Mese a drága vasútról, avagy "Mészáros 338 milliárdért épít 7 kilométer vasutat"

Álhírek helyett itt a valóság!

Mese a drága vasútról, avagy "Mészáros 338 milliárdért épít 7 kilométer vasutat"

A balliberális álhírgyártó propagandamédia (pl. Telex, 444, 24.hu, Alfahír, atv, RTL, blikk, index, napi, Átlátszó, Azonnali, Mérce, stb) egy baromi egyszerű módszert alkalmaz: kiemel az információhalmazból egy elemet, a többit elhallgatja, és ezzel azt a látszatot kelti, hogy az az egy elem iszonyatosan drága. Mindezt fűszerezi némi "adófizetőkpénzével" és persze "Mészárossal", és ilyen módon próbálják lejáratni a miniszterelnököt és a kormányt. Mielőtt belevágunk az adott témába, lássunk néhány példát a közelmúltból!

M30 autópálya: leírják az árát, és a szakasz hosszát, a 48 hidat, a 7 csomópontot, a 3 pihenőhelyet és a többi műtárgyat elhallgatják. Ezzel azt a benyomást keltik, hogy 1 km sima autópálya elég drágán épül.
https://szamokadatok.hu/Post/4189/Miskolc-Kassa_30_perc
Kalocsa-Paks híd: leírják, hogy az ország legdrágább hídja épül, közben elhallgatják, hogy épül mellé 25 km út, épül 3 körforgalom, 5 csomópont, 2 db kezelő úti híd és közműkiváltások is történnek
https://szamokadatok.hu/Post/4084/Uj_hid_-_uj_hazugsagok
M44 Tisza-híd: itt fordítva hazudnak, leírják, hogy 50 milliárdért épül 10 kilométer út, csak épp a hidat felejtik el megemlíteni. Közben a projekt részét képezte a 10 km autópálya, két vadátjáró, két különszintű csomópont, ökológiai és öntözőcsatorna, a lakiteleki mérnökségi telep, és természetesen a híd.
https://szamokadatok.hu/Post/4029/Magyar_ceg_tervezte_magyar_cegek_epitik_az_Europaban_egyedulallo_M44-es_Tisza-hidat

Millió ilyen példát lehetne felsorolni! Ezt a hármat azért említettük meg, hogy mindenki lássa: ez egy rendszerszintű álhírgyártás, egy hatalmas hálózat működik részben külföldi pénzből, hogy lejárassa a kormányt!

És most nézzük az új témát: "Mészáros Lőrinc 338 milliárdos dél-pesti vasútfejlesztése drágább a TGV-nél, a malmői alagútnál és a bécsi főpályaudvarnál is" írja sorban az összes, fent említett álhírportál. Azt a hamis látszatot keltik, hogy sima, "pucér" sínpár épül egy kis kavicságyáson, mindez 338 milliárdért.

A valóság ezzel szemben az, hogy megújul egy teljes városrész! A Déli körvasút projekt az évszázad legnagyobb fővárosi vasútfejlesztése! 68 év után először új vasúti pályaszakasz épül a Duna felett Budapesten! Ez fejlesztés első eleme, és ehhez kapcsolódik az új alprojekt
https://szamokadatok.hu/Post/2994/68_ev_utan_eloszor_uj_vasuti_palyaszakasz_epul_a_Duna_felett_Budapesten

A szóban forgó 338 milliárdos fejlesztésben benne van
👉közel 13 km új vágány építése,
👉16 db új vasúti kitérő megépítése,
👉két új megálló megépítése, meglévő megállók teljes rekonstrukciója
👉8 új mozgólépcsővel, 8 lifttel,
👉45 000 m2 zajvédőfal építése,
👉6 db új vasúti hídrendszer építése: Gubacsi út felett, Soroksári út felett 147 méter támaszközzel (ezen fekszik majd a Közvágóhíd állomás),Budafoki út felett, Szerémi út felett, Fehérvári út felett, Bartók Béla út felett (itt 93 méter támaszközzel, új, összesen négyvágányos vasúti hídszerkezetek épülnek),
👉és több mint 5 km hosszban vasúti vasbeton támfal.
A munkák a vasúti forgalom folyamatos fenntartása mellett és a városi közúti forgalom akadályozásának korlátai miatt rengeteg ütemben valósulhatnak csak meg, összesen kiviteli tervezéssel együtt várhatóan 5 évet vesznek majd igénybe.

Több ezer ember fog dolgozni rajta 5 évig! Az árban benne van minden (lásd: forrás), ezen felül a bérek, az adó, az engedélyek, a tervek, az egyéb költségek (pl. forgalomirányítás), stb stb stb.

Az Átlátszó a fákért aggódik? Nézzük meg ezt is, mit ír a hivatalos forrás: A beruházás után a Hamzsabégi park átmenetileg használt keskeny sávját visszakapják az ott élők, és a cél a vasút mentén egészen a Dunáig tartó kerékpáros-gyalogos zöldfolyosó kialakítása. A töltés ma szétválasztja a szomszédos újbudai területeket, ezért gyalogos-kerékpáros átjárók is készülnek több helyen a töltést áttörve. A Déli Körvasút fejlesztésének környezetrendezésével kapcsolatban nemrég jelent meg a tender. A beruházást irányító NIF és a BFK az érdekeltek véleménye alapján, közösségi tervezéssel kívánja meghatározni a terület funkcióit, a környezet kialakítását.

Tehát igen, kivágnak pár fát, párat áttelepítenek, és ültetnek majd a helyére sokkal többet, rendbe lesz téve nem csak a vasút, de a környezete is. Mindezt egy élhető Budapest kialakítása miatt teszi a kormány. Az az Átlátszó aggódik, melynek egyik vezetője Dunakeszin az ellenzék színeiben indult a polgármesteri székért, csak elbukta a választást. Az az Átlátszó, melynek a szóban forgó, "tiszteletben álló" vezetője Márki-Zay Péterrel fotózkodott: https://bit.ly/3jHqJ4d Világos, ugye, hogy itt szó sincs semmilyen szakmai kritikáról, itt sima, olcsó politikai támadás megy, minden fronton.

Szóval lehet hergelni, hazudozni, Mészárosozni, támadni a fejlesztéseket elvtársak, de ha szerintetek "sokér' épít a Lölő", akkor miért nem teccettek elindulni a pályázaton egy olcsóbb ajánlattal? "Tessék, lehet menni!"

Forrás:
Röviden a lényeg
https://nif.hu/2020/10/deli-korvasut-elindult-a-kivitelezesi-tender/
Megvalósíthatósági tanulmány: benne a részletes műszaki tartalom, képek, stb.
https://delikorvasut.hu/wp-content/uploads/2021/08/Deli-Korvasut-megvalosithatosagi-tanulmany-reszlet.pdf
A Déli Körvasút fejlesztése: weboldal sok hasznos infóval: https://delikorvasut.hu/a-fejlesztesrol/
Környezeti hatástanulmány: ez is egy részletes dokumentum, benne minden leírás a műtárgyakról, a tervezett beavatkozásról, stb.
https://delikorvasut.hu/szakmai-anyagok/

Aki szerint továbbra is "sok", az írja le, hogy ő mennyiért vállalja a teljes projektet, vagy egyes elemeit! Legyen bátor, és írja le!

ADD TOVÁBB!

👉Az Átlátszó politikai támadása: https://atlatszo.hu/2021/10/05/1000-fat-vagnak-ki-a-338-milliard-forintos-deli-korvasut-epitese-miatt-ujbudan/
👉Az Alfahír és a többi kamugyár által leírt álhír: https://alfahir.hu/2021/09/24/meszaros_lorinc_vasut_beruhazas_tularazas_deli_korvasut_vhid

Címkék: Média 

Kapcsolódó