Címke: Budapest

Kibukott a mutyi - visszatáncolnak Karácsonyék

Kibukott a mutyi - visszatáncolnak Karácsonyék

A nagy nyomás hatására mégsem köt több száz milliós szerződést Tüttő Katalin volt férjének zavaros hátterű, pár napos offshore cégével, ezt ő maga jelentette be Facebook oldalán, közben mentegeti és mosdatja helyettesét. Idézzük, nagyon ne nevessenek:

"A BKV nem köt buszbérleti szerződést a zavaros hátterű céggel, a BKV felszólítása nyomán a cég még kötbért is fizet a fővárosi vállalatnak.
Az elrendelt vizsgálatok azt állapították meg, hogy a közbeszerzés során minden a jogszabályoknak megfelelően történt, a nyílt eljárásban a legolcsóbb ajánlat győzött, az Orbán-kormány törvénymódosítása miatt az offshore-háttér nem lehetett kizáró indok. Ezzel együtt is arra utasítottam a fővárosi cégeket, hogy offshore cégeket a közbeszerzésekből zárjanak ki, a konkrét ügyben pedig úgy helyes, hogy a BKV nem szerződik ilyen vállalkozással.
Van azonban valami, ami talán ennél is fontosabb. Az én csapatomnak csak megvesztegethetetlen, makulátlan emberek lehetnek a tagjai. Nem tisztem megítélni, hogy Tüttő Kata főpolgármester-helyettes asszony milyen kapcsolatban áll gyermekei apjával. De azt tudom, hogy sem ebben az ügyben, sem más ügyben soha nem képviselt és nem fog képviselni más érdeket, csakis a városét, a budapestiekét. Ő az egyik legegyenesebb, legtisztességesebb, Budapest ügyeiért legelkötelezettebb ember, akit ismerek. Tűzbe teszem érte a kezem!"

Úgy tűnik ezt a pénz marad a budapestieké, tehát nem bérelnek 6 darab használt buszt 3,5 új busz áráért 1 évre.
Köszben Karácsony személyes döntése révén évente 1700 millió forintos bevételtől esett el a BKV, ez 17 új, csuklós Mercedes-Benz Connecto busz ára... lett volna.

📌 Miért történik ez? Íme a válasz:
Rendhagyó névsorolvasás Karácsony apparátusában
https://www.facebook.com/domotor.csaba.gov/videos/1196270490570771

Az ügy előzményei:
📌 Ciprusi offshore-hátterű cégtől bérelnek buszokat Karácsonyék
https://szamokadatok.hu/Post/2334/Ciprusi_offshore-hatteru_cegtol_berelnek_buszokat_Karacsonyek
📌 Éves szinten 1700 millió forintos bevételtől fosztotta meg Karácsony Gergely a BKV-t
https://szamokadatok.hu/Post/2392/Eves_szinten_1700_millio_forintos_beveteltol_fosztotta_meg_Karacsony_Gergely_a_BKV-t
https://www.facebook.com/karacsonygergely/posts/3832064683493016

Címkék: Baloldali rombolás  Budapest 

A rasszista BLM-mozgalomnak állítana szobrot Baranyi Krisztina, a IX. kerület polgármestere

Ezeknek teljesen elment a józan ítélőképességük

A rasszista BLM-mozgalomnak állítana szobrot Baranyi Krisztina, a IX. kerület polgármestere

Egyet előre szögezzünk le, "kedves" Baranyi Krisztina: ha felállítja ezt a szobrot, akkor még aznap ledöntjük! Magyarországon a rasszita kártyát nem fogjátok eljátszani, Magyarországon ‼️MINDEN élet számít.‼️

Szobra lehet Ferencvárosban a gyújtogató, szélsőbalos mozgalomnak.
Az Egyesült Államokból indult szélsőbaloldali mozgalomnak, a szobrokat döntő, gyújtogató BLM-nek akar szobrot állítani Baranyi Krisztina IX. kerületi polgármester a koronavírus-járvány közben – írja a PestiSrácok. A Black Lives Matter-mozgalom zavargásai Európára is kiterjedtek, főleg Franciaország, Nagy-Britannia és Belgium esett áldozatául.

Baranyi Krisztina, a Ferencváros baloldali polgármestere nyilvánosságra hozta azt az önkormányzati határozatot, amelyből kiderült, hogy kik nyerték a közterekre kiírt Public Art nyílt pályázatot. A határozat alapján fény derül arra, hogy Baranyi Krisztina a BLM-mozgalomnak akar szobrot állítani a IX. kerületben. A polgármester magyarázata szerint a szobor egy „köztéri emlékműszobor parafrázis” lenne, „amely jelenleg is aktuális társadalmi és politikai kérdéseket érint, hoz játékba: Black lives matter, az LMBTQ-val kapcsolatos a társadalomban élő előítéletek”. Az Origo.hu közzétette az állítást igazoló dokumentumot is:
Kép: https://mandiner.hu/gallery/2020/Kov%C3%A1cs%20Gerg%C5%91/blm.png

Forrás: https://mandiner.hu/cikk/20201127_a_blm_mozgalomnak_allitana_szobrot_baranyi_krisztina

Címkék: Baloldali rombolás  Budapest 

Éves szinten 1700 millió forintos bevételtől fosztotta meg Karácsony Gergely a BKV-t

A számlát Budapest fizeti!

Éves szinten 1700 millió forintos bevételtől fosztotta meg Karácsony Gergely a BKV-t

Erre mondják azt, hogy ki milyen virágot szakít, olyat szagol.
Tisztelet a kivételnek, hiszen tudjuk, hogy Karácsony Gergelyre nem mindenki szavazott! Vehettek volna évente 17 új buszt csak a reklámbevételből, ez 5 év alatt 85 darab 0 kilométeres csuklós Mercedes-Benz Connecto típusú busz lehetett volna, de nem lesz.

📌 Helyette használt buszokat bérelnek a haver ciprusi, erre a célra bejegyzett, offshore cégétől.
https://szamokadatok.hu/Post/2334/Ciprusi_offshore-hatteru_cegtol_berelnek_buszokat_Karacsonyek

📌 De van még pénz az általa kinevezett vezetők bérének triplázására is.
https://mandiner.hu/cikk/20201126_fovaros_beremeles_bkk_walter_katalin

📌 Miért történik mindez? Íme a válasz.
https://www.facebook.com/domotor.csaba.gov/videos/1196270490570771

Elbukta a főváros a reklámtender perét

Százmilliós bírsággal és a BKV–BKK törvénysértését megállapító ítélettel zárult a budapesti tömegközlekedés reklámhelyeinek értékesítésére kiírt eljárás.

Megalapozatlanság miatt jogerősen elutasította a BKV és a BKK kereseti kérelmét, egyúttal a Közbeszerzési Döntőbizottságnak (KD) adott igazat tegnap a Fővárosi Törvényszék. A fővárosi tömegközlekedési cégek az úgynevezett reklámtender ügyében kezdeményeztek pert, miután a KD januárban 115 millió forintos bírságot szabott ki rájuk, mert törvénysértést észlelt a koncessziós eljárás 2019. novemberi lezárásakor.

A bíróság a perköltség megtérítése mellett arra is kötelezte a felpereseket, hogy térítsenek meg 1,5-1,5 millió forint kereseti illetéket az államnak.

A döntés ellen nem lehet fellebbezni.
A KD a Világgazdaságnak kiemelte, hogy az ítélet szerint is megalapozott és jogszerű döntést hozott, a BKV és a BKK pedig azt közölte, hogy amint írásban megkapják a bíróság határozatát, mérlegelik a további teendőket. A főváros nem kommentálta az ügyet.

A meghiúsult reklámtender kifejezetten jól fizető konstrukció lett volna.

Az eljárást a BKV és a BKK 2016 elején írta ki, a folyamat nehézkesen haladt, de a tavaly augusz­tus 9-i ajánlattételi határidőre érkezett érvényes pályázat. A JCDecaux Hungary havi 142 millió forintot, évente több mint 1,7 milliárd forintot fizetett volna a járműágazathoz, illetve a tömegközlekedési infrastruktúrához tartozó reklámfelületek hasznosítási jogáért. Ez az összeg most havi 55,3 millió forint, a francia multi közel háromszoros árat adott volna.

Ennek ellenére az ajánlatkérők eredménytelennek mondták ki, majd lezárták az eljárást. Ezt azzal indokolták, hogy Karácsony Gergely főpolgármester 2019. november 5-i javaslatára a közgyűlés megtiltotta a fővárosi cégeknek a reklámfelületeik egy évnél hosszabb időre szóló hasznosítását. A városvezetői kezdeményezés nem titkoltan a tömegközlekedési reklámtender bedöntését célozta: a BKV és a BKK négy plusz opcionálisan további négy évre szervezte volna ki a reklámhelyek értékesítését, így képtelenné vált az eljárásban vállaltak teljesítésére. A KD sem ezt vitatta, hanem azt állapította meg, hogy erre hivatkozva törvénysértő az eredménytelenség kimondása, mivel ez az állapot csak előre lefektetett feltételek teljesülésekor állhat fenn. A főpolgármesteri vétó nem szerepelt ezek között a pályázati felhívásban.

A városháza szerepe a tender meghiúsulása után is markáns maradt az ügyben.
A bírság kiszabása után Karácsony Gergely jelentette be, hogy a BKV és a BKK bíróság előtt fogja képviselni az igazát. A cégek első körben jogvédelmet kértek, ami nemcsak a KD határozatát függesztette volna fel, hanem a 115 millió forint megfizetése alól is mentességet adott volna. Ezt a Fővárosi Törvényszék és a Kúria is elutasította, ezért az idén májusban átutalták a büntetés összegét.

Forrás: https://magyarnemzet.hu/gazdasag/elbukta-a-fovaros-a-reklamtender-pert-9009494/

Címkék: Budapest 

Ismét lebuktak az ingyenélők

Pénz van, szakértelem nincs

Ismét lebuktak az ingyenélők

Végre tisztán látunk a főváros pénzügyi helyzetét illetően és a helyzet nagyon egyszerű: 2020 első 10 hónapjában 99,2%-a folyt be a 2019-es év azonos időszakában beszedett adóbevételeknek. És ezt maga a főjegyző írta le, a képen a teljes levél.
Az elmúlt hónapok Karácsony Gergely siránkozásáról szóltak, hogy a koronavírus nyomán kialakult gazdasági nehézségek miatt Budapest adóbevételei jelentős részétől, több tíz milliárd forinttól esik el. Emiatt számos beruházás is csúszik, sőt a főpolgármester már adóemelésről és hitelfelvételről is beszélt. Csak hogy ennek egyelőre nyoma sincs.
Egy biztos, a budapesti vállalkozások és emberek lényegében ugyanannyit fizettek októberig a fővárosi önkormányzatnak, mint Tarlós István idejében.

🔴 Magyarázat az elmúlt 1 évre. Ezt a beszédet Dömötör Csaba az önkormányzati választás előtt mondta el 2 nappal. Mennyire igaza volt!
https://www.facebook.com/domotor.csaba.gov/videos/1196270490570771

📌 Rovarhotel van, most már van darázs-garázs is, de mentőöv a vállalkozóknak, az nincs. Adóemelés viszont lesz.
https://www.facebook.com/domotor.csaba.gov/videos/646419196238971
📌 Karácsony annyira nem csinál semmit, hogy még a nagy faültetési ígéretét sem tartotta be.
https://szamokadatok.hu/Post/2340/Faultetesi_programok_1_ev_utan_tisztan_elvalik_a_hazugsag_a_valosagtol
📌 Persze ciprusi offshore cégekre van pénzük
https://szamokadatok.hu/Post/2334/Ciprusi_offshore-hatteru_cegtol_berelnek_buszokat_Karacsonyek
📌 Van pénz propagandára is
https://szamokadatok.hu/Post/2124/Karacsony_Gergely_onfenyezesenek_teteles_cafolata
📌 Van közpénz Facebookra is
https://szamokadatok.hu/Post/1830/Karacsony_Gergely_privat_Facebook_oldalat_a_Fovarosi_Onkormanyzat_hirdeti_az_adofizetok_penzebol
📌 De van pénz a soros-szervezeteknek is
https://szamokadatok.hu/Post/2146/Karacsonyek_a_budapesti_vendeglatosok_helyett_az_NGO_polipot_tomik_ki_adofizetoi_milliokkal
📌 Kiválóan megy továbbá az, hogy hogyan kell mások érdemeit sajátjaként beállítani
https://szamokadatok.hu/Post/2089/Karacsony_1_evig_nem_allitotta_forgalomba_az_uj_mar_leszallitott_villamosokat
📌 Karácsony első éve
https://szamokadatok.hu/Post/2080/Karacsony_Gergely_elso_eve
📌 Lesz adóemelés is
https://szamokadatok.hu/Post/2273/Elfogadhatatlan_a_Karacsony-sarc
📌 3 hónap alatt 58 milliárd (!) forinttal nőtt Budapest készpénzállomány
https://szamokadatok.hu/Post/2212/3_honap_alatt_58_milliard_forinttal_nott_Budapest_keszpenzallomany
📌 Közvetlen károkozás: Karácsony Gergely döntése miatt 100 milliós büntetést fizetett és évi 1,7 milliárd forint reklámbevételtől esett el a BKV
https://szamokadatok.hu/Post/2278/Karacsony_Gergely_dontese_miatt_100_millios_buntetest_fizetett_es_evi_17_milliard_forint_reklambeveteltol_esett_el_a_BKV

Csak épp a nyugdíjasoknak ígért 20 ezer forintos támogatásra nincs pénz

Forrás: (dokumentum)
https://www.facebook.com/farkasors/posts/200835064836224

Címkék: Budapest 

Rendkívüli jogrend: Debrecenben feladat, Józsefvárosban lehetőség

Rendkívüli jogrend: Debrecenben feladat, Józsefvárosban lehetőség

Lássuk ki mire használja fel a rendkívüli jogrend adta "teljhatalmat". Ebben a cikkben Józsefvárosról és Debrecenről lesz szó, de írhatnánk bármelyik balliberálisok által "visszavett" városról és bármelyik Fidesz-KDNP által vezetett városról. A baloldali irányítású önkormányzatok nem segítik, hanem tovább rontják az emberek és a vállalatok helyzetét, a rendkívüli jogrend adta lehetőséggel nem élnek, hanem visszaélnek vele, egyszemélyes döntésekkel politikai tisztogatást, adóemelést, elvonást, újabb sarcokról döntenek, míg a normális városokban segítik a lakosságot és támogatják a helyi vállalatokat, a munkaadókat, hiszen az egészség védelme mellett a második legfontosabb dolog a munkahelyek megőrzése.

📌 Debrecen: - Újraindult a Debrecen Város Segélyalap. Több ezer bajba jutott embert segítenek
- Csökkentik a bérleti díjakat, segítik a vállalkozókat, megvédik a munkahelyeket
Forrás: https://www.debrecen.hu/hu/debreceni/hireink/ujraindul-a-debrecen-varos-segelyalap-informaciok-itt-olvashatoak
https://www.debrecen.hu/hu/debreceni/hireink/segitseg-a-debreceni-vallalkozasoknak

📌 Józsefváros: Pikó egy személyben döntött a kommunális adó 10,8 százalékos, a telekadó 10,9 százalékos és az építményadó 6,3 százalékos emeléséről. Pikó nem a megoldás, hanem a probléma része.
Forrás: https://hirnyolc.hu/jozsefvaros/itt-piko-csomag-adoemelesek-jozsefvarosban

Szégyellheti magát mindenki, aki Pikóra és a balliberálisokra szavazott. Önmagatok ellen szavaztatok!

Címkék: Budapest  Önkormányzat 

Ciprusi offshore-hátterű cégtől bérelnek buszokat Karácsonyék

Több százmilliós BKV-pályázatot ítélt oda Karácsony egy cégnek, amely a tender kiírásakor még nem is létezett

Ciprusi offshore-hátterű cégtől bérelnek buszokat Karácsonyék

Valahogy nem látjuk az oknyomozó balliberális újságírókat, a felháborodott balliberális politikusok lopásról és csalásról szóló nyilatkozatait, nem ír senki sem petíciót a baloldal a közpénzek ellopásának megakadályozásáról, nem láncolja oda magát a raszta hajú anarchistájuk a városházához, nem tüntetnek, nem adnak ki közös nyilatkozatot és nem töltenek fel közös videót. Most nem féltik a lóvét? Most nem baj, hogy a pályázat kiírása után lett bejegyezve a cég? Hmm? Olyan förtelmesen büdös kettős mérce szagot érzünk!

Minden a régi! Magyarázzuk, hogy miért.
Az elején kezdjünk egy gyors magyarázattal. Miért is történik Budapesten minden pontosan ugyanúgy, ahogy 2002-2010 között történt országosan: adóemelések, elvonások, leállított fejlesztések, be nem váltott ígéretek, mutyi, lopás, offshore cégek, haverok pozícióba helyezése, politikai tisztogatás, káosz és anarchia: Íme Dömötör Csaba frappáns összefoglalója erről:
🔴 Videó: https://www.facebook.com/domotor.csaba.gov/videos/1196270490570771

És akkor lássuk a cikket!
Ciprusi offshore-hátterű cégtől bérel buszokat a BKV. Százmilliós BKV-pályázatot ítélt oda Karácsony egy cégnek, amely a tender kiírásakor még nem is létezett

Az egy éve sem létező cég, hogy, hogy nem, Leisztinger Tamáshoz, Tüttő Kata főpolgámester-helyettes volt élettársához köthető – derül ki a Privátbankár cikkéből.
A főváros április 28-án írt ki közbeszerzési eljárást használt alacsony padlós autóbuszok bérlésére. Az eljárást még a járvány első hullámának idején le is bonyolították, de a részletekre csak most derült fény.

A nyertes kiléte nemcsak első, de sokadik ránézésre is meglepő” – áll a Privátbankár cikkében.

A kiírás szerint a BKV 6 darab, maximum 12 éves légkondicionált autóbuszt bérelt volna 12 hónapra. Ha belegondolunk, ez jó üzlet lett volna olyan busztársaságoknak, amelyek a turizmus kiesése miatt nem tudták hasznosítani flottájukat, Karácsony pedig ezzel megmenthet legalább egy fuvarozótársaságot az anyagi csődtől, win-win. Nyilván majd jelentkeznek a busztársaságok.

Az ajánlattételi határidőig, május 25-ig jelentkezett is két ilyen vállalat, a harmadik pedig a titokzatos, budapesti székhelyű CR-Facilities Vagyongazdálkodó Zrt. volt, amelyről korábban még nem igazán hallottak a buszos szakmában.

Ez nem véletlen: a cég nemhogy nem foglalkozott korábban buszokkal, a pályázat kiírásának időpontjában még nem is létezett.

A BKV Zrt. természetesen a legkedvezőbbnek utóbbi cég ajánlatát találta, így ezzel a társasággal kötötte meg a bérleti szerződést, melynek összértéke az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény alapján nettó 342,72 millió forint.

A CR-Facilities Zrt.-t idén május 11-én alapították, és pontosan 7 nappal azelőtt, május 18-án, jegyezte be a cégbíróság, hogy lejárt volna a BKV tenderének ajánlattételi határideje. Véletlen egybeesés.

A vállalat cégkivonata szerint a vezérigazgató egy vecsési magánszemély, Tóth Erika, aki az Opten adatbázisa alapján ezenkívül más társaságban sem tulajdonosként, sem vezető tisztségviselőként nem érdekelt.

Tehát ott tartunk, hogy egy Tóth Erika nevű vecsési hölgy alapít egy busztársaságot a semmiből május közepén, majd egy hét múlva a BKV vezetői összecsapják a tenyerüket, és azt mondják: Te leszel a nyertes, Erika!

Szerencsére a cégbírósági papírok már árulkodóbbak: hogy, hogy nem, a vállalatot alapító cégek kapcsolatait viszonylag könnyen vissza lehet fejteni Leisztinger Tamás baloldali oligarcháig.

Forrás: https://mfor.hu/cikkek/vallalatok/leisztinger-tamas-offshore-hatteru-cegetol-berel-buszokat-a-bkv.html
https://hirtv.hu/ahirtvhirei/szazmillios-bkv-palyazatot-itelt-oda-karacsony-egy-cegnek-amely-a-tender-kiirasakor-meg-nem-is-letezett-2511967
https://privatbankar.hu/cikkek/vallalat/offshore-hatteru-ceg-nyerte-a-bkv-buszberlesi-tenderet.html?utm_source=rss&utm_medium=referral

Címkék: Baloldali rombolás  Budapest 

Bérlakás programot, olcsóbb lakhatást ígértek. Hazudtak

Bérlakás programot, olcsóbb lakhatást ígértek. Hazudtak

A koronavírus-járvány közepén sarcolja meg V. Naszályi Márta az első kerületieket. Budapest mindenkié! Felszabadult! Toleráns! Szabad! Európai város! Taps!

"Ötödik" Naszályi Márta, az ellenzéki összefogással megválasztott első kerületi polgármester példátlan intézkedésre készül: a koronavírus-járvány közepén, a november 26-ára tervezett testületi ülésen emeli két és félszeresére a kerületi lakbéreket. A tervezet szerint a lakók által a lakásokba invesztált felújítási összegeket pedig nem veszik figyelembe.
Facebookon tartott fogadóórát V. Naszályi Márta, az első kerület tavaly megválasztott párbeszédes polgármestere. A szűk körű tájékoztatón bejelentette, hogy radikálisan megváltoztatják az első kerületi lakásbérlés feltételeit.

Az első kerület, gyakran több generáció óta helyben lakó polgárai döntően önkormányzati bérlakásokban élnek, amelyek felújításáról évek óta maguk gondoskodnak. A polgármester új tervezete szerint 120.000 Ft/fő jövedelem fölött költségelvű lakbér lép életbe, azaz példátlan mértékben,

250%-kal emelkednek az eddigi lakbérek.
Emellett a tervezet alapján megszüntetik a bérlakások örökölhetőségét, ami eddig kárpótolta azokat, akik számára nem volt megvehető a lakás. Nem veszik továbbá figyelembe a lakók által elvégzett felújításokat, amik tulajdonképpen az önkormányzati ingatlanvagyon értékét növelték.

A kerületi polgárok tiltakozást indítottak a törvény által előírt társadalmi egyeztetés hiánya miatt és amiatt, hogy nem előzte meg az intézkedést semmiféle, a lakbéremelést megalapozó hatástanulmány.

📌 Forrás: https://mandiner.hu/cikk/20201115_a_koronavirus_jarvany_kozepen_sarcolja_meg_v_naszalyi_marta_az_elso_keruletieket
📌 Videó: Elmagyarázza, hogy miért JÓ nekünk járvány idején a háromszoros lakbér.
https://www.facebook.com/VNaszalyiMarta/videos/364873448081638
📌 A program: https://1.kerulet.ittlakunk.hu/helyi-politika/190927/polgarmester-valasztas-v-naszalyi-marta-budavari-programja

Címkék: Baloldali rombolás  Budapest 

Újabb elvonás, adóemelések és újabb gáncsolt fejlesztés Budapesten!

Karácsony Gergely és Gyurcsány haverjaiból álló csapata mindent elkövet a gazdasági visszaesés érdekében. Na akkor ki az aki lop?

Újabb elvonás, adóemelések és újabb gáncsolt fejlesztés Budapesten!

"Rovarhotel az van, most már darázs-garázs is, de adócsökkentés, na az nincs!"
🔴 Videó: https://www.facebook.com/domotor.csaba.gov/videos/646419196238971

Karácsony megcsonkíttatta a Blaha Lujza tér terveit, közben adóemelést tervez annak ellenére, hogy több mint 200 milliárd forinton "ül"

Négymilliárd forintból újult volna meg a fővárosi Blaha Lujza tér. A rekonstrukció magába foglalta volna az aluljáró és a Somogyi Béla utca felújítását, továbbá egy illemhely, egy pavilon, egy buszváró és egy lift építését is. Ám az utóbbi elemeket Karácsony Gergely főpolgármester forráshiányra hivatkozva kivette a műszaki tartalomból. Korábban lapunknak Bagdy Gábor volt főpolgármester-helyettes leszögezte: a kiviteli tervek megvoltak, a tér felújítására félretették a forrást a költségvetésben, a főváros hárommilliárd, míg a magyar állam egymilliárd forinttal járult volna hozzá a költségekhez. Karácsony Gergely megválasztása után rögtön a tér zöldebb újragondolásáról beszélt, de arról egy szót sem ejtett, hogy hárommilliárd helyett csak másfél milliárdot szánnak a célra.

A csökkentett műszaki tartalomról még a nyáron hozott döntést a főváros. A kormány már korábban rendelkezésre bocsátotta a megígért egymilliárdos állami támogatást, ám annak felhasználási ideje decemberben lejár, ezért Karácsonyék külön közbeszerzést terveznek kiírni, és kezdeményezik a támogatói okirat módosítását is. Erről is döntött volna a Fővárosi Közgyűlés októberben, csakhogy az ülés elmaradt, de a rendkívüli jogrend alatt a főpolgármester egy személyben elfogadhatja azt. Az előterjesztés szerint a kormányzati támogatásból megvalósítandó műszaki tartalom – a pavilonépület létesítése, a közműépítés, az aluljáró-szigetelés, a kiemelt növénykazetták kiépítése, a vízgépészet és a Márkus Emília utca burkolatának elkészítése, a gyalogos-térburkolat kiépítése – megvalósítására egy éve van a fővárosnak. Mindezek után folytatódhat a térrendezés saját forrásból megvalósuló üteme, azaz feltehetőleg egy év helyett legalább két évet kell várni a felújított tér átadására.

Közben a főváros tele van pénzzel, mégis adóemelést tgerveznek.

Csak rombol a megszorítás
TÁLLAI ANDRÁS: MIKÖZBEN A KORMÁNY ADÓT CSÖKKENT, KARÁCSONY EMELNE

A legvalószínűbb, hogy Karácsony Gergelyék csupán annyit értenek a gazdasághoz, az adózáshoz, mint tyúk az ábécéhez – így vélekedett lapunknak a pénzügyminiszter helyettese arról, hogy a főpolgármester újraindítási adó címén felemelné a helyi iparűzési adót. Tállai András szerint a különbség jól látható: Budapest balliberális irányítói megszorítást vezetnének be, a kormány viszont a válság alatt is adót csökkentett.

Alaposan felkorbácsolta az indulatokat a fővárosi gazdasági szereplők köré­ben, hogy Karácsony Gergely nemrégiben arról beszélt: adóemelésre lenne szükség a fővárosban. Az új teher a baloldali politikus októberi közlése szerint azokat a nagyobb vállalkozásokat sújtaná, amelyek a válságot eddig nagyjából átvészelték. – Nehéz komolyan vehető magyarázatot adni arra, hogy Karácsony Gergely miért gondolkodik adóemelésről, amikor a főváros vagyona látványosan növekszik – mondta lapunknak a pénzügyminiszter helyettese. Tállai András arra az adatsorra utalt, amelyet a Magyar Nemzet is közzétett. Eszerint június és szeptember között Budapest készpénzállománya több tíz milliárd forinttal nőtt, ezzel pedig a harmadik negyedév végén nyolcvanmilliárd forint körüli mozgatható összeg állt a városháza rendelkezésére. Mindezt úgy, hogy további 134 milliárdot állampapírban tartott Budapest.“

– Adót csak az emel, akinek égető szüksége van pénzre, a fővárosi adatok ugyanakkor egészen másra utalnak – vélekedett az államtitkár. Emiatt szerinte felmerülhet sok más mellett annak gyanúja, hogy Karácsonyék azért emelnének az iparűzési adón, hogy bizonyos cégeket megbüntessenek, nyomás alá helyezzenek.

– Persze könnyen lehet, hogy csak arról van szó, hogy Karácsony és megannyi tanácsadója nagyjából annyit ért a gazdasághoz, a városirányításhoz és az adózáshoz, mint tyúk az ábécéhez – fogalmazott a miniszterhelyettes.

– A mostani válságban ugyanis – folytatta – minden állami vagy helyi vezető azon töri magát, hogy a mozgatható összegeket a cégeknek, a családoknak, a munkavállalóknak juttassák el, hogy az élet ne álljon meg, az állások ne vesszenek el. A magyar kormány például már kilencszázmilliárd forintnál is többet fordított a gazdaság beindítására, a munkahelyek megóvására.
Tállai András felidézte, hogy a kormány év közben jelentősen csökkentette a munkaadók közterhét, sokaknál adót engedett el, és könnyebbé tette az adósságok befizetését is. – Ez kellett ahhoz, hogy a vállalkozói szférának esélye legyen a talpon maradáshoz – mondta. Az adócsökkentések nem állnak le. Már idén is döntés születhet újabb könnyítésekről, jövőre ismét, érezhető mértékű adócsökkentés következhet. A különbség az államtitkár szerint pontosan látszik: a kormány a válság alatt is adómérsékléssel segíti a gazdaságot, a baloldal viszont ilyenkor is a cégek sanyargatásában látja a megoldást.

Forrás: https://magyarnemzet.hu/belfold/karacsony-megcsonkittatta-a-blaha-lujza-ter-terveit-8950541/
https://magyarnemzet.hu/gazdasag/csak-rombol-a-megszoritas-8950658/

Címkék: Baloldali rombolás  Budapest 

Karácsony Gergely döntése miatt 100 milliós büntetést fizetett és évi 1,7 milliárd forint reklámbevételtől esett el a BKV

Karácsony Gergely döntése miatt 100 milliós büntetést fizetett és évi 1,7 milliárd forint reklámbevételtől esett el a BKV

Így teszik tönkre a fővárost, így hoznak politikai alapon gazdasági döntéseket, és közben a kormányra fogják a gazdasági nehézségeket.
📌 Az index is írt erről, persze ők "elfelejtettek" írni a bevételkiesésről:
https://index.hu/gazdasag/2020/11/10/karacsony_gergely_bkv_bkk/

Még 2019 novemberében volt egy cikk arról, hogy Karácsony Gergely döntése alapján a BKV nem köthetett szerződést a reklámtenderen győztes céggel. A döntés miatt a BKV évi 1,7 MILLIÁRD forinttól esett el.

A Közbeszerzési Döntőbizottság szerint szabálytalanul torpedózta meg Karácsony Gergely előterjesztése alapján a Fővárosi Közgyűlés a BKV hirdetési felületeinek értékesítését célzó pályázatot. A nyertes francia cég évi 1,7 milliárd forintot, a jelenleginél egymilliárddal többet fizetett volna a pénzszűkében lévő BKV-nak. Karácsony akciója miatt 115 millió forintos büntetést is kapott a fővárosi cég. A főpolgármester ismét a Facebookon magyarázkodik, az előző városvezetésre hárítva a felelősséget.

📌 Forrás: https://magyarnemzet.hu/belfold/negymilliardos-kart-okozott-karacsony-7702919/

Ez pedig a mai hír: Karácsony Gergely döntése miatt százmilliós büntetést fizetett a BKV. A döntés jogerős.

A befizetést a Kúria döntése kényszerítette ki, a városháza nem akart fizetni.
Miután a Közbeszerzési Döntőbizottság megbüntette a fővárosi tömegközlekedési céget, mert egy főpolgármesteri határozat miatt eredménytelennek mondta ki az amúgy érvényes reklámtendert, Karácsony Gergely bíróság elé vitte az ügyet – írta meg a Világgazdaság. A városháza a százmilliós bírságot sem engedte volna kifizetni, ezt végül a Kúria döntése kényszerítette ki.

A Fővárosi Törvényszék és a Kúria is elutasította a BKV és a BKK kérelmét, hogy függesszék fel a Közbeszerzési Döntőbizottság határozatát, amelyben 115 millió forintra bírságolta meg a két fővárosi céget – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Közbeszerzési Hatóság. A büntetést januárban szabták ki azért, mert a felügyelet szabálytalanságokat észlelt a tömegközlekedési infrastruktúrához tartozó reklámfelületek hasznosítási jogáért kiírt eljárás, a reklámtender 2019. novemberi lezárásakor.

Karácsony még perelne

A főváros által kezdeményezett jogvédelem arra is kiterjedt volna, hogy a bírságot ne kelljen befizetnie a BKV-nak és a BKK-nak. Csakhogy a bíróság állásfoglalásával ez a törekvés is meghiúsult: a közbeszerzésben közös ajánlatkérőként szereplő vállalatok végül május 20-án átutalták a bírságot, de ezzel párhuzamosan Karácsony Gergely felszólítására pert is indítottak, hogy – miként a főpolgármester kérte – „képviseljék az igazukat”. Az első tárgyalást november végére tűzték ki.

Nem világos, miért nem indult új közbeszerzés egy év alatt

A főváros annak idején azt ígérte, hogy a befejezetlen eljárás után új közbeszerzést ír ki. Azóta eltelt egy év, de előrelépés nem történt. Annak tisztázására, hogy miért nem, már a Közbeszerzési Hatóság is lépéseket tett. Addig viszont marad a mostani felállás, és a reklámfeladatokat továbbra is az eddigi külsős partnerek végzik változatlan feltételekkel, harmadannyi bérleti díjért – írta meg a Világgazdaság.

📌 Forrás: https://mandiner.hu/cikk/20201110_ki_kellett_fizetnie_a_bkv_nak_a_100_millios_buntetest

Címkék: Baloldali rombolás  Budapest 

Hatalmas bejelentés: Megújul a HÉV is!

Köszönjük a kormánynak, hogy a fejlesztési forrásokat arra fordítják, amire kell: az ország megújulására

Hatalmas bejelentés: Megújul a HÉV is!

A baloldal szerint ez "ellopott pénz". Nos, legyen, Értjük, hogy a balliberális szemellenző nem engedi át a valóságot, ez legyen az ő bajuk. Mi meg örülünk annak, hogy minden egyes nap átadások és új bejelentések soráról számolhatunk be nagy örömmel! ❤️ Ezek a kamuzöldek csak mesterséges dugókat tudtak okozni, egyetlen érdemi lépést sem tettek a tisztább, élhetőbb környezet érdekében, holott a "visszavett" várások költségvetése több ezer milliárd forint. Ennyi pénzzel gazdálkodnak, és egy nyamvadt kórót sem ültettek el.

Vitézy Dávid írta:
A Kormány döntése alapján a Budapest Fejlesztési Központ és a MÁV HÉV idén ősszel kiírta a járműtendert 54 darab új, korszerű, klimatizált, alacsonypadlós hév-vonat beszerzésére (ebből 12 db opciós). A nyílt, európai uniós közbeszerzési eljárásban ma fontos mérföldkőhöz értünk: két, világszerte ismert, nagy európai járműgyártó, a Stadler és az Alstom jelentkezett a tenderre, a kiíró MÁV HÉV tájékoztatása szerint.

A hévek cseréjével a Kormány döntése alapján folytatódik a budapesti közösségi közlekedési járműpark megújítása, a Fővárosi Önkormányzattal együttműködésben. A budapesti közösségi közlekedési járműpark megújítását 2012-ben az új busztenderek kiírásával kezdtük, azóta kormányzati és európai uniós támogatással összesen 1052 db új metró, alacsonypadlós villamos, autóbusz, troli és a MÁV beszerzésében számos elővárosi motorvonat állt és áll forgalomba Budapesten. Jelenleg is gyártás alatt állnak még 100%-ban kormányzati és uniós támogatás felhasználásával a BKK számára további új CAF villamosok, a BKV számára új alacsonypadlós Mercedes-buszok és a MÁV hálózatára érkező Stadler KISS emeletes motorvonatok - most pedig a HÉV járműbeszerzésben értünk fontos mérföldkőhöz és a közösségi közlekedés járműparkjának megújítását természetesen folytatni kell.

A közbeszerzési eljárás következő fordulójában műszaki tárgyalások következnek, ezután tesznek ajánlatot a járműgyártók az új vonatok végleges műszaki kialakítására és árára. Az új hév-vonatok beszerzése az elmúlt 40 év legjelentősebb budapesti közösségi közlekedési járműbeszerzése, mely egyszerre szolgálja a budapestiek közlekedését a Békásmegyeri lakótelepről, Csepelről, Pesterzsébetről vagy Óbudáról, illetve az agglomerációból ingázókat Szentendre – Pomáz és Ráckeve – Szigetszentmiklós – Dunaharaszti térsége felől.

A MÁV HÉV által beszerzendő új vonatok a szentendrei (H5), a ráckevei (H6) és csepeli (H7) vonalakon állnak majd forgalomba, felváltva az átlagosan 44 éves, magaspadlós, kelet-német gyártású mai szerelvényeket. Az új vonatok olyan specifikációval érkeznek, hogy a tervezés alatt álló fejlesztések után ezek a járművek adhassák a leendő 5-ös metró járműparkját.

A Kormány hosszú előkészítés után döntött arról, hogy kezdődjön meg a H5-ös szentendrei, H6-os ráckevei és H7-es csepeli hévek teljes megújítása és amikor a Budapest Fejlesztési Központ létrejött, Fürjes Balázs államtitkárral közösen azt vállaltuk, hogy az infrastruktúra tervezését azonnal megkezdjük és még idén megjelenik a járműtender az új vonatok beszerzésére – ez a vállalás teljesült a tervezési munkák és a járműbeszerzés megindításával. A beruházás műszaki tartalmában sikerült teljes körű egyetértésre jutni a Fővárosi Önkormányzattal a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában, az összes érintett budapesti kerületi és agglomerációs önkormányzatot pedig folyamatosan bevonjuk a tervezési munkákba.

A most kiírt közbeszerzési felhívásban a felújított pályákon szükséges legfeljebb 100 km/h sebesség mellett előírás, hogy a szerelvények a jelenleg futó járművekhez képest dinamikusabban tudjanak gyorsulni és lassulni, 700 fős utaskapacitásuk legyen, minimum 4 kerekesszékes ülőhellyel rendelkezzenek és kerékpárszállításra is alkalmasak legyenek. Hosszúságuk nem haladhatja meg a 120 métert és a vonalfelújítások elkészültéig a jelenlegi HÉV-hálózaton is tudniuk kell közlekedni. Az új járműveknek a tágas, egyterű belső tér mellett hosszabb távú utazásokra is kényelmesnek kell lenniük, valamint illeszkedniük kell a belvárosban jellemző, metrószerű utasforgalmi igényekhez. Annak érdekében, hogy a gyors utascsere követelményeinek is megfeleljenek, az új hév-kocsiknak oldalanként 14 ajtajuk lesz. Elvárás, hogy az új hév járművek klimatizáltak legyenek, teljes hosszban átjárható utastérrel, modern utastájékoztató berendezésekkel és a biztonságos közlekedést elősegítő fedélzeti berendezésekkel.

A szerződés megkötése után a leendő gyártónak 44 hónapos határidővel kell szállítania a motorvonatokat. A MÁV-HÉV első körben 42 db vonatot rendel, mely a H5, H6, H7 vonalak teljes flottacseréjére elegendő. Ezt követően 6 éven belül élhet majd az opciós jogával, és további 12 db vonatot rendelhet meg – ezek a járművek az ötös metró első ütemét jelentő beruházás, tehát a déli hév-vonalak Kálvin téri meghosszabbítása és a felújítás után a H5, H6, H7 vonalak járatsűrítése esetén lesznek majd szükségesek. A beszerzést később egy másik, kifejezetten a kunszentmiklósi és az esztergomi vonalra kijáró, nagyvasúti és hév-üzemre is alkalmas vonatok vásárlására szóló tender fogja követni.

A tender sikeres lebonyolítása esetén az új vonatok 2023 és 2025 között állhatnak forgalomba, biztosítva a H5-ös, H6-os és H7-es hévek vonalán a teljes járműcserét.

Látványterv: Budapest Fejlesztési Központ (a látványterv gyártófüggetlen előkép a műszaki elvárásrendszer alapján, a végleges jármű nem ezzel megegyező kinézetű lesz!)

Forrás: https://www.facebook.com/vitezydavid/posts/3409591225776626

Címkék: Budapest