M44 új szakasza átadva!

De hol van a FOS (Független objektív sajtó)?

M44 új szakasza átadva!

Európában egyedülálló szerkezetű híddal épült meg az M44 újabb szakasza. Magyar cég tervezte, magyar cégek építik az Európában egyedülálló M44-es Tisza-hidat!
További több ezer fejlesztés: https://szamokadatok.hu/fejlodes

Na de hogyan tájékoztatta a baloldali lakájmédia az olvasóit erről a projektről?

"Mészáros Lőrinc barátja 50 milliárdért építi az M44-es 10 kilométeres szakaszát
A luxusyachton nyaraló volt felcsúti polgármester-gázszerelő üzleti és baráti köre több mint 50 milliárd forintot kap, ha megépíti az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek és Tiszakürt közötti 10 kilométeres szakaszát. Az egyik alvállalkozó természetesen ugyancsak Mészáros üzlettársának cége."

Bár Mészárosnak semmi köze nincs ehhez a munkához, mégis megy a "mészárosozás", "felcsútozás", "gázszerelőzés", és a többi előre definiált sületlenség, melyekhez megvan a befogadó réteg is.

Közben a projekt részét képezte a 10 km autópálya, két vadátjáró, két különszintű csomópont, ökológiai és öntözőcsatorna, a lakiteleki mérnökségi telep, és természetesen a híd.

A cikkben egyetlen "aprócska" dologról nem esik szó - a hídról! Valahol ott a végén, az apróbetűs résznél utólag beleírták, de hát tudjuk, hogy az emberek 90 százaléka csak a címeket olvassa, max a vastagbetűs részeket. Az Alfahír, és a többi hazugsággyár azt a hamis látszatot keltik, mintha 10 km sima autópálya kerülne 50 milliárdba, azaz 5 milliárdba kilométerenként, ami persze nem igaz. Azt nem tudjuk, hogy önmagában a híd mennyibe került, mert ez egy projekt, az 50 milliárdos költség fedezi a hidat, az autópályát, és minden, ezen szakaszon lévő műtárgyat és földmunkát, tervezést, stb.

Szomorú, hogy vannak emberek, akik ezt gondolkodás nélkül benyalják és terjesztik. Ez sokat elmond mentális képességeikről.

És akkor nézzük a valódi híreket!

1276 km útszakasz rendbetétele készült el vagy legalább
kezdődött meg idén, 480 szakasz újul meg 220 milliárdból
A Magyar Falu Programban 2018-tól 2022-ig 2500 km út újul meg országszerte 230 milliárd forint kormányzati támogatásból
2010 májusa óta 33 gyorsforgalmi útszakaszt adtak át, ez 600 km gyorsforgalmi út megépítését jelenti.
2010-ben 9, ma már csak 3 olyan megyei jogú városunk van, amely nem kapcsolódik gyorsforgalmi úthálózatba. Zalaegerszeg, Kaposvár és Békéscsaba irányába is gőzerővel folyik az útépítés
2010-ben 3 autópályánk érte el az országhatárt, ma ez a szám 9
6000 km főutat korszerűsítettek 2010 óta
A következő időszakban 3000 milliárdból épülnek utak!

Szerdán átadták az M44 gyorsforgalmi út Lakitelek − Tiszakürt szakaszát. Az átadó helyszíne a szakasz leglátványosabb műtárgya, az új Tiszaugi Tisza-híd volt. Legutóbb szeptemberben számoltunk be az út építéséről, amikor forgalomba helyezték a Lakitelek és Tiszakürt közötti utolsó, 3,2 kilométeres részt.

Az M44-es Lakitelek és Tiszakürt közötti, 10 kilométer hosszú, 2 x 2 sávos szakasza a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében valósult meg. A végleges kiviteli terveket a Duna Aszfalt megbízásából az UTIBER Cégcsoport készítette 2018-2021 között. A tervezői feladatokat teljeskörűen az UTIBER Kft. látta el.

A szakasz újabb jelentős lépés Békéscsaba gyorsforgalmi úthálózatba történő becsatlakozásának, mely erősíti a régió versenyképességét, illetve biztonságosabbá, gyorsabbá teszi Békés, ill. Jász- Nagykun- Szolnok megye déli részének megközelítését.

A szakaszon található az 556 méter hosszú Tiszaugi Tisza-híd, amely az A-Híd Zrt. alvállalkozásában, illetve a Pannon 2010 Zrt. generáltervezésének részeként az UTIBER Kft. megbízásából az UVATERV Zrt. végezte.

A híd ekhós szekérre emlékeztető szerkezete az egész kontinensen egyedülálló. Magyarországon a negyed 4 forgalmi sávval elkészült Tisza-híd (és az ötödik is épül, Szolnok mellett). A híd három fő részből áll, a jobb- és balparti hidak előregyártott feszített vasbeton hídgerenda fleszerkezetttel készültek, a mederhíd pedig öszvértartós feredekébeles szerekezetű.

Csak a mederhíd acélszerkezetének tömege 2573 tonna.

Három megyét kapcsol össze az M44 a fejlesztéssel, 2025-re készül el. Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az eseményen elmondta: a fejlesztéssel az M44-es három megyét kapcsol össze, hiszen Békés és Jász-Nagykun-Szolnok után benyúlik már Bács-Kiskun megyébe is.

Hangsúlyozta: a kényelmes, gyors és biztonságos elérés feltételeinek megteremtésén dolgoznak az ország minden részében, így az M44-es megvalósítását teljes egészében hazai forrásból, a magyar költségvetésből finanszírozzák.

A gyorsforgalmi út 125 kilométer hosszúságú főpályáját, és a mintegy 50 kilométernyi kapcsolódó közutat csaknem 400 milliárd forintból építik meg 2025-re - tette hozzá az államtitkár.

Az eseményen részt vett még Lezsák Sándor, az Országgyűlés alelnöke és Bács-Kiskun megye 4. sz. választókerület országgyűlési képviselője, D, Boldog István, Jász-Nagykun-Szolnok megye 4. számú választókerület országgyűlési képviselője, Herczeg Tamás, Békés megye 1. sz. választókerület országgyűlési képviselője, Dankó Béla, Békés megye 2. sz. választókerület országgyűlési képviselője, Dr. Kovács József, Békés megye 3. sz. választókerület országgyűlési képviselője és Juhász Zoltán, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese.

2023 végére várható a Szentkirály − Lakitelek szakasz átadása
Az M5 autópályától, Kecskemét térségétől Békéscsabáig tartó több mint 120 kilométeres gyorsforgalmi útból 2019-ben elkészült a Tiszakürt és Kondoros közötti (61 kilométer), 2020-ban pedig a Kondoros és Békéscsaba (17,6 kilométer) közötti szakasz.

A még megvalósítandó Kecskemét és Tiszakürt közötti rész (l. lenti térképen) 3 ütemben épül meg:

a Kecskemét − Szentkirály szakasz (32,2 kilométer, térképen szaggatott vonallal), közbeszerzése jelenleg folyamatban van;
a Szentkirály − Lakitelek (4,6 kilométer; térképen sötétkék vonallal) szakasz kivitelezése folyamatban van, befejezése a kapcsolódó beruházásokkal (Szentkirály elkerülő, 44-es főút, 4622 és 4623 jelű utak felújítása, kerékpárút építés) 2023 végére tervezett;
és a most átadott Lakitelek − Tiszakürt szakasz (10 kilométer; térképen világoskék vonallal).

Forrás: https://magyarepitok.hu/utepites/2021/12/europaban-egyedulallo-szerkezetu-hiddal-epult-meg-az-m44-ujabb-szakasza

Címkék: Fejlődés 

Kapcsolódó