Címke: Nemzet

A magyar családok garanciát kaptak arra, hogy amíg polgári kormánya van Magyarországnak, addig elvonás NEM LESZ!

Novák Katalin rendkívüli bejelentése!

A magyar családok garanciát kaptak arra, hogy amíg polgári kormánya van Magyarországnak, addig elvonás NEM LESZ!

A sötét Gyurcsányi idők elmúltak - reméljük örökre, és nem fognak visszatérni Dobrev Kláraként reinkarnálódva, vagy Fekete-Győr Andrásba átvedlett formában, és semmilyen más formában sem.

Ez a generáció kap egy esélyt, hogy önálló egzisztenciát teremtsen – Novák Katalin a Mandinernek

A cél, hogy otthonok épüljenek, és olyan fiatalok tudják tulajdonukba venni, akik családot alapítanak, gyermekeket nevelnek – mondja lapunknak Novák Katalin. Az új, családokért felelős tárca nélküli miniszter hamarosan egy második Családvédelmi Akciótervet fog bejelenteni – néhány részletet megtudtunk ebből is. Interjúnk!

Azért kellett az államtitkári pozíciót miniszterire emelni, mert miniszteri szintű ellensúly kellett a kormányban, ha más kormánytagok a gazdaság helyzete miatt a családtámogatási rendszer megnyirbálását javasolnák?

Nem a Fidesz-kormány tagjaira jellemző, hogy meg akarnák nyirbálni a családtámogatásokat. A cél a családok képviseletének a további erősítése volt – erre talán most még nagyobb szükség van, mint korábban.

Arra még nem volt példa Magyarország történetében, hogy a családoknak önálló miniszteri képviselete legyen a kormányban, ez is jelzi a döntés súlyát. A kormány szintjén egymással olykor ütköző szempontok szerintem nem egymást kizáróak; lehet úgy jó a gazdaságpolitika, hogy közben a családokra koncentrálunk, és lehet úgy jól vinni a családpolitikát, hogy közben azzal a gazdaságot nem rántjuk vissza, sőt, fejlődik. Az elmúlt tíz évben is így volt, ezután is így kell maradnia.

Gondolom, nem a tévés miniszterelnöki interjúból tudta meg, hogy miniszter lesz.

Nem. Nem onnan tudtam meg.

Mikor és hogyan érett meg ez a döntés a miniszterelnöknél? Egyeztettek erről már korábban? Esetleg ön vetette fel?

Nem én jelentkeztem a pozícióra. Miniszterelnök úr többször is elmondta a nyilvánosság előtt, hogy ő nem pozíciókat, hanem feladatokat oszt. Én is annak tekintem a miniszterséget,
ez egy újabb, igen megtisztelő feladat. Természetesen arról is beszéltünk, hogy miniszterelnök úr mit vár tőlem.

A járványválság mindig rosszkor jön, de jelen esetben a kormány családpolitikai ambícióit, demográfiai terveit vághatja keresztbe: a járványhelyzet miatti egzisztenciális félelmek miatt sok fiatal a támogatások ellenére a kevesebb gyerek vállalása mellett dönthet. Ezen lélektani pillanatban kellett a kormánynak egyértelmű jelzést adnia a családosoknak, családalapítás előtt állóknak?

A családalapítás alapvetően bizalmi kérdés, hiszen egy pár arról dönt, hogy életet adnak egy gyermeknek, és ez egy életre szóló elhatározás. Ha nem mernek bízni a jövőben, akkor sokkal nehezebben hozzák meg ezt a döntést felelős módon. Éppen ezért, amikor ilyen nehéz helyzet áll elő, mint a mostani, amikor egy ismeretlen kihívás előtt állunk, és a helyzet mindenkit próba elé állít gazdasági, egészségügyi és lelki értelemben is, akkor különösen fontos, hogy ezt a bizalmat segítsünk megőrizni. A bizalom már csak olyan, hogy elveszíteni nagyon könnyű, visszaszerezni azonban annál nehezebb.

A 2010 előtti politika miatt a jövőbe, illetve az államba vetett állampolgári bizalom megrendült,
és azóta is dolgozunk annak helyreállításán. Ha belegondolunk, Magyarország történetében az állam ritkán volt pozitív szereplő. Fontos, hogy a most családalapítás előtt álló fiatalok tudják, hogy számíthatnak az állam, s azon keresztül a többi magyar ember segítségére. De így van ez a 13. havi nyugdíj esetén is – az idősebbek többször tapasztalták, hogy ha nehéz idők jöttek, az állam rajtuk spórolt. A mi kormányunk éppen ellenkezőleg olyan bizalomépítő lépéseket tesz, amelyek megerősítik az emberekben, hogy nem mondunk le róluk akkor sem, ha jobban össze kell húzni a nadrágszíjat.

A családtámogatási rendszer eredményeivel, az otthonteremtéssel, a házasságkötések számának alakulásával, a gyermekvállalással, a demográfiai adatokkal elégedett volt egyébként? A válság előtti tendenciákra gondolok.

Azt a szót, hogy elégedett, nem tudom, hogy politikusként fogom-e valaha használni, hiszen folyton azt látom, hogy mennyi feladat van még előttünk, mit lehetne, kellene még jobban csinálni. De azt, hogy az elmúlt 10 év családközpontú kormányzásának az eredmények látszanak, bátran ki merem jelenteni. A házasságkötések száma idén több mint 70 százalékkal magasabb, mint 2010-ben volt. Az idei év első hét hónapjában – annak ellenére, hogy a koronavírus-járvány és a kijárási korlátozások miatt rengetegen halasztották el a lakodalmat – több házasságot kötöttek, mint tavaly ugyanebben az időszakban, pedig az is magas szám volt.

Idén nagyjából 2500-zal több kisbaba született július végéig, mint az előző évben ilyenkor.
Ez azért óriási eredmény, mert 40 éve folyamatosan fogy a népesség, egyre kevesebb a fiatal. A születések számának emelkedése közben az abortuszok száma csökken, a válásoké pedig 60 éves mélyponton van. De nemcsak a statisztikákat kell nézni, hanem a való életet is: ha valaki körülnéz a saját környezetében, látja, sokkal több a kisgyerekes fiatal, a pocakkal sétáló kismama, a nagycsaládos az utcán. Van egy fordulat tehát, amiben akár egy megtorpanást is jelenthetne a járványhelyzet, de mi ezt igyekszünk elkerülni.

Előállhat olyan helyzet, hogy az állam nem tudja folytatni a családtámogatási rendszer további, tervezett elemeit? Sőt, olyan is, hogy vissza kell majd bontani belőle?

Csak akkor, ha nem polgári kormánya lesz az országnak.

Amíg ön ott van a posztján, addig nem?

Amíg mi vagyunk kormányon, addig nem.

Az ön feladata az eredmények megőrzése lesz a kormányfő szerint, és ehhez miniszterként szélesebb hatásköre lesz. Mivel bővülnek konkrétan a jogosítványai?

Egyrészt a kabinet tagjaként a kormányüléseken minden alkalommal részt veszek majd. Amikor demográfiai kérdésekről vagy családügyi döntésekről volt szó, akkor államtitkárként eddig is kaptam meghívást a kormányülésekre; most azonban közelebbről látom majd, hogy hol milyen tervek vannak, és ezekhez hogyan lehet kapcsolódni, hogyan tudjuk a családok érdekeit más területeken is érvényesíteni. A másik, hogy van egy stratégiai és családügyi kabinet, egy döntés-előkészítő és döntéshozó fórum. Eddig Gulyás Gergely miniszter úr volt e kabinet elnöke, én állandó meghívottként vettem részt az üléseken. Innentől kezdve társelnöke leszek a testületnek. Minden egyes kormány elé kerülő kérdés megjárja ezt a kabinetet, és minden érintett tárca képviselteti magát itt, sokszor miniszteri szinten. Miniszterként közvetlenül interpellálható leszek a parlamentben, lesz rendeletalkotási jogköröm, egy miniszternek nagyobb a mozgástere, az önállósága.
Az eddigi időszaknak is megvoltak a szépségei. 2012-kor ott lehettem Balog Zoltán miniszter úr mellett kabinetfőnökként az EMMI létrehozásakor, majd ő javasolta a miniszterelnöknek 2014-ben, hogy a szociális és a családügyi területet válasszuk ketté. Azóta államtitkárként egy minisztériumon belül dolgozhattunk együtt a köznevelési, a sport, a kulturális, a szociális és az egészségügyi ágazattal. Az együttműködést folytatjuk a jövőben is.

Annyit tudunk a miniszteri terveiről, hogy a második Családvédelmi Akcióterven dolgozik, az otthonteremtési programot továbbfejlesztik. Eddig arról nyilatkozott, hogy a cél családalapítás előtt álló fiatalokat saját tulajdonú otthonhoz juttatni, nem eladósodás árán. Valamilyen kedvezményes hitelkonstrukció lesz?

A Családvédelmi Akcióterv nemrég múlt egyéves, és látjuk, miben tudott komoly segítséget nyújtani. Babaváró támogatás, nagycsaládosok autóvásárlási támogatása, bővülő otthonteremtés, négygyermekes édesanyák szja-mentessége, nagyszülői gyed, bölcsődeépítések. Széles rétegekhez jutunk el, és ezek a programok nagyon népszerűek. A családok kiemelt támogatásának gondolata ráadásul általános támogatottságot élvez, pedig lehetne az is a közvélekedés, hogy most már ne adjunk többet. Az emberek jelentős többsége azonban családban él, hosszútávon a fiatalok is családalapításban gondolkodnak, ráadásul az idősebbek, a nyugdíjasok is érzik, hogy az ő vállukról is lekerül a teher, ha a fiatalabb generációk számára segítséget nyújtunk, így nemzeti egyetértés van abban, hogy a következő generációba fektessünk be annyit, amennyit csak lehet.
Most egy olyan otthonteremtési programon dolgozunk, amely egyúttal a gazdaságot is élénkíti. Ha csak a gazdasági szempontokat tartjuk szem előtt, bármit lehet építeni: vásárlóközpontokat, irodaházakat, bármit, de számunkra az sem mellékes, hogy mit építünk. Mi azt szeretnénk, ha otthonok épülnének, ha olyan emberek tudnák azokat tulajdonba venni – és nem csak birtokba –, akik később családot is alapítanak, vagy már most gyermekeket nevelnek.

Háromgyerekes anyáknál is lesz szja-mentesség?

Dolgozunk rajta.

Matolcsy György, a Magyar Nemzeti Bank elnöke napokkal ezelőtt azt javasolta, hogy 0 százalékos kamatozású hitellel segítsék az új, zöld otthonok építését és vásárlását. Az önök tervei ehhez kapcsolódnak?

Kapcsolódnak, igen. Ahogy eddig, a jövőben is jól kiegészíthetik egymást a jegybank és a kormány programjai.

A tervek a régi családtámogatási konstrukciók átdolgozásai lesznek, vagy lesznek benne új elemek is?

Ez is, az is. Bővítjük az eddigieket, és lesznek új elemek is. Alapelv, hogy a támogatási rendszer ne legyen túl bonyolult, sokan most sem tudják, milyen lehetőségeik vannak. Ma egy fiatal házaspár 25 millió forint vissza nem térítendő támogatást kaphat, részben célzottan otthonteremtésre: 10 millió forintos babaváró támogatás, 10 millió forintos CSOK, illetve 5 millió forint, amelyet a második és harmadik gyermek vállalása esetén a hiteltörlesztésből levonnak. Ehhez jön még a fennmaradó 10 millió forintos kedvezményes kamatozású kölcsön is, amelyet hosszútávon részletekben kell visszafizetni.
Összesen 35 millió forintról beszélünk – ez jelentős mozgástér, még Budapesten sem kevés, nem hogy vidéken.
Ezzel gyakorlatilag egy fiatal házaspár úgy tudja elkezdeni a közös életet, hogy nem arról fog szólni a következő 20 évük, hogy egy önálló otthonért dolgozzanak. Nem csak akkor lesz esélyük arra, hogy egy saját otthonban neveljék fel a gyerekeiket, ha a szülők tudták őket támogatni. Ez a generáció kap egy esélyt arra, hogy önálló egzisztenciát teremtsen, függetlenül attól, ki mit hozott otthonról. Ez egy soha nem látott lehetőség.

A családtámogatási rendszert érő egyik bírálat, hogy az a középosztályt célozza meg, a legszegényebb párok a banki igénylésnél nem tudnak élni ezekkel a lehetőségekkel. A finomhangolással a támogatási rendszer eléri őket is?

Ez a bírálat most sem állja meg a helyét. A babaváró támogatás például egy olyan lehetőség, amelyet a kedvező törlesztőrészlete miatt az alacsony jövedelmű családok is igénybe tudnak venni. A bankok számára a kockázat itt nem az, hogy nem fogják tudni visszafizetni a hitelt, hanem az, ha nem vállalnak gyermeket. Ha megszületnek a gyerekek, akkor a kölcsön törlesztését átvállalja az állam. A CSOK-ból sincsenek kizárva az alacsonyabb jövedelműek, ott ráadásul nem csak kölcsön van, hanem egy vissza nem fizetendő támogatási rész is, ami akár tízmillió forint is lehet. Tény, hogy a banki gyakorlat nem egységesek, vannak rossz tapasztalatok, de szerencsére ez egy versenyző szektor, sok szereplővel, így ha valamelyik bank indokolatlanul szigorú, lehet váltani. Azt a vádat azonban határozottan visszautasítom, hogy a magyar családtámogatások célzottan csak a gazdagabb rétegek megsegítésére irányulnak.
A családi adókedvezmények járulékokra való kiterjesztése, az ingyenes tankönyvellátás, az ingyenes étkeztetés vagy az Erzsébet-táborok elsősorban az alacsonyabb jövedelműeknek jelentenek segítséget. Az egyszülős családok is élhetnek a lehetőségekkel. Élnek is. Minden tizedik CSOK-támogatás egyszülős családokat segít. A gyermekesek ma már sokkal kevésbé vannak kitéve a szegénységi kockázatoknak, mint korábban. Egy dologról azonban nem tudunk lemondani, az pedig az, hogy munkához kössük a támogatást. A 2018-as nemzeti konzultációban a válaszadók 98 százaléka egyetértett azzal, hogy a családtámogatásokat össze kell kötni a munkával, nem ingyen pénzt kell adni. Mindemellett természetesen a családtámogatási rendszerrel párhuzamosan szükség van egy erős szociálpolitikára, amely kifejezetten a szegényebb rétegeket célozza meg, és a mélyszegénységben élőknek segít a felemelkedésben.

Család- és ifjúságügyért felelős államtitkárból családügyekért felelős tárca nélküli miniszter lesz. Az ifjúságpolitika is a portfólió része marad?

A fiatalokért felelős helyettes államtitkárság és vele a fiatalokra vonatkozó feladatok a jövőben is nálunk maradnak.
Ide tartozik az önkéntesség, van egy komoly tehetséggondozási program, itt dolgoztuk ki az ingyen KRESZ-vizsga és nyelvvizsga lehetőségét. Rácz Zsófia helyettes államtitkár dolga, hogy mindaz, ami a fiatalok érdekében történik, valahogy el is jusson hozzájuk, tudjanak ezekről a lehetőségekről, és fordítva: a fiatalok igényei, javaslatai is eljussanak hozzánk.

Milyen átalakítással jár az október elsejei változás az eddigi államtitkárságon? Szervezetileg nem az EMMI keretében működik tovább, de nem is lesz külön minisztériumi szerkezet – akkor milyen formában?

Egy remek, összeszokott csapattal dolgozom 2014 óta. Ritka a közigazgatásban, hogy egy közösségnek megadatik, hogy ilyen hosszan tudjon együtt gondolkozni, tervezni, alkotni. Ez a csapat együtt is marad, senkinek nem kell attól félnie, hogy elveszíti az állását. Bizonyos értelemben még erősödünk is: két államtitkár fogja segíteni a munkámat. Lesz egy parlamenti ügyekért felelős államtitkár, ő Zsigó Róbert, aki több, mint húsz éve megválasztott parlamenti képviselő, s eddig is államtitkárként dolgozott az Agrárminisztériumban; és
lesz egy stratégiáért és koordinációért felelős államtitkár, ő pedig Ekler Gergely lesz, a jelenlegi kabinetfőnököm.
Az államtitkári összlétszámban ez nem jelent majd bővülést, hiszen Zsigó Róbert átül az egyik minisztériumból a másikba, Ekler Gergely pedig az én államtitkári helyemet tölti majd be. Nem az a cél, hogy felesleges új pozíciók jöjjenek létre, és az sem, hogy költségeket növeljünk. Ezért aztán nem is költözünk el, maradunk a Szalay utcában, közigazgatásilag ugyanakkor az EMMI szervezetéből kiválunk, a munkánkat innentől a Miniszterelnökség segíti. Alig várjuk a közös munkát!

Forrás: https://mandiner.hu/cikk/20200923_novak_katalin_csaladvedelmi_akcioterv_interju

Címkék: Család  Nemzet 

A nemzeti konzultációk

A polgári kormányzás 10 éve – 23. rész

A nemzeti konzultációk

A Demokratikus Normák fejezet utolsó gondolatát a mostanság aktuális Nemzeti Konzultációknak szentelte a Nézőpont Intézet:
„A választópolgárok szélesebb körű bevonása történt meg a Nemzeti Konzultációk hagyományának megteremtésével, mellyel egyes politikai döntések legitimációját erősítették meg. 2020-ban már a nyolcadik konzultációt hirdette meg a kormány.”

Kiegészítve:
A nemzeti konzultáció a világ egyik legdemokratikusabb eszköze a választópolgárok akaratának érvényesítésére. Van, aki él ezzel a demokratikus jogával, és van aki nem (1) (2).
A legalja azonban begyűjti, ellopja, kertbe önti vagy éppen gyerekes vágyait kiélve várat épít a konzultációs ívekből a Karmelita Kolostor előtt (3-7). Ők természetesen a balliberális politikusaink, mert nekünk csak ők jutottak.

2010-ben tartották az első nemzeti konzultációt (2), amely azonban kilógott a többi közül, ugyanis ott a nyugdíjasokat célozták meg a teljes társadalom helyett. A 2011-ben lebonyolított Alaptörvényről majd pedig Szociális kérdésekről szóló konzultációkat 2012-ben a Gazdasági konzultáció követte. A 2015-ös esztendő az illegális migráció csúcspontját jelentette, így ekkor a bevándorlás és a terrorizmus kérdésköre került terítékre.

Ezt a 2017-es, címében az „Állítsuk meg Brüsszelt!” felhívást rejtő kérdéssor követte, amely a harmadik legsikeresebb konzultációvá avanzsálta magát 1 680 000 kitöltéssel.
Az aranyérmet a Soros-tervről szóló, szintén 2017-es konzultáció érdemelte ki, amelyet 2 332 000-en töltötték ki.

A 2018-as családok védelméről szóló konzultációt már az idei koronavírusról és a gazdaság újraindításáról szóló konzultációs kérdéssor követte. Ez utóbbit 1 793 000-en töltötték ki (8), amely ezüstérmet jelent ez idáig a nemzeti konzultációk képzeletbeli versenyében, pedig az ellenzék mindent megtett a siker megakadályozásában. A kérdésekre adott válaszok a Kormány koronavírus második hullámának kezelésének kereteit határozzák meg.

Nem új keletű a nemzeti konzultációk elbagatellizálása a balliberálisok részéről. Erre kitűnő példa a legtöbb kitöltést elérő Soros-terv konzultáció esete, ahol egyenesen a Soros-terv létezését vonták kétségbe. Nevetséges a Wikipedia ide vonatkozó bejegyzése (9), amely egy enciklopédiától vállalhatatlan. Pedig még a rövid változat is (10) bárki számára könnyen megtalálható a Google segítségével és angol nyelvtudás birtokában megérthető, de kitűnő magyar fordítások is olvashatók pl. Drábik János oldalán (11).

Részletek:
1. https://hirado.hu/belfold/belpolitika/cikk/2020/06/08/a-nemzeti-konzultacioval-demokratikus-megerositest-kap-a-kormany
2. https://szamokadatok.hu/Post/1362/Nemzeti_Konzultacio_-_a_vilag_egyik_legdemokratikusabb_eszkoze_a_valasztopolgarok_akaratanak_ervenyesitesere
3. https://szamokadatok.hu/Post/1924/A_baloldali_megelhetesi_partoknak_es_politikusoknak_mindosszesen_260_ezer_ivet_sikerult_osszelopkodniuk
4. https://szamokadatok.hu/Post/1892/A_Momentum_igazi_luzer
5. https://szamokadatok.hu/Post/1797/Kesz_atveres_show_-_ezek_lesznek_a_Hadhazy-Szel_paros_kovetkezo_lepesei
6. https://szamokadatok.hu/Post/1423/Momentumos_demokracia_csucsra_jaratva_osszelopkodjak_a_boritekokat_majd_kukaba_dobjak_a_konzultacios_iveket
7. https://szamokadatok.hu/Post/1327/Adatvedelmi_torvenyt_serthet_a_nemzeti_konzultacios_ivek_begyujtese
8. https://mandiner.hu/cikk/20200905_lezarult_a_nemzeti_konzultacio
9. https://hu.wikipedia.org/wiki/Soros-terv
10. https://www.project-syndicate.org/commentary/rebuilding-refugee-asylum-system-by-george-soros-2015-09
11. https://drabikjanosblog.wordpress.com/2017/10/07/soros-gyorgy-az-eredeti-soros-terv-teljes-magyar-forditasa/

Forrás:
https://nezopont.hu/wp-content/uploads/2020/05/A-polgári-kormányzás-tíz-éve-1.pdf

Előző rész:
https://szamokadatok.hu/Post/1929/Kozszolgaltatasok_kozigazgatas

Címkék: Nemzet  Vélemény 

A nemzeti vagyon visszaszerzése

A polgári kormányzás 10 éve – 21. rész

A nemzeti vagyon visszaszerzése

A Nézőpont Intézet a nemzeti vagyon kérdéskörét is tárgyalta:
„Megerősítették a nemzeti közvagyon védelme céljából a Nemzeti Vagyonkezelőt, egységes hivatali rendszert hoztak létre, amelyen belül önálló nemzeti vagyongazdálkodási szakpolitika működik. 2010-től 2018-ig több mint 50 százalékkal, mintegy 6000 milliárd forinttal nőtt meg az állami vagyon értéke.”

Kiegészítve:
Egészen pontosan a 2010-ben 11650 milliárd forintot kitevő állami vagyon 2020-ra elérte a 17743 milliárd forintot (1) (2). Ebből 62% ingatlan, 21% pedig társasági részesedés, így közel 600 társaságban rendelkezik tulajdonrésszel az állam.
Az állam működő vagyona (társaságokban levő tulajdonrész) 2002-ben a GDP 30%-át tette ki, amely a balliberálisok rombolását követően 3%-ra csökkent. 2018-ra, a polgári kormányzásnak köszönhetően elértük a GDP-arányos 8%-ot (3). Látszik, hogy mennyivel egyszerűbb leépíteni, mint felépíteni valamit (4).

Érdemes megfigyelni azt a rövidtávú gondolkodásmódot, amelyet a balliberálisok a gázszolgáltatókkal kapcsolatban képviseltek (5): eladták egyszeri haszon érdekében a gázszolgáltatók többségi tulajdonrészét külföldi vállalatoknak, akik közel duplájára emelték a gáz árát. Végsősoron a magyar emberek itták meg a balliberálisok gondatlanságának a levét. Ennek vetett véget az Orbán Viktor vezette polgári kormányzás a tulajdonrészek visszaszerzésével és a rezsi 25%-os csökkentésével.

A stratégiai szerepet betöltő Mátrai Erőművet az 1995-ös elkótyavetyélése után 2019-ben sikerült visszaszerezni az Opus Zrt. segítségével a korábbi többségi német tulajdonostól (6). Az erőmű Magyarország áramellátásának 17%-át fedezi és rövidesen korszerűsítésre kerül.
Mindeközben a Matolcsy György vezette MNB 3,1 tonnáról 31,5 tonnára növelte (megtízszerezte) Magyarország aranytartalékát, amely 160 milliárd forintos hasznot jelentett az arany értéknövekedéséből adódóan (7).

Részletek:
1. https://www.vg.hu/penzugy/penzugyi-hirek/tiz-ev-alatt-masfelszeresere-gyarapodott-az-allami-vagyon-2031831/
2. https://szamokadatok.hu/Post/357/6093_Milliard_forinttal_nott_az_allami_vagyon
3. https://szamokadatok.hu/Post/351/Az_allami_vagyon_allami_vallalatok_elherdalasa_es_visszaszerzese
4. https://szamokadatok.hu/Post/175/Mese_az_elherdalt_allami_vagyonrol
5. https://szamokadatok.hu/Post/195/A_nemzeti_vagyon_elherdalasa_Gazszolgaltatok
6. https://szamokadatok.hu/Post/169/Mese_a_Matrai_Eromurol
7. https://szamokadatok.hu/Post/807/Matolcsy_Gyorgy_az_Arany_ember
Forrás:
https://nezopont.hu/wp-content/uploads/2020/05/A-polgári-kormányzás-tíz-éve-1.pdf
Előző rész:
https://szamokadatok.hu/Post/1866/Korrupcioellenes_intezkedesek_es_egy_kis_emlekezteto

Címkék: Gazdaság  Nemzet 

Korrupcióellenes intézkedések, és egy kis emlékeztető

A polgári kormányzás 10 éve – 20. rész

Korrupcióellenes intézkedések, és egy kis emlékeztető

A korrupcióellenes intézkedésekkel folytatta a Nézőpont Intézet:
„A korrupció elleni kormányzati fellépés érdekében 2012-ben elfogadta a kormány a rendszerváltás óta első közigazgatási korrupciómegelőzési programot (1). A büntetőjogi eszközök alkalmazása mellett a korrupció megelőzését és az intézményi megbízhatóság, az integritás erősítését is hangsúlyozta. Az államigazgatási szerveknél évente december 31-éig fel kell mérni az államigazgatási szerv működésével kapcsolatos korrupciós kockázatokat és ez alapján egyéves korrupciómegelőzési intézkedési tervet kell megfogalmazni a kockázatok kezelésére. A 2011-től a rendőrség részeként létrehozott Nemzeti Védelmi Szolgálat (2) munkájának eredményeképpen belső korrupciós hálózatokat szüntettek meg a hivatásos állományon belül, amelyek a korábbi kormányzás alatt zavartalanul működtek.”

Kiegészítve:
Korábbra visszatekintve, az első korrupcióval szembeni kormányzati stratégiai határozatot 2001-ben fogadták el (1). Ha korrupció kerül szóba, akkor Gyurcsány (3), Czeglédy (4, 5), Botka (6, 7), Lackner (8) jut eszünkbe, sőt Hagyó (9), meg úgy általában a vörösbárók (9), de semmiképpen sem Tarlós (10).

Ha a korrupcióval kapcsolatos ferdítésekről, hazugságokról, részrehajlásról van szó, akkor pedig a Soros-pénzelte Transparency International ugrik be (11). Az általuk képviselt balliberális részrehajlás és torzítás (12) övezi az elemzéseiket, sőt a közbeszerzések tisztaságának növekedése valami miatt kimaradt az elemzésből (13, 14).
A Transparency International Korrupció Érzékelési Indexe már nevében is nevetséges. Nyilván nem valós adatok, történések alapján készített statisztikákról beszélünk, hanem vélemények alapján, ami még inkább nevetségessé teszi nemcsak az eredményt, de magát a felmérést végző szervezetet is.

A közbeszerzési eljárások 2010 óta teljesen átláthatóvá váltak. Az utóbbi 10 évben 39%-ról 58%-ra emelkedett a magyar KKV-k által nyert közbeszerzések aránya, továbbá már 100-ból 87-et (helyi vagy külföldi) KKV nyer. Az egyrésztvevős eljárások száma 34%-ról 25,5%-ra csökkent, miközben a hirdetmény nélküli eljárások aránya - a 92%-os csökkenése után - az EU-átlag felére esett. Tehát nem a haverokat hozzák helyzetbe, mint 2010 előtt.

Részletek:
1. https://korrupciomegelozes.kormany.hu/a-kormany-korrupcioellenes-intezkedesei
2. https://nvsz.hu/
3. https://szamokadatok.hu/Post/1487/Gyurcsanyek_korrupciorol_beszelnek_kozben_ok_lopassal_es_adocsalassal_gazdagodtak_meg
4. https://szamokadatok.hu/Post/763/A_magyar_keresztenyeket_gyalazo_Niedermuller_29_millios_szerzodest_kotott_a_bunozo_Czegledyvel_Gyurcsany_jo_baratjaval
5. https://szamokadatok.hu/Post/1415/6_millio_forint_kozpenzert_turkalhat_a_Soros-fele_Trasparency_a_Niedermuller_vezette_Erzsebetvaros_onkormanyzati_dokumentumai_kozott
6. https://szamokadatok.hu/Post/1582/A_Szeviep-ugy_utan_itt_van_az_ujabb_szazmillios_csalas_Szegeden_-_Botka_korul_fogy_a_levego
7. https://szamokadatok.hu/Post/114/A_Szeviep_botrany_margojara
8. https://szamokadatok.hu/Post/935/Baloldal_megszuntette_a_Lackner-ugyet_vizsgalo_bizottsagot
9. https://szamokadatok.hu/Post/1413/A_balliberalis_alhirgyarto_propaganda_csak_Meszarosrol_beszel_a_vorosbarokrol_nem_Hianypotlo_cikk_kovetkezik
10. https://szamokadatok.hu/Post/1812/Tarlos_akkora_pofont_adott_Karacsonynak_es_haverjainak_hogy_a_fal_adta_a_masik
11. https://transparency.hu/adatok-a-korrupciorol/korrupcio-erzekelesi-index/
12. http://abouthungary.hu/blog/stop-the-presses-soros-funded-transparency-international-worried-about-big-money-and-its-undue-influence-on-politics/
13. https://kozbeszerzes.hu/data/filer_public/b7/6a/b76ad9b4-f131-4e58-baf2-9d496e1cd2e9/kh_gyorsjelentes_2019_a4_fin.pdf
14. https://szamokadatok.hu/Post/1174/Kozbeszerzesek_racionalizalasa

Forrás:
https://nezopont.hu/wp-content/uploads/2020/05/A-polgári-kormányzás-tíz-éve-1.pdf
Előző rész:
https://szamokadatok.hu/Post/1822/Jogallami_normak_helyreallitasa

Címkék: Baloldali rombolás  Nemzet 

2022-ben nem két párt (meg nem is sok párt) között fogunk választani, hanem a nemzeti identitásunk megtartása vagy feladása között

2022-ben nem két párt (meg nem is sok párt) között fogunk választani, hanem a nemzeti identitásunk megtartása vagy feladása között

Miközben Magyarországon megvédjük, felújítjuk templomainkat, új templomokat építünk, tiszteletben tartjuk egymás vallását és kultúráját, a "fejlett nyugaton" keresztényüldözés van, a templomokat elbontják, a keresztény jelképeket betiltják és gúnyt űznek belőlük, a keresztény embereket atrocitások, fenyegetések érik, és sajnos évente több ezer keresztény ember az életével fizet azért, mert ő keresztény volt.

Most két cikket mutatunk be, mindenki döntse el, milyen világban szeretne élni. Mi választottunk: Nekünk Magyarország az első!

‼️1. Református templomot szenteltek fel Soroksáron

Felszentelték szombaton a Soroksár-Újtelepi Református Missziói Egyházközség új templomát a XXIII. kerületi Dinnyehegyi úton.

Mindig öröm új templom felépülésének híre, különösen ha annak a soroksárihoz hasonló különleges háttértörténete van - idézte Orbán Viktort az eseményen Németh Szilárd, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára, aki felolvasta a miniszterelnök levelét.

A kormányfő levelében régi igazságnak nevezte, hogy az ember mindennél többre becsüli azt, amihez nehéz harcok és áldozatos munka árán jut hozzá.

Az egyházközség tagjai „kilenc éven át küzdöttek azért, hogy saját templomukban imádkozhassanak, úrvacsorázhassanak, esküdhessenek egymásnak örök hűséget és keresztelhessék a kisdedeket” - fogalmazott a miniszterelnök.

A kormányfő szavai szerint „akiknek volt közös céljuk és elszántságuk küzdeni érte (.), a legkevesebb, amit megérdemelnek, hogy az álmuk végre valósággá váljon”. Orbán Viktor az új épületi falai között felemelő ünnepi pillanatokat kívánt a gyülekezetnek, majd a reformátusok jelmondatával - „Soli Deo Gloria” - zárta levelét.

Bogárdi Szabó István, a Magyarországi Református Egyház Zsinatának lelkészi elnöke igehirdetésében rámutatott: az új templomtorony azt hirdeti az arra járók számára, hogy a városrészben élő közösség működik, amely időről-időre összegyűlik Isten nevének dicsőítésére. „A torony magához Istenhez hívogat minket” - hangoztatta.

Bese Ferenc (független) Soroksár polgármestere a kormány több százmillió forintos támogatását is megköszönve arról beszélt, hogy az új templom akkor teljesíti a lelki feladatát, ha a jelenkor gondokkal küzdő embere is menedékre lel ott, és együtt akar lenni a gyülekezettel hitben, reményben és szeretetben.

Király Attila a városrész katolikus plébánosa a helyi református gyülekezet új otthonát méltatva a többi között azt hangsúlyozta, hogy a kereszténység él és fejlődik.

Péterffy György lelkész ismertetése szerint a magyar kormány 280 millió forinttal támogatta a templom megépítését. Köszönetét fejezte ki az építkezést támogatóknak - több más szervezet mellett - a soroksári önkormányzatnak és a Dunamelléki Református Egyházkerületnek.

Emlékeztetett rá, hogy a templomhoz a telket a soroksári önkormányzat biztosította, az építkezés 2011 nyarán indult, 2015-re elkészült a parókia, idénre pedig megépült a templom, amelyet Rüll Tamás építész tervezett.

Forrás: https://www.magyarhirlap.hu/belfold/20200905-reformatus-templomot-szenteltek-fel-soroksaron

‼️2. Egyre több templomot bontanak le Németországban

Egyre kevesebb a pap és pásztor, egyre kevesebb aktív keresztény és lényegesen kevesebb pénz a jövőben: a keresztény egyházak komoly kihívásokkal néznek szembe. A tudatos, liberális gendernevelés miatt egyre kevesebb a keresztény Németországban, 2000 óta csak a Münsteri egyházmegyében 79 katolikus templomot bontottak le közülük 130-at a Vesztfáliai Evangélikus Egyház részéről.

A német egyházmegyék 2000 óta 140 alkalommal éltek ezzel az utolsó lehetőséggel. A „kathisch.de” hírportál statisztikái szerint a münsteri egyházmegye a második helyen áll a 27 német egyházmegye között, 24 bontással. Az élmezőny Essen, ahol 31 templomot sikerült földig rombolni. Az egyházi feladatokat tekintve Münster 55. helyen áll Essen (105) és Hildesheim (56) után a harmadik helyen.

A templomépületeknek nem keresnek más felhasználási módot, hogy még véletlenül sem maradjon semmi, ami a kereszténységre emlékeztet, ezért szokták azokat földig rombolni.

Forrás: https://www.wn.de/Muensterland/3083057-Aufgeben-umnutzen-abreissen-Die-Kirche-gibt-immer-mehr-Gotteshaeuser-auf

Korábbi cikkünk: https://szamokadatok.hu/Post/1712/Ha_ilyen_a_fejlett_nyugat_akkor_inkabb_maradunk_elmaradott_kelet

Címkék: Nemzet 

A tízezredik önkéntes tartalékost köszöntötték

A tízezredik önkéntes tartalékost köszöntötték

Szerződéskötése alkalmából egy oklevél átadásával köszöntötte Németh Szilárd, a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes Fenesi Botondot, a Magyar Honvédség tízezredik önkéntes tartalékos katonáját szeptember 2-án, szerdán, Budapesten, az MH Anyagellátó Raktárbázis parancsnoki épületében.

„A Magyar Honvédség kezet nyújtott a magyar társadalomnak” – fogalmazott Németh Szilárd, hozzátéve: a honvédség - az ország egyik legnagyobb munkáltatójaként - a gazdaságot talpra állító feladatok ellátásából is kivette a részét a speciális önkéntes területvédelmi tartalékos szolgálati forma bevezetésével, ami a járvány miatt munkájukat vesztett polgároknak kínál munkalehetőséget.

Az államtitkár elmondta: a védekezés első szakaszában az élet védelme volt a kormány elsődleges feladata. De emellett különösen fontos, hogy egy olyan időszakban, amikor a gazdasági visszaesés a világ minden országát érinti, létrejöjjön az állam és a társadalom között egy összefogás, ami a válságból való kilábalást segíti. Ennek az összefogásnak az egyik fontos pontja az önkéntes tartalékos szolgálati forma - fogalmazott. Németh Szilárd beszéde zárásaként köszönetet mondott az önkéntes tartalékosként szolgálatot teljesítő katonáknak, akik a járványhelyzet idején, az idősotthonok mentesítése során is kivették a részüket a védekezésből.

A Magyar Honvédség tízezredik önkéntes tartalékos katonáját köszöntő rendezvényen – mások mellett – jelen volt Sándor Zsolt vezérőrnagy, az MH Tartalékképző és Támogató Parancsnokság parancsoka, Dolányi Sándor ezredes, az MH Anyagellátó Raktárbázis parancsnoka, Bendes István alezredes, az MH 6. Sipos Gyula Területvédelmi Ezred parancsnokhelyettese, valamint a Tábori Lelkészi Szolgálat képviselői is.

Forrás: Magyar Honvédség 🇭🇺🇭🇺🇭🇺
https://honvedelem.hu/hirek/a-tizezredik-onkentes-tartalekost-koszontottek.html

Címkék: Nemzet 

Megvédjük keresztény kultúránkat!

Megvédjük keresztény kultúránkat!

2010 óta 3000 templom épült, vagy újult meg a Kárpát-medencében. A magyar kormánynak fontos a keresztény civilizáció védelme.

Magyarország 2010 óta elvégzett munkájával visszaszerezte jövőjét, és ennek nyilvánvaló jele, hogy "mi magyarok nem bezárjuk a templomokat és az iskolákat", hanem újakat építünk. Minden egyház számíthat a kormány segítségére a jövőben is, hiszen tudják, hogy a nemzet és a kereszténység megőrzésében milyen fontos munkát végeztek és végeznek az egyházak.

Egyetlen politika sem mondhatja meg az embereknek, hogyan éljenek, ugyanakkor minden felelős politika kötelessége, hogy megteremtse a tartalmas élet lehetőséget az emberek számára.

Az oktatási rendszeren belül az egyházi oktatás választása minden állampolgár szabad értékválasztása, amelyet a felelős politikának nemcsak tiszteletben kell tartania, hanem támogatnia is kell, és a mi kormányunk támogatja is.

Az elmúlt 10 évben a Kárpát-medencében 120 új templom épült és összesen 3000 újult meg. A magyar egyházak életében "ilyen rövid idő alatt ilyen mértékű gyarapodásra és megújulásra az elmúlt száz esztendőben nem volt példa".

Emellett a határon túli magyar közösségek anyaországi támogatással összesen 160 bölcsődét és óvodát építenek.

Mindenhol korszerű, jól felszerelt intézmények jönnek létre, melyek képesek a 21. században betölteni hivatásukat, és felkészíteni gyermekeinket a magyar és az európai keresztény kultúra művelésére.

Forrás: https://www.facebook.com/…/134933189912743/4309093419163345/
https://www.kormany.hu/hu/miniszterelnokseg/egyhazi-es-nemzetisegi-ugyekert-felelos-allamtitkar/hirek/atadtak-a-fasori-reformatus-gyulekezet-uj-ovodajat
Kapcsolódó cikkek:
https://szamokadatok.hu/Post/1813/Uj_nap_-_ujabb_befejezett_es_indulo_projektek
https://szamokadatok.hu/Post/1748/Soltesz_Nekunk_ez_a_szivarvanyos_zaszlo_nem_kell
https://szamokadatok.hu/Post/1712/Ha_ilyen_a_fejlett_nyugat_akkor_inkabb_maradunk_elmaradott_kelet
https://szamokadatok.hu/Post/1505/Folyamatosak_a_keresztenyek_es_a_kereszteny_kultura_elleni_tamadasok

Címkék: Kultúra  Nemzet 

Jogállami normák helyreállítása

A polgári kormányzás 10 éve – 19. rész

Jogállami normák helyreállítása

Nézőpont Intézet a demokratikus normákkal folytatta:
„A 2010 előtti és utáni kormányzás vízválasztója a demokratikus normák helyreállítása. A legfontosabb lépést a jogállamiság biztosítékainak megerősítése jelentette. Ennek keretén belül megszüntették a titkosszolgálatok politikai célú felhasználását, helyreállították a gazdasági adatok megbízhatóságát, illetve a rendfenntartás állami monopóliumát. Az igazságszolgáltatás függetlenségét a 2011. évi CLXI. törvény (1) elfogadásával biztosították, amelyben az ítélkezés szakmai felügyelete és központi igazgatása elvált egymástól. Az ítélkezés egységességének és szakmai színvonalának biztosítása a Kúria elnökének, a bíróságok központi igazgatása pedig az Országos Bírósági Hivatal (OBH) elnökének feladatkörébe került. A transzparencia jegyében szabályozták az OBH vezetői tisztségeinek pályáztatási rendszerét is. A bírósági rendszer átalakítása során a magyar kormány minden vitás kérdést lezárt a Velencei Bizottsággal és az Európai Bizottsággal. A közérdekű adatok nyilvánossága alkotmányos garanciát kapott, amely élére intézményt is nevesítettek, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságot.”

Kiegészítve:
Montesquieu (2) nevéhez fűződik a hatalmi ágak szétválasztásának elmélete, amely minden demokratikus jogállamban alapvetés. A három hatalmi ág a következő: törvényhozó hatalom (parlement), végrehajtó hatalom (kormány) és a bírói hatalom (bíróságok). Ezek mellett további fontos entitások (3): a köztársasági elnök, Alkotmánybíróság, ombudsmanok, ÁSZ, MNB, ügyészség, önkormányzatok, stb.

Az 1972-es törvény (4) szerint még az igazságügyi miniszter irányította a bíróságok személyi és anyagi ügyeit, szabályozta az ügyviteli rendet. Elmondható, hogy a végrehajtó hatalom és a bírói hatalom nem volt szétválasztva. 1991-es Alkotmánybírósági (AB) határozat ezt a modellt helybenhagyta, így egészen 1993-ig kellett várni, mire legalább a bírói kinevezések kapcsán történt előrelépés. Az 1997-es bírósági reform révén az Országos Igazságszolgáltatási Tanácshoz (OIT) került a bíróságok igazgatása. Az OIT nemcsak bírókból állt, hanem más hatalmi ágak is képviseltették magukat a szervezetben. 2009-ben az AB nem találta alkotmánysértőnek, hogy az OIT-ben más hatalmi ágak is képviseltették magukat. A 9 bíró mellett az igazságügyért felelős miniszter, a legfőbb ügyész, a Magyar Ügyvédi Kamara elnöke, az Országgyűlés Alkotmány- és Igazságügyi Bizottsága, valamint Költségvetési és Pénzügyi Bizottsága által kijelölt egy-egy országgyűlési képviselő is képviseltette magát.

2012-től hatálybelépő Alaptörvény tovább függetlenítette a bírósági ítélkezést, azonban szervezeti változásokat is hozott. Az Országos Bírósági Hivatal (OBH) elnöke látja el a bíróságok igazgatását, amely feladat korábban az OIT-hez tartozott. A 15 bíróból álló Országos Bírói Tanács (OBT) felügyeleti jogot kapott az OBH elnöke felett illetve indítványozó szerepkört lát el, amelyeket fokozatosan erősítettek. Az AB 2013-ban alkotmányosnak találta, hogy az OBT-ben nincs más hatalmi ágból delegált tag.
Fontos változás, hogy a Kúria (korábban Legfelsőbb Bíróság) elnökének személye elvált az OBH elnökétől, ugyanis korábban az OIT elnöke az Legfelsőbb Bíróság elnöke is volt egyben. További részletek a bíróságok működéséről itt (5, 6, 7).

A bíróság mellesleg ritkán dönt az állam javára, mivel még mindig sok a túlkoros kommunista bíró.
A balliberálisok sokszor felvetik a jogállam hiányát, mert szerintük csak az a jogállam, amit ők képviselnek. Szerintünk pedig, amit ők akarnak az végeredményét tekintve nemzetellenes, elitista, következménynélküli, bosszúálló, nem tűr más véleményeket, kizsákmányoló, társadalomromboló és megtévesztő. Gyakorlatilag politikai indíttatású, kiüresedet demagógiát hangoztatnak már évek óta. A jogállamra ugyanis nem létezik egységesített, mindenki által elfogadott definíció (8, 9). Nincs mit mérni.

Érdekes tények (10), hogy pl. Svájcban nem kötik jogi végzettséghez a bírói tevékenységet, de egy bírói kinevezéshez politikai párt támogatása elengedhetetlen. Finnországban az Igazságügyi Minisztériumhoz tartozik a bíróságok irányítása. Ezek az országok jogállamok vagy sem? Attól függ, hogy kit kérdezünk.

Részletek:
1. https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1100161.tv
2. https://hu.wikipedia.org/wiki/Montesquieu_(filoz%C3%B3fus)
3. https://2010-2014.kormany.hu/hu/mo/magyarorszag-alkotmanyjogi-berendezkedese
4. http://ias.jak.ppke.hu/hir/ias/20164sz/02_BaloghBekesi_IAS_2016_4.pdf
5. https://2010-2014.kormany.hu/hu/kozigazgatasi-es-igazsagugyi-miniszterium/hirek/elfogadta-az-orszaggyules-az-igazsagszolgaltatas-reformjat
6. https://2010-2014.kormany.hu/hu/mo/az-igazsagszolgaltatas-rendszere/biroi-szervezeti-rendszer
7. https://kuria-birosag.hu/hu/mai-birosagi-rendszer
8. https://www.kormany.hu/hu/igazsagugyi-miniszterium/a-miniszter/beszedek-publikaciok-interjuk/a-vilaglatasunkat-kell-megvedenunk
9. https://precedens.mandiner.hu/cikk/20191113_konyvajanlo_a_jogallamisag_homalyos_fogalma
10. https://birosag.hu/hirek/kategoria/birosagok-nagyvilagban/mit-jelent-biroi-fuggetlenseg-europaban
Forrás:
https://nezopont.hu/wp-content/uploads/2020/05/A-polgári-kormányzás-tíz-éve-1.pdf
Előző rész:
https://szamokadatok.hu/Post/1790/Berek_a_szocialis_agazatban_gyogyaszati_segedeszkozok_tamogatasa

Címkék: Nemzet 

Magyarország legfontosabb erőforrása az ember

A Nemzeti Tehetség Programban évente több mint 3 milliárd forintból 350 ezer tehetséges fiatalt támogat a Kormány

Magyarország legfontosabb erőforrása az ember

Magyarország legfontosabb erőforrása az ember, ezért a tehetségek gyarapítása közös feladat - hangoztatta az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) család- és ifjúságügyért felelős államtitkára hétfőn Budapesten, a Bonis Bona - A nemzet tehetségeiért és a Tehetségbarát önkormányzat-díj átadóján.

Novák Katalin szerint a koronavírus-járvány miatt rendkívüli körülmények vannak, sokan azt hiszik, most hátra lehet dőlni, mert elég a túlélés, de akiben tehetség, akarat és kitartás van, meglátja a rendkívüli helyzetben a lehetőséget, és akkor is dolgozik, amikor mások pihennek.

A tehetséges fiatalok, az őket felkaroló pedagógusok, a tehetség ügye mellé álló ismert emberek reményt adnak arra, hogy Magyarország képes a „kanyarban előzni” - fogalmazott az államtitkár.

Novák Katalin elmondta: a Nemzeti Tehetség Programban évente több mint hárommilliárd forintból 350 ezer tehetséges fiatalt támogatnak.

Jövőre erre a célra 3,6 milliárd forintot fordítanak, az adójuk egy százalékát a programnak felajánló magyarok száma közelít a 300 ezerhez - emelte ki.

Kitért arra is, hogy az idén először meghirdetett Stipendium Peregrinum ösztöndíj részeként tizenkilenc tehetséges fiatal tanulhat külföldi egyetemen az állam segítségével.

A Bonis Bona-díj célja, hogy erkölcsileg és anyagilag is elismerjék a tehetséges fiatalokat segítő szakembereket és szervezeteket. Idén életműdíjat kapott Bencze Mihály, a bukaresti Ady Endre Líceum igazgatója, Csörgő Terézia, a Lehel vezér Gimnázium volt tanára, Radnai Gyula, az Eötvös Loránd Tudományegyetem tanára, Horváth Gábor, a Piarista Gimnázium tanára, Sipos Ferenc Tibor, a soproni Petőfi-iskola igazgatója, Fábry György, az Agrártudományi Egyetem Gépészmérnöki Karának volt tanára és Kraszna László, a Snétberger Zenei Tehetség Központ egykori tanára. Elismerést vehetett át továbbá ötven tehetséggondozó, -fejlesztő és -segítő szakember.

A Tehetségbarát önkormányzat-díjat olyan önkormányzatok nyerhetik el, amelyek folyamatosan segítik a tehetséges fiatalok felkutatását, támogatását, és példamutató együttműködést folytatnak a tehetséggondozó szervezetekkel. A kitüntetést idén Budakeszi, Zalaegerszeg, Biatorbágy, Zirc, Kaposvár és Páty önkormányzata kapta.

Forrás: https://www.magyarhirlap.hu/belfold/20200824-novak-katalin-magyarorszag-legfontosabb-eroforrasa-az-ember

Címkék: Nemzet  Oktatás