Kész a Déli összekötő 2. hídszerkezete!

Magyar cégek építik a jövőt!

Kész a Déli összekötő 2. hídszerkezete!

A Déli összekötő vasút korszerűsítésének ez csupán egy állomása, a projekt ennél sokkal grandiózusabb. Ezt egy videóban mutatjuk be, ahol a baloldal "Mészáros 338 milliárdért épít 7 km vasutat" című hazugságaira reagáltunk. https://bit.ly/3pOGbxz

Libsik! Lehet írni, hogy “Mészáros” és “Mészáros barátja” milyen pólóban vannak! Mi pedig leírjuk, hogy mi épült, és azt is, hogy ki az adományozási lista vezetője!
https://bit.ly/3IGux0k

Kitérünk arra is, hogy a magyar építőipar megkétszerezte teljesítményét 2010 óta, külön kiemelve azt, hogy a 2010-es szinthez képest 120 000-rel több embernek ad munkát!
https://bit.ly/31RiUTl

Vitézy Dávid írta: Kész a Déli összekötő újabb hídszerkezete

A Déli Körvasút részét képező összekötő Duna-híd második új hídszerkezetét is birtokba vette a vasút, ugyanis hétfőn sikeresen lezajlott a híd statikus próbaterhelése. Ekkor egy önmagában is 116 tonnás M62-es Szergej dízelmozdony haladt át a hídon 14, zúzott kővel megrakott tehervagonnal. Ezzel Budapest legújabb hídjának statikai vizsgálatát végezte el a kivitelező Duna Aszfalt Zrt. a BME Hidak és Szerkezetek Tanszékének szakértői felügyelete mellett. A következő fázist, a híd dinamikus próbaterhelését szombaton reggel végezték el a szakemberek. Ekkor a szerelvény több alkalommal és különböző sebességgel (5, 20, 40, 60, 80 km/h) haladt át a hídon. Ezt követően indulhat meg a menetrend szerinti vasúti forgalom az új, mintegy 500 méter hosszú hídszerkezeten.

A Rákóczi híd közvetlen szomszédságában található vasúti átkelő teljesen megújul a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában. A régi, rossz állapotú vasúti hidak és vágányok cseréje mellett kettőről három vágányosra bővül az átkelő, az északi új hídszerkezet idén áprilisban készült el. Itt azóta is zavartalan a vasúti forgalom. Ezután a középső, meglevő hídszerkezet cseréje következett, amelynek most zajlott a próbaterhelése. Először a kivitelező elbontotta a régi szerkezetet, majd a híd alépítményeit tette alkalmassá a felszerkezet fogadására. Az öt új acél hídelem beemelését követően vált átjárhatóvá a híd, amelyet a hidászok hagyományosan hordógurítással ünnepeltek. Ezt követően kerülhettek a hídra a rugalmas ágyazású sínek, amelyek már össze lettek kötve a Ferencváros és Kelenföld közötti vágányokkal, és már megtörtént a felsővezeték kiépítése is. A harmadik, legdélebbi hídszerkezet cseréje jövőre kezdődik, és a tervek szerint 2022. év végéig elkészül, így a Déli összekötő Duna-híd mindhárom vágányán elindulhat a forgalom.

A munka itt természetesen nem áll meg, hiszen megkezdjük a Déli Körvasút további szakaszainak építését konzorciumi partnerünkkel, a NIF Zrt.-vel. A kivitelezői szerződést már megkötöttük, így Kelenföld és Ferencváros között a jelenlegi kettőről három, illetve négy vágányosra bővül a pálya, és két új vasúti megálló épül Nádorkert és Közvágóhíd néven. Ugyancsak a Déli Körvasúthoz tartozik majd a népligeti új megálló is, illetve a személyvonatok gyorsabb és zavartatás mentes közlekedését lehetővé tevő ferencvárosi átemelő vágány.

A Déli Körvasút megépítésével jobban bekapcsoljuk a vasutat a főváros és a régió közlekedésébe, továbbá lehetőség lesz a vonatok sűrítésére az elővárosok felől, itt valósul meg először az agglomerációs vonalak összekötése, ami egyben a fővároson belüli színvonalas vasúti közlekedés megteremtését is jelenti. Elsősorban az elővárosi járatok lesznek sűrűbbek, a most irányonként és óránkénti kettő helyett az elképzelések szerint nyolc vonat közlekedhetne a budai agglomerációból a pestibe, illetve ugyanennyi Pestről Budára. Emellett több távolsági járat számára is lesz hely, és zökkenőmentesebb lesz a tranzit tehervonatok átjutása is az ország egyik feléből a másikba.

Az új Déli Körvasút 2027-ben készülhet el. A beruházást a Kormány és az Európai Unió finanszírozza.

Forrás: https://www.facebook.com/vitezydavid/posts/455940245888005

Címkék: Budapest  Fejlődés 

Kapcsolódó