Címke: Budapest

Karácsony és csatlósai a tiltás ellenére sarcolták a lakosságot!

Mesterségesen, szándékosan okoztak nehézségeket! Felelni fognak!

Karácsony és csatlósai a tiltás ellenére sarcolták a lakosságot!

Eljárás indult a Fővárosi Önkormányzat és nyolc kerület ellen, amiért a tiltás ellenére is sarcolták a lakosságot!

Jogellenes, lakosságot érintő díjemelések miatt kilenc budapesti önkormányzattal – köztük Józsefvárossal – szemben indított eljárást a Fővárosi Kormányhivatal. Mint ismeretes, a Pikó András vezette önkormányzat a kormány tiltása ellenére változtatott a parkolási rendeleten, amivel a háztartásokban a második autó után megszűnt a lakossági várakozási hozzájárulás ingyenessége.

Figyelmen kívül hagyta nyolc budapesti kerületi önkormányzat és a Fővárosi Önkormányzat a kormány azon rendelkezését, miszerint 2021 végéig nem növelhetik a lakosság terheit – közölte Budapest Főváros Kormányhivatala az MTI-vel. Mint írták, a kormány döntésének betartása érdekében megvizsgálták az összes fővárosi kerület döntéseit és megállapították, hogy nyolc baloldali vezetésű kerületi önkormányzat (Józsefváros mellett az I., IV., VII., IX., XI., XIV., XVIII. kerületek) és a Fővárosi Önkormányzat is megsértette a jogszabályt, amikor lakossági díjemelésekről, illetve kötelezetti kör kiterjesztéséről döntöttek. A kormányhivatal ezért összesen 13 törvényességi eljárást indított. A jogszabályellenes döntések parkolási díjakat, lakbéreket, kommunális adót, anyakönyvi, gyermekétkeztetési és közterület-használati díjat is érintenek – közölte a kormányhivatal.

Mint azt korábban megírtuk Pikó András jelentősen drágította volna a parkolást Józsefvárosban, azonban azt kormányrendelet megtiltotta. A tiltást mégis kijátszotta a kerület baloldali vezetése, amikor a parkolási rendeletben egy betűt változtatott, így 2021. március 31-től a korábbi kedvezmény már nem lakosonként, hanem lakásonként jár. Ennek megfelelően az 1 lakásban élő családok esetében csupán 1 autó után nem kell fizetni. A másodikért már igen.

Ezt pedig Sára Botond írta Pikóék tervezett drogközpontja kapcsán: „Semmit rólunk nélkülünk!”- ezt ígérte a baloldal a józsefvárosiaknak. A lakók ezek után joggal várják el, hogy ne a fejük felett hozzanak döntéseket. Mégis ezt teszi a városvezetés, sokadszorra is. A polgármester most úgy döntött, a főpolgármesterrel karöltve drogközpontot akar nyitni a Teleki téren.

A lakókat derült égből villámcsapásként érte a hír. Semmit nem tudtak az egészről, pedig a döntést hosszú hetekig készítették elő. Csak őket felejtették el megkérdezni közben. Felháborodásukban aláírásgyűjtésbe kezdtek, követelve, hogy a városvezetés vonja vissza a döntést. A polgármester elintézte az egészet annyival, hogy hibázott, mert késett a KOMMUNIKÁCIÓVAL. Véletlenül sem az a hiba, hogy elfelejtette megkérdezni az ott lakók véleményét. De még utólag sem mer a szemükbe nézni, pedig lett volna lehetősége az összehívott lakógyűlésen, de csak sunnyog és lapít. Megint bebizonyosodott, hogy a részvételiség, párbeszéd és hasonló hangzatos kifejezések, csupán üres szavak a baloldalnak.

Ez a módszer a Demszky-időkre emlékeztet, amikor a polgármester és a főpolgármester az emberek megkérdezése nélkül döntött arról, hogy hajléktalanszállókat hoznak a kerületbe.
De nem meglepő a városvezetés lépése. Miért is kérdeznének meg bárkit, amikor a polgármester márciusban maga törölte el azt a rendeletet, ami kötelezte a lakókkal és civilekkel való egyeztetésre. Pedig ezt törvény írja elő. A jogsértés miatt a kormányhivatal törvényességi eljárást indított.

Ha pedig a városvezetés azt gondolja, hogy a józsefvárosiak becsapásával, "részvételiségre" hivatkozva elköltött százmilliókat nem fogjuk számon kérni, akkor nagyon tévednek!

Forrás: https://hirnyolc.hu/budapest/eljaras-indult-az-onkormanyzat-lakossagi-sarca-miatt
https://www.facebook.com/sarabotond/posts/4094622280594551

Címkék: Baloldali rombolás  Budapest  Önkormányzat 

A bukott tanuló

Ha már neki nem sikerült letennie a jogsit, akkor más se járjon autóval. Karácsony Gergely lassan a fél városból kitiltja az autókat

A bukott tanuló

Téged büntet a saját alkalmatlansága miatt!

Nagyon gáz, hogy ez az ember áll Budapest élén, miközben még egy jogsit sem volt képes megszerezni. Ez vérciki.

Fidesz Budapest írta: Karácsony Gergely nem kíváncsi az autósok véleményére!
A főváros hivatalos oldalán megjelent szavazás szerint a nyári hétvégéken lezárnák az Andrássy utat és a Kós Károly sétányt az autós forgalom elől. A szavazás egyelőre fej-fej mellett halad a kerékpárosok és az autósok között (az eredményt egyébként a Városháza oldala ismerteti, szerintünk a végén a lezárás pártiak nyernek majd). Ismét látjuk, nincs valódi igényfelmérés, ha Karácsony Gergelyen múlna, akkor egész Budapestről kitiltaná az autókat…

Számunkra nem világos, miért akarja a főpolgármester mindenképpen megbénítani Budapest autósforgalmát. Ha ugyanis az Andrássy út kétszer két sávját lezárják minden hétvégén az autósok elől, az hatalmas káoszt és végtelen dugókat okoz nemcsak a környező utcákban.
Készült-e hatástanulmány a lezárással kapcsolatban?
Ki gondolt a környező utcákban és a kerülő útvonalakon élőkre?
Készült-e átlátható felmérés a lezárásról, vagy csak az ő általuk kezelt oldalon lévő szavazás eredményeire hivatkoznak majd?
Valóban ez a legnagyobb segítség azoknak, akik a nyári hétvégéket a fővárosban töltik?
Belegondolt egyébként valaki, hogy az Andrássy út és a Kós Károly sétány tervezett lezárásával egyidőben lesz lezárva az alsó rakpart, újítják fel a Lánchidat, a belvárosi szakaszon pedig nem közlekedik a 3-as metró?

Láttunk már hasonló, hirtelen felindulásból megvalósult ötletet
Karácsony Gergelytől, és abból is mi lett? Pedig akkor csak egy sávot vett el az autósok elől a Nagykörúton... És legyünk őszinték, az finoman szólva sem volt egy jól sikerült projekt!

Korábbi cikkeink:
👉Fürjes Balázs: Karácsony fejezze be az autósok üldözését!
https://szamokadatok.hu/Post/1791/Furjes_Balazs_Karacsony_fejezze_be_az_autosok_uldozeset
👉Autó és autósellenes lépéseket tervez Karácsony
https://szamokadatok.hu/Post/869/Auto_es_autosellenes_lepeseket_tervez_Karacsony
👉A libsik kreativitása határtalan: Ha nem tudnak adót emelni, útdíjjal sarcolják az embereket!
https://szamokadatok.hu/Post/2496/A_libsik_kreativitasa_hatartalan_Ha_nem_tudnak_adot_emelni_utdijjal_sarcoljak_az_embereket
👉Nem dolgoznak a belvárosban a szolgáltatók Karácsony biciklisávja miatt
https://szamokadatok.hu/Post/1401/Nem_dolgoznak_a_belvarosban_a_szolgaltatok_Karacsony_biciklisavja_miatt
👉Az indokolatlan biciklisávok, a járatritkítás után most a pesti alsó rakpartról lettek száműzve az autósok
https://szamokadatok.hu/Post/1026/Az_indokolatlan_biciklisavok_a_jaratritkitas_utan_most_a_pesti_also_rakpartrol_lettek_szamuzve_az_autosok
👉Niedermüller végleg kizárná az autósokat a kerületéből
csak azokat engedné be, akik ott laknak
https://szamokadatok.hu/Post/888/Niedermuller_vegleg_kizarna_az_autosokat_a_keruletebol
👉Közben a kormány dolgozik, és fejleszti Budapestet.
https://szamokadatok.hu/Post/3353/Budapest_kivereztetese

Forrás: https://www.facebook.com/fideszbudapest/posts/295657092133571

Címkék: Baloldali rombolás  Budapest 

Budapest kivéreztetése!

A mai friss hírt kiegészítettük további fejlesztésekkel

Budapest kivéreztetése!

Add tovább! Ne a hazugságok terjedjenek, hanem a tények.

👉Mai hír: Ötemeletes épülettel bővül Ferencváros szakrendelője. Jelige: "Romokban az egészségügy" :)
https://figyelo.hu/hirek/otemeletes-szakrendelo-epul-ferencvarosban-121970/

További fejlesztések melyekkel a kormány az "ellopott pénzzel" "kivérezteti" Budapestet.

A rakpartok fejlesztését a Kormány átvállalta a Fővárosi Önkormányzattól
https://szamokadatok.hu/Post/3217/A_rakpartok_fejleszteset_a_Kormany_atvallalta_a_Fovarosi_Onkormanyzattol
Megépül minden: a diákváros, a szabadidőpark, a Galvani híd, a Fudan egyetem és még a stadion is!
https://szamokadatok.hu/Post/3285/Nem_kell_valasztani
Elkezdődött a Citadella megújítása!
https://szamokadatok.hu/Post/3324/Elkezdodott_a_Citadella_megujitasa
Épül a Nemzeti Atlétikai Stadion
https://magyarepitok.hu/aktualis/2020/12/mar-egy-honapja-folyik-gozerovel-a-nemzeti-atletikai-stadion-epitese
Átadták a Budapesti Szent Ferenc Kórház új részlegét!
https://szamokadatok.hu/Post/3294/Megujult_a_korhaz_videokkal
Az OPNI épülete után a Budagyöngye Kórház is megmenekül!
https://szamokadatok.hu/Post/3313/Az_OPNI_epulete_utan_a_Budagyongye_Korhaz_is_megmenekul
Hatalmas lépés a fővárosi egészségügyben: elkészült a Bajcsy Kórház új tömbje
https://magyarepitok.hu/mi-epul/2020/11/hatalmas-lepes-a-fovarosi-egeszsegugyben-elkeszult-a-bajcsy-korhaz-uj-tombje
68 év után először új vasúti pályaszakasz épül a Duna felett Budapesten!
https://szamokadatok.hu/Post/2994/68_ev_utan_eloszor_uj_vasuti_palyaszakasz_epul_a_Duna_felett_Budapesten
2010 óta 1575 darab közösségi közlekedési járművet helyeztek forgalomba Budapesten
https://szamokadatok.hu/Post/2925/2010_ota_1575_darab_kozossegi_kozlekedesi_jarmuvet_helyeztek_forgalomba_Budapesten
Megújul a Nyugati Pályaudvar!
https://szamokadatok.hu/Post/2921/Megujul_a_Nyugati_Palyaudvar
Megújul a Keleti Pályaudvar
https://magyarepitok.hu/vasutfejlesztes/2021/01/indulhat-a-keleti-aluljarojanak-modernizalasa-a-fovarosban-megvan-a-kivitelezo
Budapest “lerohasztása” https://szamokadatok.hu/Post/2911/Budapest_lerohasztasa
A Dél-budai Centrumkórház annyiba fog kerülni, mint az összes stadion együttesen!
https://szamokadatok.hu/Post/2904/A_Del-budai_Centrumkorhaz_annyiba_fog_kerulni_mint_az_osszes_stadion_egyuttesen
Újabb “Megszorítás”
Kormányzati forrásból 10 000 parkolóhely és 8 000 kerékpártároló épül a “kivéreztetett” Budapesten a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia alapján
https://szamokadatok.hu/Post/3225/Ujabb_Megszoritas
Európa legjobb középülete Magyarországon van
https://szamokadatok.hu/Post/2850/Europa_legjobb_kozepulete_Magyarorszagon_van
Klímahiszti helyett: 2000 milliárdos vasútfejlesztési programot jelentett be Fürjes Balázs
https://szamokadatok.hu/Post/2843/Klimahiszti_helyett_2000_milliardos_vasutfejlesztesi_programot_jelentett_be_Furjes_Balazs
Új buszok az Ikarus 415-ös buszok helyett
https://szamokadatok.hu/Post/2805/Kivereztetes
"Aki iskolát épít, a jövőt építi!" /Varga Mihály/
https://szamokadatok.hu/Post/2775/Aki_iskolat_epit_a_jovot_epiti_Varga_Mihaly
Finisben a Budapest–Hatvan (80a) vasútvonal korszerűsítése!
https://szamokadatok.hu/Post/2769/Finisben_a_BudapestHatvan_80a_vasutvonal_korszerusitese
Megépül a Galvani híd
https://szamokadatok.hu/Post/2735/Alhirek_vs_valosag_a_jelenleg_meg_csak_tervezoasztalon_levo_Galvani_hiddal_kapcsolatosan
6 milliárd támogatás a Lánchíd felújítására
https://szamokadatok.hu/Post/2720/Az_A-Hid_Zrt_ujithatja_fel_brutto_266_milliard_forintert_a_Lanchidat
Egészséges Budapest Program: 700 milliárd
https://szamokadatok.hu/Post/2719/700_milliard_forint_a_fovaros_es_Pest_megye_egeszsegugyi_fejleszteseire
A kormány évente százmilliárdokat biztosít Budapest fejlesztésére és működésére
https://szamokadatok.hu/Post/2718/A_kormany_evente_szazmilliardokat_biztosit_Budapest_fejlesztesere_es_mukodesere
“Az éj leple alatt” újabb 17 busz érkezett a “kivéreztetett” Budapestre
https://szamokadatok.hu/Post/2679/Az_ej_leple_alatt_ujabb_17_busz_erkezett_a_kivereztetett_Budapestre
Liget Budapest Projekt - ezt támadták és a mai napig támadják a liberális diktatúra hazai képviselői
https://szamokadatok.hu/Post/2653/Liget_Budapest_Projekt_-_ezt_tamadtak_es_a_mai_napig_tamadjak_a_liberalis_diktatura_hazai_kepviseloi
Ebben a cikkben összefoglaltuk, hogyan lett "kivéreztetve" Budapest 2020-ban
https://szamokadatok.hu/Post/2591/Igy_lett_kivereztetve_Budapest_2020-ban
Ez pedig a Tarlós által befejezett és elindított projektek (lista)
https://szamokadatok.hu/Post/1346/Pontot_teszunk_a_Tarlosnak_volt_9_eve_mantrazas_vegere
Megépül a Galvani híd
https://magyarepitok.hu/iparagi-hirek/2020/12/friss-adatok-az-uj-duna-hid-mogott-nagyon-magas-aranyu-az-egyetertes-video

Megújul a HÉV
https://szamokadatok.hu/Post/2262/Hatalmas_bejelentes_Megujul_a_HEV_is

Megújul az M3 metró
https://szamokadatok.hu/Post/2109/Csutortokon_atadjak_az_M3_metro_felujitott_deli_szakasza

Kivéreztetés!
Orbán “elvonta” Budapesttől a 14 darab új, alacsonypadlós, légkondicionált, környezetkímélő, Euro 6-os Mercedes Connecto autóbuszról készült számlát, és “titokban” kifizette azt
https://szamokadatok.hu/Post/3145/Kivereztetes

Karácsonyék sem tétlenkednek! Íme néhány példa arra, hogyan lopják szét a budapestiek pénzét...
👉Százmilliók mennek a haveroknak és ismeretlen célú "tréningekre"
https://szamokadatok.hu/Post/3016/Szazmilliok_mennek_a_haveroknak_es_ismeretlen_celu_treningekre
👉Tudatos balliberális károkozás zajlik
Karácsonyék 45 milliót költöttek mobilokra, de nem adnak 17 milliót a BKV dolgozók egyenruhájára!
https://szamokadatok.hu/Post/3173/Tudatos_balliberalis_karokozas_zajlik
👉Niedermüller bírságolja a bezárt vendéglátóhelyeket
https://szamokadatok.hu/Post/3175/Niedermuller_birsagolja_a_bezart_vendeglatohelyeket
👉Az ingyenes parkolás időszakában Pikóék kerékbilincseléssel várják az embereket az oltópontoknál!
https://szamokadatok.hu/Post/3201/Az_ingyenes_parkolas_idoszakaban_Pikoek_kerekbilincselessel_varjak_az_embereket_az_oltopontoknal
👉117 milliárd, azaz 117 000 millió.... Ennyi pénzt folyt el ismeretlen helyre Budapesten
https://szamokadatok.hu/Post/3086/117_milliard_azaz_117_000_millio_Ennyi_penzt_folyt_el_ismeretlen_helyre_Budapesten

Címkék: Budapest 

Elkezdődött a Citadella megújítása!

Újabb 20 milliárdos fejlesztés a “kivéreztetett” Budapesten

Elkezdődött a Citadella megújítása!

👉Legújabb videónkban számtalan ehhez hasonló példát mutatunk be! Egészségügyi fejlesztésekkel kezdődik, majd oktatás jön, utána műemlék épületek, sport, közlekedés, járművek, parkok, fásítás, települések fejlesztése, stb. https://www.facebook.com/szamokadatok/videos/287195332858965

Indul a Citadella felújítása!
A zöldfelület a másfélszeresére, 20000 négyzetméterre nő a megújuló Citadellán. Az erődfalon belül egy új, több mint 6000 négyzetméteres közpark lesz. Tó, kávézó és egy 35 méter magas magyar zászló is várja majd a látogatókat. Több helyen új átjárók nyílnak, így az erőd nyitottabb, szabadabb és természetközelibb lesz. Létrejönnek új kilátóteraszok is, ahonnan élvezni lehet majd az egyedülálló panorámát. Az ágyútoronyban a magyarság szabadságküzdelmeit bemutató látványos kiállítás készül. A hosszú évek óta elzárt és mára lepusztult erőd most megkezdett megújítása 2023-ig tart - tájékoztatta lapunkat közleményében a Várkapitányság.

Az építkezés előkészítése a terület állapotfelmérésével és átfogó régészeti kutatásával kezdődött, számos izgalmas történelmi emléket hoztak felszínre a szakemberek. Előkerültek a föld alól római és török kori érmék, a 19. századi Csillagda alapjai és egy Európában is ritkaságnak számító első világháborús légvédelmi ágyútalp. A leletek biztonságba helyezése után kezdődhettek meg az egykori erőd építési munkálatai.

A hosszú évek óta elzárt és mára leromlott állapotú erőd felújítása egy sok évtizedes adósság törlesztése. A Gellért-hegy csúcsán, turisztikailag kiemelt helyen, az ország egyik legszebb panorámájú pontján a világörökségi helyszínhez méltatlan állapotok uralkodtak. A Citadella és közvetlen környezete kiemelt kormányzati beruházás keretében, Fodor Gergely kormánybiztos irányításával születik újjá a következő években.

A munka 2022-ig tartó első ütemében elvégzik az erőd külső falainak rekonstrukcióját és a belső udvarának rendbetételét. A munkálatoknak köszönhetően a zöldfelület a másfélszeresére, 20000 négyzetméterre nő a megújuló Citadellán. Az erődfalon belül egy új, több mint 6000 négyzetméteres közpark lesz, amelyben tó, kávézó és egy 35 méter magas magyar zászló is várja majd a látogatókat. Az erődön több helyen új átjárók nyílnak majd, így nyitottabb, természetközelibb lesz, mint korábban.

A falak átvágásával a kiegyezés utáni népharag fűtötte, 1899-ben megkezdett bontás most szimbolikusan folytatódik, így szabadabbá válik az erőd, és a Gellért-hegy két oldala között is egyszerűbb lesz az átjárás. Az erőd keleti oldalán egy látványos lépcsősort alakítanak ki, aminek segítségével a látogatók a Szabadság-szobor felől könnyen megközelíthetik az erődöt. Új kilátóteraszok is létrejönnek, ahonnan a Citadellára látogatók a jövőben élvezhetik majd a különleges panorámát.

Az északi bástyáról az Erzsébet hídra és a pesti oldalra, a keleti teraszról a Szabadság hídra, a déli bástyáról Kelenföldre, míg az ágyútorony épületének tetőteraszáról a Margit-szigetre, a Budavári Palotára és a Széna térre lehet rálátni. A második ütemben, az ágyútoronyban több mint 1700 négyzetméteren, a magyarság szabadságküzdelmeit bemutató látványos, vonzó és inspiráló állandó kiállítás készül a Szabadság Bástyája címmel. A kiállítás 2023-ban lesz majd látogatható.

A most megkezdett munkálatok ideje alatt az erőd körüli sétány és a Szabadság-szobor előtti terasz nem látogatható. A hegy tetejére a Gellért tér felől kerülőúton lehet felérni, amelyet az ösvények, hegyi utak elágazásánál kihelyezett tájékoztató táblák mutatnak majd. Az egyedülálló panoráma az autóparkoló melletti, északi kilátópontról továbbra is élvezhető.

Forrás: https://www.magyarhirlap.hu/kultura/20210422-elkezdodott-a-citadella-megujitasa

Címkék: Budapest 

Az ellenzék hergel, a magyar vállalatok pedig közben dolgoznak a "kivéreztetett" Budapesten!

(+képek)

Az ellenzék hergel, a magyar vállalatok pedig közben dolgoznak a "kivéreztetett" Budapesten!

Sikeresen lezajlott Budapest új vasúti hídjának statikus próbaterhelése - következő lépésben a dinamikus terheléspróba, a felsővezeték kiépítése következik, ezt követően jöhetnek az első, már utasokat szállító vonatok rövidesen.

A Szergej dízelmozdony és a 14 zúzottkővel megrakott vagon hétfő este 19:44-kor elsőként hajtott fel a frissen elkészült új hídszerkezetre. Részletek az alábbi videóban: https://fb.watch/4_vQ8VaBNm/

👉68 év után először új vasúti pályaszakasz épül a Duna felett Budapesten! Az új, harmadik pályaszakasz mellett a két régi híd is megújul!
https://szamokadatok.hu/Post/2994/68_ev_utan_eloszor_uj_vasuti_palyaszakasz_epul_a_Duna_felett_Budapesten

A munkát a Duna Aszfalt kft. végzi (Szíjj László) a V-Híd Építő Zrt. közreműködésével (Mészáros Lőrinc). Mindkét üzletember cégei kiváló munkát végeznek, és miközben több mint 25 000 embernek adnak munkát, mindig tisztességesen kifizetik az alvállalkozókat, befizetik az adót, a nyereséget meg itthon fektetik be, itthon hoznak létre belőle új munkahelyeket. Az üzleti tevékenység mellett érdemes megemlíteni az adományozásokat is, erről bővebben az írás végén található korábbi írásainkban olvashatnak!

Részletek:
👉Forrás, képek: https://www.facebook.com/vitezydavid/posts/309026553912709
Mészáros Lőrinc tevékenysége (a cikkben további linkek!) https://szamokadatok.hu/Post/3292/Megujult_az_Erzsebet-tabor
👉Szíjj László legutóbbi adománya:
https://szamokadatok.hu/Post/2951/Szijj_Laszlo_tobb_mint_120_millio_forintot_adomanyozott_az_SMA-s_kisfiu_Zsombor_kezelesere
👉Bár a balliberális álhírgyártó propaganda mindig "Mészárosozik", azt a hamis látszatot keltve, hogy minden közbeszerzést ő nyeri, a valóság teljesen más: Mészáros Lőrinc alig nyert közbeszerzést a 2011-2019-es időszakban
https://szamokadatok.hu/Post/1188/Meszaros_Lorinc_alig_nyert_kozbeszerzest_a_2011-2019-es_idoszakban

Még több "kivéreztetés"
👉Nem kell választani!
Megépül minden: a diákváros, a szabadidőpark, a Galvani híd, a Fudan egyetem és még a stadion is!
https://szamokadatok.hu/Post/3285/Nem_kell_valasztani
👉Újabb “Megszorítás”
Kormányzati forrásból 10 000 parkolóhely és 8 000 kerékpártároló épül a “kivéreztetett” Budapesten a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia alapján
https://szamokadatok.hu/Post/3225/Ujabb_Megszoritas
👉A rakpartok fejlesztését a Kormány átvállalta a Fővárosi Önkormányzattól
A rakpart fejlesztését a Budapest Fejlesztési Központ valósítja meg a Kormány finanszírozásában. Újabb “kivéreztetés”
https://szamokadatok.hu/Post/3217/A_rakpartok_fejleszteset_a_Kormany_atvallalta_a_Fovarosi_Onkormanyzattol
👉Kivéreztetés!
Orbán “elvonta” Budapesttől a 14 darab új, alacsonypadlós, légkondicionált, környezetkímélő, Euro 6-os Mercedes Connecto autóbuszról készült számlát, és “titokban” kifizette azt
https://szamokadatok.hu/Post/3145/Kivereztetes
👉“Az éj leple alatt” újabb 17 busz érkezett a “kivéreztetett” Budapestre
Ezek a járművek heti félmillió budapestit szolgálnak ki
https://szamokadatok.hu/Post/2679/Az_ej_leple_alatt_ujabb_17_busz_erkezett_a_kivereztetett_Budapestre
👉2010 óta 1575 darab közösségi közlekedési járművet helyeztek forgalomba Budapesten
Kivéreztetés? A valóságot nem lehet letagadni!
https://szamokadatok.hu/Post/2925/2010_ota_1575_darab_kozossegi_kozlekedesi_jarmuvet_helyeztek_forgalomba_Budapesten
👉A Dél-budai Centrumkórház annyiba fog kerülni, mint az összes stadion együttesen!
Stadionfóbiások, figyelem! Ez ám a kivéreztetés, ugye! :)
https://szamokadatok.hu/Post/2904/A_Del-budai_Centrumkorhaz_annyiba_fog_kerulni_mint_az_osszes_stadion_egyuttesen
👉Kivéreztetés!
Orbán elvonta Budapesttől a régi Ikarus 415-ös autóbuszokat és az éj leple alatt az összeset lecserélte új, euro6-os, alacsonypadlós Mercedes Conecto buszokra
https://szamokadatok.hu/Post/2805/Kivereztetes
👉700 milliárd forint a főváros és Pest megye egészségügyi fejlesztéseire
Eddig 245 milliárd forint értékben valósultak meg fejlesztések. Ez ám a "kivéreztetés"!
https://szamokadatok.hu/Post/2719/700_milliard_forint_a_fovaros_es_Pest_megye_egeszsegugyi_fejleszteseire
👉Klímahiszti helyett: 2000 milliárdos vasútfejlesztési programot jelentett be Fürjes Balázs
https://szamokadatok.hu/Post/2843/Klimahiszti_helyett_2000_milliardos_vasutfejlesztesi_programot_jelentett_be_Furjes_Balazs

Címkék: Budapest  Fejlődés 

Nem kell választani!

Megépül minden: a diákváros, a szabadidőpark, a Galvani híd, a Fudan egyetem és még a stadion is!

Nem kell választani!

FÜRJES BALÁZS: Rozsdából arany, avagy a Diákváros márpedig felépül. 👉Videóval! https://maiposzt.hu/p/furjesbalazs-2601720476792064

A város iránt elkötelezett polgár, az egyetemre készülő fiatal és mindenki, aki szívén viseli Budapest jövőjét, elhűlten olvashat a Diákváros kontra Fudan (helyesen: Diákváros és Fudan!) ügyben kialakult csetepaté újabb meg újabb felvonásairól. Pedig a Diákváros ügye jóval többet érdemel, mint kínai diktatúrával vagy az atlétikai vb megfúrásával való rémisztgetés. Ezért engedjék meg, hogy valósághűen bemutassam: honnan indult, mi a célja, és mi a tartalma ennek a maga nemében egyedülálló, a Diákvárosnál többről szóló városépítő vállalkozásnak.

Először is: Diákváros márpedig lesz!
A Diákváros a teljesen új városrész megvalósítását célzó, korszakosnak mondható Déli Városkapu fejlesztési program része. A Diákváros és a Déli Városkapu programok megvalósítása folyik, minden korábbi döntés végrehajtása zajlik, készülnek a tervek, van, ami már épül. Lesz Déli Városkapu, és lesz Budapest Diákváros. De miért ott, ahol, és miért az, ami?

Irány Dél!
Az elmúlt húsz évben a város délre nőtt. A lágymányosi egyetemi negyed, az Infopark, a Kopaszi-gát berobbanása, a Bálna és a Nehru park megelevenedése, a MÜPA és a Millenniumi Városnegyed mind arról tanúskodnak, hogy Budapest a Duna mindkét partján dél felé terjeszkedik. A jövő, úgy tűnik, délen van. Ebbe a folyamatba illeszkedik a pusztuló dél-pesti és észak-csepeli rozsdaövezetek zöld újrahasznosítását megvalósító, egyben égető városi kihívásokra megoldást adó Déli Városkapu–Budapest Diákváros városépítő program.

Dugók, rossz levegő, kevés zöld, hiányzó kollégiumok, hiányzó otthonok
Kevés itt a hely a mindennapi városi életünket megkeserítő kihívások számbavételére. Ezért csak tömören: el kell érnünk, hogy kívülről befelé, azaz a külső kerületekből és az agglomerációból könnyebben, kényelmesebben, gyorsabban lehessen tömegközlekedéssel, főleg kötött pályán bejutni munkába, suliba, ügyeket intézni. Hogy – a polgárok önkéntes, szabad választásából – többen használjuk a jobb minőségű HÉV-, villamos-, vasúti és metróhálózatot. Hogy csökkenjen az autós közlekedés aránya. Hogy fellélegezzen a város, levegőhöz jusson minden budapesti. Hogy lehessen forgalmat csillapítani a belvárosban.
Hogy több és jobban (demokratikusabban, ha úgy tetszik) eloszló legyen a minőségi budapesti zöldfelület. A park, a sétány, a fű, fa, virág, na és a víz. Ahol futunk, focizunk, tekerünk, andalgunk, megpihenünk.
Hogy – az otthonteremtési program mellett, pontosabban annak részeként – pótoljuk azt a sok ezer, 21. századi kollégiumi férőhelyet, amelyek megépítésére nem jutott erőforrása az elmúlt 50 évben a budapesti egyetemeknek.

A rozsda a város aranya
Budapesten – főleg Pesten! – a városmagtól pusztán néhány kilométerre elképesztően jó adottságú, ma kallódó és kihasználatlan rozsdaterületek vannak. Olyan egykori ipari-kereskedelmi térségek, amelyeken rég felhagytak az eredeti tevékenységekkel, amelyek ma elhagyatottak és lerobbantak, de amelyek közel vannak a városközponthoz (sokszor a Dunához is!), és amelyek nagyon jó közlekedési adottságokkal bírnak (utak, sínek, villamos, metró, vasút, a közvetlen közelben vagy keresztül-kasul).
Rendbetételük után e területek kitűnően alkalmasak új közparkok, lakóépületek, sportterületek, irodák, múzeumok, egyetemek, más közintézmények befogadására. Ez a kompakt város kulcsa: a város nem hatalmas távolságokat keletkeztetve szétterül és továbbnő, hanem hasznosítja belső tartalékait. Nemhiába nevezik a rozsdaövezeteket a város aranytartalékának.

Csepel és Ferencváros: a legtutibb rozsdafoltok
A legzseniálisabb rozsdaövezetek Csepelen és Ferencvárosban vannak. Ezek megújítását, új életre keltését célozza a Déli Városkapu program és annak részeként a Budapest Diákváros terv.
A Déli Városkapu térsége a Rákóczi hídtól délre fekvő 200 hektáros terület (ez megegyezik, külön-külön, az I., VI. és a VII. kerületek méretével), egészen a tervezett Galvani híd és kapcsolódó körút nyomvonaláig. Benne Észak-Csepel, a Ráckevei–Soroksári Duna-ág és Ferencváros déli Duna-partja, valamint a Soroksári út térsége.
A belváros innen 5-6 km, autós, kerékpáros és részben gyalogos közlekedésre ott a Duna-part, a csepeli gerincút, a Soroksári út, itt jönnek befelé a déli HÉV-ek, a 150-es vasút, és sokkal jobb közlekedési folyosó lehetne a Duna is.

A Déli Városkapu program: mozgás, zöld, diákélet
A Déli Városkapu program négy nagy területet foglal magában. A Baranyi-terv szerint – Ferencváros polgármesterével, Baranyi Krisztinával kötött megállapodásunk alapján – a Rákóczi híd alatt, a ferencvárosi Duna-parton megépül a Ferencvárosi Szabadidő- és Sportpark. Atlétikai központ, játszóterek, óvoda, szabadidős sportpályák, dunai strand kapnak itt helyet. A terveket polgármester asszonnyal közösen megalkottuk, az építkezés halad.

Észak-Csepelen óriási zöldfelülettel, gyalogos és tanösvényekkel, tisztásokkal, játszóterekkel, kültéri sportpályákkal és sporteszközökkel, kerékpárosutakkal, futókörökkel és egy egészen spéci, a csapadékvizet környezetbarát módon hasznosító wetland vizes élőhellyel megépül az új csepeli közpark. Ennek megtervezésére januárban írtuk ki a nyílt uniós közbeszerzési eljárást, eredményhirdetés hamarosan.

A soroksári Duna-ág ferencvárosi partja és Soroksári út között valósul meg a Budapest Diákváros. A Ferencvárosi Önkormányzat 2019. decemberi közgyűlésének Baranyi polgármester javaslatára hozott határozata szerint a Diákvárosban az a cél, hogy „két ütemben, mintegy 4000-4000 egyetemi hallgató számára elhelyezést és a szükséges infrastruktúrát biztosító kollégiumi diákváros kerüljön kialakítására a Nagyvásártelep közvetlen környezetében, és ennek keretében megvalósuljon a Nagyvásártelep pusztuló épületének teljes körű felújítása, új funkciókkal történő megtöltése” [Budapest Főváros IX. kerület Ferencváros Önkormányzatának 364/2019. (XI.25.) számú Közgyűlési Határozata].

A térségben elszórva, de főleg a Diákvárostól északra terveztünk ingatlanfejlesztésre alkalmas, vegyes funkciójú (főleg iroda), üzleti hasznosítású területeket is. Döntően ezek, valamint a csepeli gerincúttal szomszédos terület és a térség Soroksári út melletti pufferzónája jelentik azt a tartalékot, ahova elhelyezhető a Fudan Egyetem campusa, érintetlenül hagyva a tervezett Diákváros (kollégiumok) teljes területét.
ELKÉSZÜLT A TELJES DÉLI VÁROSKAPU TÉRSÉGE, BENNE AZ 50 HEKTÁROS DIÁKVÁROS VÁROSSZERKEZETI MESTERTERVE.
Ez kijelöli az építési tömböket, az utcahálózatot, a köztereket és közterületeket és meghatározza a közlekedési rendet (autómentes övezet, a szélén parkolókkal, gyalog- és kerékpárutak, villamos, HÉV, kikötő). Az első épület, aminek nekirugaszkodunk, a Nagyvásártelep.

A Déli Városkapu: új egyensúly Budapest közlekedésében
Budapest közlekedésben új egyensúlyra van szükség az autós, kerékpáros, gyalogos, az egyéni és a közösségi közlekedés arányaiban. A DVK-program segít megvalósítani ezt az új egyensúlyt. A budapestiek többen, nagyobb arányban használhatják a délen megépülő új villamosvonalakat, a teljesen megújuló és mélyalagútban a Kálvin térig bevezetett csepeli és ráckevei HÉV-eket. Új villamosvonal épül a Diákváros főutcáján, a térségben megépül összesen 30 kilométer új bicikliút, 7 kilométer Duna-parti sétány.
Ha pedig a Városháza eldönti, mit akar, megépülhet az autós, kerékpáros, valamint villamossal való közeledést szolgáló, Dél-Pestet, Dél-Budát és Észak-Csepelt összekötő, a belvárosi utakat és hidakat tehermentesítő, a belvárosi forgalomcsillapítást lehetővé tevő új Galvani híd. (Ha Karácsony Gergelyék nemet mondanak a hídra, az nem fog megépülni, és a tervek bekerülnek az asztalfiókba.)

Mi történt eddig?
2018–2020 között a fővárosi, a csepeli, a ferencvárosi és az újbudai önkormányzat aktív részvételével elkészítettük a 200 hektáros térség, az új városnegyed városszerkezeti mestertervét. A munka nyílt nemzetközi tervpályázatokkal indult.
A zsűribe bevontuk a fővárosi, a csepeli, a ferencvárosi, az újbudai és a kőbányai önkormányzatok főépítészeit, a Műegyetem rektorát, neves külföldi mérnököket és várostervezőket, valamint mások mellett a néhai Fekete Györgyöt, Baráth Etelét, Zoboki Gábort, Miklósa Erikát és Z. Halmágyi Juditot. Nyílt, európai uniós tervpályázaton nyerte el a Ferencvárosi Szabadidős és Sportpark tervezését a NAPUR Architects Magyar Építész Iroda. Egy 17 résztvevős, nyílt nemzetközi tervpályázaton választottuk ki a Galvani híd tervezésére a Van Berke len Bos U.N. Studio & Buro Happold Consulting Engieneers P.C. világhírű angol–holland mérnök konzorciumot. A Déli Városkapu program városszerkezeti mestertervének elkészítésére szintén nyílt nemzetközi tervpályázaton, 17 pályázó részvétele mellett választottuk ki a SNØHETTA – BESCH und PARTNER norvég–osztrák építészirodát.

És mi történik éppen most?
A Budapest Diákváros területének ékköve az omladozó Nagyvásártelep, a főváros egyik legizgalmasabb ipari műemléke. 1932-ben készült el, innovatív magyar tervek alapján. Eredetileg ez egy hatalmas, egybefüggő csarnokterével és belmagasságával több ezer tonna árú elosztására használt csarnoképület. Anno innen látták el élelemmel fél Budapestet. 250 méter hosszú, 40 méter széles, belmagassága 17 méter. Tartóoszlopok nélküli belső szabad tere 10 000 négyzetméter, azaz másfél nagypályás focipálya vagy 13 kézilabdapálya.
Az egykor nagybani piacként működő épület az összedőlés határán áll. Ha felújítjuk, kitűnően alkalmas lesz a diákváros nagy fedett közösségi terének, hallgatói központjának. Befogadhat könyvtárat, nagy előadótermeket, sportpályákat, emelt szintű futókört, vendéglátóhelyeket, egyetemi klubot és menzát.
Ez az első épület, amelynek részletes építészeti terveit elkészítjük. A kormányzati Budapest Fejlesztési Központ nyílt építészeti tervpályázatán 22 különböző tervezőiroda vett részt. A zsűriben ott volt Budapest Főváros Önkormányzatának főépítésze, a ferencvárosi önkormányzat főépítésze és a Magyar Építész Kamara küldöttei is. A döntés megszületett, nyilvános eredményhirdetésen mutatjuk be a győztes pályaműveket.

Hogyan tovább?
Folytatjuk a munkát. Közösségi tervezéssel – továbbra is az önkormányzatokkal együtt, a részletes tervezésbe bevonva a lakosságot is. Nagy meló áll még előttünk. Minden épületet megterveztetni, sok építészeti pályázattal, közbeszerzéssel. Közmű- és közlekedési tervek elkészítése. Kármentesítés, a környezetszennyezések eltávolítása. Bontások, romeltakarítás, szanálás. Maga az építkezés.
FEL KELL OSZTANI A 8-10 000 KOLLÉGIUMI HELYET A BUDAPESTI EGYETEMEK KÖZÖTT. EZ EGY 15 ÉVES FEJLESZTÉSI PROGRAM, IGYEKEZNÜNK KELL, HOGY A VÉGÉRE ÉRJÜNK.

No és a Fudan?
A Diákváros az eredeti tervek szerint megépül, és 8-10 000 kollégiumi helyet biztosít a budapesti magyar egyetemek hallgatóinak. A világ 34. legjobb egyetemeként számontartott Fudan Egyetem budapesti campusa nem a Diákváros helyett épül meg.
Nem vagyok mindenhez is értő illetékes elvtárs – a kormányon belüli munkamegosztás szerint én a városépítésért felelek. A Fudan ideérkezésének megszervezése, a kínaiakkal való megállapodás az innovációs és technológiai miniszter feladata.
Biztos, hogy folytatódni fog a disputa, milyen előnyökkel jár egy rangos kínai egyetem Budapestre érkezése. A vita természetes, anélkül nincs demokrácia. Érdekes egybeesés: nemrég még hevesen támadták a keleti vakcinákat, mára pedig Európa egyetért: ezek ugyanúgy életeket mentenek, mint a nyugatról érkező oltás.

„I have a dream”
Mindig azt mondom: ha városépítő munkába fogsz, álmodj bátran és szabadon, tervezz felelősen, építs fegyelemmel! A nagy trükk, hogy egyszerre legyen meg az álomhoz szükséges szabadság, szertelenség, bátorság és képzelőerő, azaz kreativitás, és a megvalósításhoz szükséges rend, fegyelem, precizitás. Egyszerre, hogy az álom szertelensége ne verje szét a munkát, és a munka fegyelme ne fojtsa meg az álmot.

A MI ÁLMUNK EGY ÚJ, 21. SZÁZADI, ZÖLD, OTTHONOS VÁROSNEGYED BUDAPEST DÉLI KAPUJÁBAN.

Ahol sok a zöld, ahol vannak sportolásra, mozgásra, pihenésre alkalmas tág, szabad terek. Ahol újra lehet fürdeni a Dunában, és van eleven evezős élet. Ahol megszületik Budapest első diákvárosa. Úgy, hogy a campus centruma a százéves ipari műemlék, a zseniális Nagyvásártelep, egy izgalmas közösségi tér, hallgatói központ. Ahol megéri a gyors és kényelmes HÉV-eken és villamosokon utazni a belvárosig és tovább, ahol újra birtokba vehetjük a Duna-partot, ahol sokat lehet bringával és gyalogosan tekeregni. Ahol éttermekben, kávézókban, teraszokon jókat ehetünk és kvaterkázhatunk. És ahol a városrész jelképévé váló, hazai és nemzetközi építészdíjakat elhozó új déli dunai híd (ma még Galvani, de addig már rég megtaláltuk méltó, új nevét) összekapcsolja az eddig elvágott déli városrészeket, feltárja a csepeli és ferencvárosi egykori rozsdaövezeteket, és komoly forgalmat vesz le a belvárosi hidakról.

Sok vita és sok munka áll még előttünk. Sebaj, ezek nélkül nincs városépítés. Az építők építsenek, a fecsegők fecsegjenek. Ha kell, vitatkozzunk jó szándékkal, egymást tisztelve és a megoldást keresve. A rossz vitákba meg ne hagyjuk magunkat belerángatni. De keressük mindig a párbeszédet, az egyetértést. Dolgozzunk így, és a végén még azon kapjuk magunkat, hogy képesek voltunk meghaladni saját határainkat. Annak pedig mindig jó a vége.

Kapcsolódó:
👉Ismét vétóval zsarol Karácsony
https://magyarnemzet.hu/belfold/ismet-vetoval-zsarol-karacsony-gergely-fopolgarmester-9658922/
👉Ismét lyukra futott Karácsony Gergely!
A saját árnyékát kergette
https://szamokadatok.hu/Post/3273/Ismet_lyukra_futott_Karacsony_Gergely

Forrás: https://bit.ly/3e5fmiP

Címkék: Budapest 

Ismét lyukra futott Karácsony Gergely!

A saját árnyékát kergette

Ismét lyukra futott Karácsony Gergely!

Balliberális hozzáállás: Nemzetközi egyetem VAGY diákváros.
Normális hozzáállás: Nemzetközi egyetem ÉS diákváros.

Gulyás Gergely: Karácsony szórakoztató vitát folytat saját magával

A Diákváros fontos kormányzati terv, fel fog épülni a Fudan Egyetem mellett – jelentette ki a miniszter.
Mint ismert, Karácsony Gergely főpolgármester a múlt héten levelet írt Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszternek és a leveléből kiderül, megdöbbenve értesült arról, hogy a kínai Fudan Hungary Egyetem kampuszának építésével kapcsolatban február 24-én a kormány arról döntött, hogy a beruházás a Budapest Diákváros – Déli Városkapu Fejlesztési Program helyszínén valósul meg. A főpolgármester kilátásba helyezte azt is, hogy lemondja az atlétikai vb-t, ha nem lesz Diákváros.

Karácsony Gergely napok óta szórakoztató vitát folytat saját magával, miközben saját Facebook-oldalán a kormány Diákvárosra vonatkozó terveit reklámozza. A reklámot köszönjük”
– válaszolta az ATV-nek Gulyás Gergely.

Hozzátette: a Diákváros fontos kormányzati terv, amely fel fog épülni a Fudan Egyetem mellett. „Nem értjük, hogy Főpolgármester úr miért kíván terméketlen vitát folytatni a kormánnyal” – tette hozzá.

Forrás: https://maiposzt.hu/p/mandiner-10159385086236941

ADD TOVÁBB!

Címkék: Budapest 

Újabb “Megszorítás”

Kormányzati forrásból 10 000 parkolóhely és 8 000 kerékpártároló épül a “kivéreztetett” Budapesten a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia alapján

Újabb “Megszorítás”

👉Karácsony Gergely meg elmondja majd, hogy ez (is) az ő érdeme...

Az elején szögezzük le: Budapest a nemzet fővárosa, a fejlesztések nem Karácsony Gergelynek és nem is a jelenlegi - átmeneti - balliberális városvezetésnek épülnek, hanem a budapestieknek, és mindenkinek, akik Budapestre látogatnak.
👉Itt van a térkép: https://bit.ly/3meaJ9V

Vitézy Dávid írta: MEGJELENT A P+R ÉS B+R PROGRAMUNK ELŐKÉSZÍTÉSI TENDERE

Összesen közel tízezer parkolóhely és több, mint nyolcezer kerékpártároló épül Budapesten és az elővárosokban a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia alapján, kormányzati beruházásban - ez a központi régió valaha volt legnagyobb P+R és B+R létesítési programja. A fejlesztéssel duplájára növelhetjük az elővárosi vasútvonalak mellett a parkolóhelyek számát, így a Budapestre utazók közül többen válthatnak kötöttpályás közlekedésre.

A mai napon 3250 P+R parkoló és 2200 B+R kerékpártároló-férőhely tervezésére írt ki közbeszerzést a Budapest Fejlesztési Központ.

Az elővárosokból az utasok kétharmada autóval érkezik ma Budapestre, 10-ből csak 3-an választják a közösségi közlekedést. Ahhoz, hogy ez megváltozzon átfogó beruházási programra van szükség az elővárosi vasúti és hév-hálózaton. Ennek programját, a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát (http://budapestvasut2040.hu/) februárban mutattuk be Fürjes Balázs államtitkárral és Homolya Róberttel, a MÁV elnökével.

A Stratégia megvalósulása esetén 2040-ig, az átfogó és egymásra épülő, komplex beruházásoknak köszönhetően összességében 80%-kal növekedhet az elővárosi vasútvonalakon utazók száma, ezzel párhuzamosan pedig nagy mértékben csökkenhet a fővárosba áramló autóforgalom.

A vasútfejlesztések nélkülözhetetlen tartozéka a vasútállomások, megállóhelyek megközelíthetőségének javítása. A most kiírt tervezési közbeszerzés nyolc vasútvonal,
- az 1-es hegyeshalmi,
- a 30a székesfehérvári,
- a 40a pusztaszabolcsi,
- a 70-es váci,
- a 80a hatvani,
- a 100a ceglédi,
- a 120a újszászi és
- a 150-es kunszentmiklósi
vonalakat érinti, ezek állomásain kezdjük meg új P+R parkolók és B+R kerékpártárolók tervezését. Egy év alatt csaknem ötven helyszínen készülhetnek el a parkolók, több forgalmas helyen parkolóházak engedélyezési és kiviteli tervei, ezt követően kezdődhetnek meg az építkezések.

A fentieken túl a H5-ös, H6-os, H7-es héveken zajlik, a 71-es veresegyházi és a 142-es lajosmizsei vasútvonalon, illetve a H8-as és H9-es héveken pedig a közeljövőben indul (illetve folytatódik) a tervezés a vonalak átfogó megújítására, melyek keretében P+R parkolók és B+R kerékpártárolók tervezését integráltan végezzük a vonal egészének tervezésével. Az esztergomi vasútvonalon a vonal felújításakor elkészült P+R parkolók bővítésére pedig a NIF kezdett párhuzamosan tervezésbe.

Ezekkel együtt összesen közel 10 ezer P+R és több mint 8 ezer B+R férőhely előkészítése zajlik vagy kezdődik meg rövidesen a budapesti külső kerületekben és az agglomerációban, a ma megjelent tendert is beleszámolva, kivétel nélkül mind a 11 MÁV elővárosi vasútvonalra és mind az 5 hév-vonalra kiterjedően.

Az elmúlt egy évben a BFK-ban a fővárosba vezető összes vasúti és hév-vonal valamennyi agglomerációs állomásán és megállóhelyén felmértük az autós parkolási és kerékpártárolási igényeket. 108 településen összesen 171 állomáson és vasúti megállóban vizsgáltuk, hogy hány parkoló- és tárolóhely van, mennyire lenne igény most, illetve, hogy a fejlesztések után mennyivel használnák többen a P+R-eket és B+R-eket. A fejlesztés az agglomerációban nem csak az ingázók, de a budapestiek érdeke is, hisz a belváros forgalomcsillapításának előfeltétele az agglomerációs közösségi közlekedés versenyképesebbé tétele. Az egyik legfontosabb eszköz a módváltó utazások elősegítése, vagyis az, hogy a gépkocsit, kerékpárt a vasútállomáson lehessen hagyni. Még jobb persze, ha az utas autó helyett már a vonathoz is közösségi közlekedéssel jut el, ezért a tervezési feladatnak része a buszfordulók, buszmegállók megtervezése is, ahol ezek hiányoznak és szükségesek.

Az agglomerációs vasút- és hévállomások megközelíthetőségének fejlesztési feladatait a Budapest Fejlesztési Központ Fürjes Balázs, Budapest és az agglomerációs fejlesztéséért felelős államtitkár felügyelete mellett, a Kormány által biztosított támogatás segítségével végzi.

A nyílt, európai uniós közbeszerzési felhívásunk itt érhető el: https://bit.ly/3cJOLbu

Fürjes Balázs írta: Megígértük, megcsináljuk
TÖBB EZER PARKOLÓT ÉS KERÉKPÁRTÁROLÓT ÉPÍTÜNK BUDAPESTEN ÉS AZ ELŐVÁROSOKBAN

3250 P+R parkoló és 2200 B+R kerékpártároló-férőhely tervezésére írtunk most ki közbeszerzést a kormányzati Budapesti Fejlesztési Központtal.
Év elején hirdettük meg a 2040-ig szóló Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát, annak érdekében, hogy a vasút végre vonzó és kényelmes alternatívája lehessen az autós közlekedésnek. Ha megvalósul, 2040-ig duplájára növekedhet az elővárosi vasútvonalakon utazók száma! A célunk az, hogy Budapest élhetőbb legyen, hogy kevesebb legyen a dugó és tisztább legyen a városi levegő, ehhez pedig elengedhetetlen a vasúti közlekedés fejlesztése.

Ugyanakkor az emberek nagy számban csak akkor fogják a Budapestre való beutazásra ezt a közlekedési módot használni, ha kényelmes körülmények között, alacsonypadlós, légkondicionált, tiszta járműveken utazhatnak. De nemcsak az új vasúti és HÉV-kocsik, a felújított pálya és a rövidebb menetidő a fontos, hanem az állomásokra való könnyű és gyors odajutás is. Ezért kiemelt célunk, hogy javítsuk a budapesti és az elővárosi állomások megközelíthetőségét: fedett biciklitárolókkal, új P+R parkolókkal, valamint az állomások mellett új buszmegállók és kényelmes buszcsatlakozások kialakításával.

Ezt a célt szolgálja a mostani közbeszerzési kiírás is, amely 8 vasútvonalat érint. 2022-ig pedig több mint 50 helyszínen készülhetnek el új parkolók engedélyezési és kiviteli tervei. Az érintett vasútvonalak a következők:
1-es hegyeshalmi, 30a székesfehérvári, 40a pusztaszabolcsi, 70-es váci, 80a hatvani, 100a ceglédi, 120a újszászi és150-es kunszentmiklósi.

Összességében duplájára növekedhet majd az elővárosi vasútvonalak mentén a parkoló és biciklitároló kapacitások száma! Vitézy Dávid kollégámmal nap mint nap azon dolgozunk, hogy ez megvalósuljon és az emberek számára vonzó alternatíva legyen a vasút!

Forrás: https://www.facebook.com/vitezydavid/posts/297719165043448
https://www.facebook.com/furjesbalazsbp/posts/268864638056180

ADD TOVÁBB A VALÓSÁGOT!

Címkék: Budapest 

A rakpartok fejlesztését a Kormány átvállalta a Fővárosi Önkormányzattól

A rakpart fejlesztését a Budapest Fejlesztési Központ valósítja meg a Kormány finanszírozásában. Újabb “kivéreztetés”

A rakpartok fejlesztését a Kormány átvállalta a Fővárosi Önkormányzattól

👉Karácsony Gergely meg majd összefirkálja. Ő ennyit tud hozzátenni...

Vitézy Dávid írta: "Kevés annál nagyobb városfejlesztési adósság és régóta magától értetődő beruházási igény van Budapesten, mint a belváros és a Duna kapcsolatának helyreállítása, a rakpartok humanizálása.

Régóta szó volt róla, de tervek nem készültek. 2013-ban a BKK-ban - a Főépítészi Irodával közösen - kezdtük el a munkát a pesti rakpart humanizálására, ennek nyomán írt ki a Fővárosi Önkormányzat tervpályázatot és készültek el a pesti rakpart engedélyes tervei két és fél évvel ezelőtt.

Azóta azonban leállt ez a folyamat, a tervek a fiókba kerültek és ugyan a sajtó néha elővette őket, nem történt semmi. Épp ezért örültem nagyon, amikor a tavaly októberi Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa ülésén Fürjes Balázs államtitkár azt a javaslatot tette, hogy a rakpartok fejlesztését emeljük ki a vitás ügyek közül, a Kormány vállalja át és finanszírozza a rakpart megújítását a Főváros által korábban elkészített tervek szerint és néhány más projekttel (pl. a Budai Fonódó villamoshálózat folytatásával) együtt legyen ezekről teljes egyetértés a Főváros vezetése és a Kormány között.

Fél éven át tárgyaltunk a részletekről a Városházával és így tegnap estétől immár hivatalos: végre folytatódhat a munka. Tegnap ugyanis a hivatalos értesítőben megjelent a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának 2/2021-03-18/FKT határozata Karácsony Gergely főpolgármester, Gulyás Gergely miniszter és Fürjes Balázs, az FKT ügyvezető alelnökének aláírásával, mely szerint a rakpartok fejlesztését a Kormány átvállalja a Fővárosi Önkormányzattól és a rakpart fejlesztését a Budapest Fejlesztési Központ valósítja meg a Kormány finanszírozásában.

A korábban elkészült és a közvélemény által már jól ismert tervekre alapozunk, de számos szakaszon még további előkészítési, tervezési feladatok állnak előttünk, ezeket a BKK és a BFK folyamatos együttműködésével, egyetértésben készítjük majd el.
A rakpartok fejlesztése az FKT határozata szerint a következő elemekre terjed ki:

1. A pesti alsó rakpart humanizálása, új sétány, új közterek, új zöldfelületek létrehozása végig a Kossuth Lajos tértől a Bálnáig, a korábbi tervpályázat eredményei és a korábban elkészült tervek szerint. A munkák több ütemben zajlanak majd, első lépésben a fővárosi beruházásban most induló rakparti vízcső-beruházás után kezdődhetnek meg. A tervek a RAK-PARK projektből jól ismertek, 2018-ban mutatta be őket a Főváros korábbi vezetése, ezek műszaki tartalma néhány ponton ugyan továbbfejlesztésre szorul, de lényegét tekintve a látványtervek szerinti műszaki tartalom megvalósítása a Kormány és a Főváros közös célja.

2. Megújul a Lánchíd pesti hídfője, a Széchenyi István tér, eltűnik a közúti körforgalom, az autók helyét új köztér veszi át a Magyar Tudományos Akadémia előtt, a Lánchíd és a József Attila utca közötti forgalom a tér megkerülése nélkül haladhat majd mindkét irányban a tér déli oldalán. A Széchenyi István térre a tervpályázaton született koncepció (lásd a képek közt), de a részletes tervezés még csak most indulhat meg.

3. A Belgrád rakparti szakaszon a 2-es villamos pályája is megújul és az alsó és felső rakpart forgalma egyesül, szimmetrikus új közúti elrendezés jön létre, villamossal középen, lásd a korábbi tervpályázati terveken.

4. Megújul a Közraktár utca, a BKK korábbi (még 2013-14-ben készített) tervei szerint, irányhelyes kerékpársávokkal, így mentesítve a Bálna előtti sétányt és a Nehru partot a kerékpáros forgalomtól.

5. A Közraktár utcától délre a H6-os és H7-es hévek fejlesztésével csatlakozunk az összefüggő rakparti sétányhoz: az új Boráros téri hév-állomás fejlesztésével megújul és gyalogosbarátabb, zöldebb lesz a Boráros tér, jelentősen csökken a közutak és a buszvégállomás által elfoglalt terület. A hév tervezett föld alá helyezésével pedig a Petőfi hídtól délre folytatódhat a rakparti sétány a vágányok helyén a Művészetek Palotájáig. Onnan tovább pedig az új Atlétikai Központ környezetében a Kormány és a IX. kerület polgármestere között létrejött megállapodás szerint megvalósítandó új közpark és rakparti sétány folytatódik majd.

Ezek az elemek mind tervezés alatt állnak a BFK megbízásából jelenleg is. Szép és jelentős feladat, nagyon itt van már az ideje - munkához is látunk!"

Még több kivéreztetés!
👉68 év után először új vasúti pályaszakasz épül a Duna felett Budapesten!
https://szamokadatok.hu/Post/2994/68_ev_utan_eloszor_uj_vasuti_palyaszakasz_epul_a_Duna_felett_Budapesten
👉2010 óta 1575 darab közösségi közlekedési járművet helyeztek forgalomba Budapesten
https://szamokadatok.hu/Post/2925/2010_ota_1575_darab_kozossegi_kozlekedesi_jarmuvet_helyeztek_forgalomba_Budapesten
👉Megújul a Nyugati Pályaudvar!
https://szamokadatok.hu/Post/2921/Megujul_a_Nyugati_Palyaudvar
👉Budapest “lerohasztása” https://szamokadatok.hu/Post/2911/Budapest_lerohasztasa
👉A Dél-budai Centrumkórház annyiba fog kerülni, mint az összes stadion együttesen!
https://szamokadatok.hu/Post/2904/A_Del-budai_Centrumkorhaz_annyiba_fog_kerulni_mint_az_osszes_stadion_egyuttesen
👉Európa legjobb középülete Magyarországon van
https://szamokadatok.hu/Post/2850/Europa_legjobb_kozepulete_Magyarorszagon_van
👉Klímahiszti helyett: 2000 milliárdos vasútfejlesztési programot jelentett be Fürjes Balázs
https://szamokadatok.hu/Post/2843/Klimahiszti_helyett_2000_milliardos_vasutfejlesztesi_programot_jelentett_be_Furjes_Balazs
👉Új buszok az Ikarus 415-ös buszok helyett
https://szamokadatok.hu/Post/2805/Kivereztetes
👉"Aki iskolát épít, a jövőt építi!" /Varga Mihály/
https://szamokadatok.hu/Post/2775/Aki_iskolat_epit_a_jovot_epiti_Varga_Mihaly
👉Finisben a Budapest–Hatvan (80a) vasútvonal korszerűsítése!
https://szamokadatok.hu/Post/2769/Finisben_a_BudapestHatvan_80a_vasutvonal_korszerusitese
👉Megépül a Galvani híd
https://szamokadatok.hu/Post/2735/Alhirek_vs_valosag_a_jelenleg_meg_csak_tervezoasztalon_levo_Galvani_hiddal_kapcsolatosan
👉6 milliárd támogatás a Lánchíd felújítására
https://szamokadatok.hu/Post/2720/Az_A-Hid_Zrt_ujithatja_fel_brutto_266_milliard_forintert_a_Lanchidat
👉Egészséges Budapest Program: 700 milliárd
https://szamokadatok.hu/Post/2719/700_milliard_forint_a_fovaros_es_Pest_megye_egeszsegugyi_fejleszteseire
👉A kormány évente százmilliárdokat biztosít Budapest fejlesztésére és működésére
https://szamokadatok.hu/Post/2718/A_kormany_evente_szazmilliardokat_biztosit_Budapest_fejlesztesere_es_mukodesere
👉“Az éj leple alatt” újabb 17 busz érkezett a “kivéreztetett” Budapestre
https://szamokadatok.hu/Post/2679/Az_ej_leple_alatt_ujabb_17_busz_erkezett_a_kivereztetett_Budapestre
👉Liget Budapest Projekt - ezt támadták és a mai napig támadják a liberális diktatúra hazai képviselői
https://szamokadatok.hu/Post/2653/Liget_Budapest_Projekt_-_ezt_tamadtak_es_a_mai_napig_tamadjak_a_liberalis_diktatura_hazai_kepviseloi
👉Ebben a cikkben összefoglaltuk, hogyan lett "kivéreztetve" Budapest 2020-ban
https://szamokadatok.hu/Post/2591/Igy_lett_kivereztetve_Budapest_2020-ban
👉Ez pedig a Tarlós által befejezett és elindított projektek (lista)
https://szamokadatok.hu/Post/1346/Pontot_teszunk_a_Tarlosnak_volt_9_eve_mantrazas_vegere
👉Megújul a HÉV
https://szamokadatok.hu/Post/2262/Hatalmas_bejelentes_Megujul_a_HEV_is

👉Megújul az M3 metró
https://szamokadatok.hu/Post/2109/Csutortokon_atadjak_az_M3_metro_felujitott_deli_szakasza

👉Kivéreztetés!
Orbán “elvonta” Budapesttől a 14 darab új, alacsonypadlós, légkondicionált, környezetkímélő, Euro 6-os Mercedes Connecto autóbuszról készült számlát, és “titokban” kifizette azt
https://szamokadatok.hu/Post/3145/Kivereztetes

Karácsonyék sem tétlenkednek! Íme néhány példa arra, hogyan lopják szét a budapestiek pénzét...
👉Százmilliók mennek a haveroknak és ismeretlen célú "tréningekre"
https://szamokadatok.hu/Post/3016/Szazmilliok_mennek_a_haveroknak_es_ismeretlen_celu_treningekre
👉Tudatos balliberális károkozás zajlik
Karácsonyék 45 milliót költöttek mobilokra, de nem adnak 17 milliót a BKV dolgozók egyenruhájára!
https://szamokadatok.hu/Post/3173/Tudatos_balliberalis_karokozas_zajlik
👉Niedermüller bírságolja a bezárt vendéglátóhelyeket
https://szamokadatok.hu/Post/3175/Niedermuller_birsagolja_a_bezart_vendeglatohelyeket
👉Az ingyenes parkolás időszakában Pikóék kerékbilincseléssel várják az embereket az oltópontoknál!
https://szamokadatok.hu/Post/3201/Az_ingyenes_parkolas_idoszakaban_Pikoek_kerekbilincselessel_varjak_az_embereket_az_oltopontoknal
👉117 milliárd, azaz 117 000 millió.... Ennyi pénzt folyt el ismeretlen helyre Budapesten
https://szamokadatok.hu/Post/3086/117_milliard_azaz_117_000_millio_Ennyi_penzt_folyt_el_ismeretlen_helyre_Budapesten

Forrás: https://www.facebook.com/vitezydavid/posts/297103631771668

ADD TOVÁBB A VALÓSÁGOT!

Címkék: Budapest