Környezetvédelem, tömegközlekedés a gyakorlatban! (+lista a cikk végén)

Lezárult a dízelkorszak az észak-balatoni vasút egy szakaszán

Környezetvédelem, tömegközlekedés a gyakorlatban! (+lista a cikk végén)

Végéhez értek a Szabadbattyán és Balatonfüred között mintegy 55 km-es vonalszakaszon megvalósuló villamosítási munkálatok. A dízelvontatás megszűnésével komfortos, környezet- és utasbarát közlekedés jött létre, ezzel együtt az északi és a déli part megközelítése a kiszámítható vasúti menetrend és csökkenő menetidő miatt még gyorsabbá vált.

Mielőtt tovább mennénk, emlékezzünk, hogyan foglalkozott ezzel a témával a balliberális álhírgyártó propaganda! Most, amikor elkészült a fejlesztés, és az utason élvezhetik a szebb, modernebb, kényelmesebb és gyorsabb közlekedés, természetesen elhallgatják ezt a hírt!
A 24.hu, az egyik leggusztustalanabb álhírgyár írta:
"Mészáros Lőrinc a vejével együtt nyert el egy 23 milliárd forintos állami vasútépítést"
Sikerült a lényeget kiragadniuk....Nekik az baj, ha MAGYAR cég épít, ITTHON marad a nyereség, ADÓBEVÉTELE keletkezik az államnak, MUNKAHELYEK jönnek létre, és az ALVÁLLALKOZÓK ki vannak fizetve. Ennyit erről.
https://24.hu/belfold/2018/06/05/meszaros-lorinc-vasutepites-homlok-zsolt-balaton-vasut/

A fejlesztés átfogó célkitűzése a környezetbarát és biztonságos vasúti közlekedés vonzóbbá tétele az igényeknek megfelelő szolgáltatás korszerűsítésével, az utazási idő csökkentésével. A vonalszakasz villamosításának, felújításának, az érintett állomások és megállóhelyek utasforgalmi beavatkozásainak eredményeként megvalósul a gyors és környezetbarát villamosított vasúti kapcsolat. Az Észak-Balaton kiemelt turisztikai térség elérhetősége, , a településeit összekapcsoló közösségi közlekedési szolgáltatás színvonala jelentősen javul.

A beruházás keretében az 55 km-es vonalszakasz villamosítása és Szabadbattyán alállomás átépítése, valamint bővítése valósult meg. A fejlesztés tartalmazta Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs vasútállomások akadálymentesítését és átépítését – így például 55 cm magas peronok épültek, megtörtént a teljes vágányhálózat és a kitérők cseréje, korszerűsödött az utastájékoztató rendszer, megújult a térvilágítás, és a biztosítóberendezést is átalakították. Balatonfüred állomáson a mozdonycserék gördülékenyebb lebonyolításához szükséges villamosított csonkavágány épült

Alsóörs állomáson új felsővezetéki járműtároló épült, amely épületben fog állomásozni a vasútvonal karbantartási munkáihoz használatos felsővezeték szerelő-karbantartó jármű. Az épület vágánykapcsolata az állomási vágányok kiépítésével együtt valósult meg.

Emellett megtörtént a teljes vonalszakasz fenntartási vágányszabályozása, a lokális pályahibák megszüntetése.

Átépült az 1909-ben átadott Csittényhegyi alagút is, ahol a villamos vontatás miatt a pályaszint mintegy 25 cm-es süllyesztésére volt szükség, így az áramszedős járművek is áthaladhatnak.

A vasúti munkák mellett a szabadbattyáni vontatási transzformátor alállomás fejlesztési munkálatai is elkészültek. A vontatási energia biztosításához új tápvezeték épült ki a betápláló fázishatárig, ezzel a vasútvonal 2×25 kV-os táplálási rendszere biztosíthatóvá vált egészen Balatonfüredig.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kiemelte: A kormány az elmúlt időszakban összesen több mint 300 milliárd forintot fordított közlekedésfejlesztésre a Balaton térségében. Már előkészületben van az észak-balatoni vasútvonal korszerűsítésének folytatása, az összesen mintegy 106 kilométeres Balatonfüred – Tapolca – Keszthely és Tapolca – Ukk vonalszakaszok felújítása, villamosítása is. A távlati cél a Balaton teljes körbejárhatóságának megteremtése környezetbarát, a tájba illeszkedő vasúttal. A kormány a továbbiakban is százmilliárd forintos nagyságrendben támogatja a balatoni közlekedés fejlesztését.

Bóka István, Balatonfüred polgármestere elmondta: A mobilitás, a személyautók számának növekedése óriási kihívás elé állította a régió közlekedését. Az Észak-Balatonon végrehajtott közlekedési beruházások jelentős változást hoztak abban, hogy hogyan lehet elérni a környező településeket. Az infrastrukturális fejlesztések több perccel és több kilométerrel rövidítették le az utat. A hosszú távú célunk azt volt, hogy minél gyorsabban és minél kényelmesebben, szép állomásokon, kényelmes járműveken lehessen kötött pályán is közlekdni Balatonfüred és a főváros között.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hozzátette: Az idei szezonban csaknem kétszer annyi járat fog közlekedni, a Balatonra. A part menti utazások is könnyebbé válnak, és egyes településekre akár 20 perccel is rövidül a menetidő. Holnap reggel indul el először KISS emeltes motorvonat Fonyódra, a hétvégente közlekedő járatokkal Szolnokról és a ceglédi vonal forgalmasabb állomásairól, valamint a Dunakanyarról Szob és Vác térségéből lehet lejutni a déli partra. Egész nyáron igénybe lehet venni a tavalyról ismert Balaton 24 és 72 napijegyeket, melyekből az idei évben június 10-ig már 2400 darabot értékesítettünk. Ezen jegyek kiterjesztései a Balaton 24/72 Duo napijegyek, melyekkel a Volánbusz 123 helyi járata is igénybe vehetők.

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta: Terveink szerint nem állunk meg Balatonfüreden, megyünk tovább a tervezéssel a Balatonfüred-Tapolca-Keszhely, Tapolca-Ukk szakaszok irányába. A NIF Zrt. kiírta ezen szakaszok villamosításának tervezésére irányuló közbeszerzését, jelenleg a beérkezett ajánlatok kiértékelésénél tartunk. A Tervező feladata lesz valamennyi szakág engedélyezési terveinek elkészítése, a kivitelezés megkezdéséhez szükséges valamennyi hatósági engedély beszerzése, a kivitelezésre vonatkozó tenderdokumentáció műszaki köteteinek elkészítése. A villamosítási munkák mellett elkészítettük egyes balatoni vasútállomások felvételi épületei illetve állomási előterei rekonstrukciójának terveit is, remélhetőleg idén ősszel megkapjuk a szükséges forrást ezekre a fejlesztésekre is, így teljeskörűen megújulhat a balatoni vasúti közlekedés arculata.

Kontrát Károly, a Veszprém megyei 2. sz. országgyűlési egyéni választókerület országgyűlési képviselője elmondta: Örülök, hogy ennek a beruházásnak az átadására sor kerül, hiszen fontos lépés ez a közösségi közlekedés fejlesztésében. Immáron másfél óra alatt vált megközelíthetővé a Balaton Budapestről és vissza, ami a helyiek, a turisták és a vendégek számára is fontos. Elindul a szezon, bízom benne, hogy sok olyan vendéget vonzz majd a Balaton, akik a vasutat fogják igénybe venni a lejutáshoz.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrásból valósul meg.

🟠Kapcsolódó:
👉Magyarország mert nagy lenni! (+lista)
Jelentősen nőtt a magyar tulajdon aránya az energiaszektorban, a bankszektorban és a médiaszektorban
https://szamokadatok.hu/Post/3471/Magyarorszag_mert_nagy_lenni_lista
👉Tömegközlekedés, környezetvédelem
A Fidesz nem beszél róla, hanem cselekszik! (+lista a cikk végén)
https://szamokadatok.hu/Post/3378/Tomegkozlekedes_kornyezetvedelem
👉Tízszereződött a naperőművek beépített kapacitása!
(+ átfogó klímastratégiai cikk a leírás végén)
https://szamokadatok.hu/Post/3339/Tizszerezodott_a_naperomuvek_beepitett_kapacitasa
👉31 éves a magyarországi Föld napja mozgalom!
Na de mit tett a kormány? Mutatjuk!
https://szamokadatok.hu/Post/3322/Ma_31_eves_a_magyarorszagi_Fold_napja_mozgalom
👉Megújul és környezetbarát lesz a Mátrai Erőmű
De ami a legfontosabb: senki sem lesz kirúgva!
https://szamokadatok.hu/Post/2860/Megujul_es_kornyezetbarat_lesz_a_Matrai_Eromu
👉Paks II. - szuverenitásunk nem lehet alku tárgya
Megkapta az energiahivatal létesítési engedélyét a Paks II. erőmű
https://szamokadatok.hu/Post/2352/Paks_II_-_szuverenitasunk_nem_lehet_alku_targya
👉Közép-Európa legnagyobb naperőművét adták át Kaposváron
Beszéd helyett
https://szamokadatok.hu/Post/3492/Kozep-Europa_legnagyobb_naperomuvet_adtak_at_Kaposvaron
👉Közlekedési problémák kezelése
Ízlelgesd ezt a két megközelítést, és jövőre ne szavazz magad ellen!
https://szamokadatok.hu/Post/3596/Kozlekedesi_problemak_kezelese
👉Budapest többet érdemelne
Visszatértek azok az idők, amikor a mások által levedlett, más országok által leselejtezett járműveket vesz a főváros... Szégyen!
https://szamokadatok.hu/Post/3602/Budapest_tobbet_erdemelne
👉Értékteremtés Magyarországon!
Átadták az M85 autóút Csorna nyugat - Balf csomópont közötti szakaszát!
https://szamokadatok.hu/Post/3559/Ertekteremtes_Magyarorszagon
👉Az M8-as gyorsforgalmi út első szakaszát már átadták!
https://szamokadatok.hu/Post/3531/Az_M8-as_gyorsforgalmi_ut_elso_szakaszat_mar_atadtak_lista_a_cikk_vegen
👉A fejlesztéseket bemutató videónkban 13 perc 35 másodperctől van szó infrastrukturális fejlesztésekről
https://www.facebook.com/109117190565423/videos/287195332858965
👉A sorozat korábbi cikkei: https://szamokadatok.hu/fejlodes
👉Már csak egy megyei jogú város nem elérhető négysávos úton
https://szamokadatok.hu/Post/3288/Mar_csak_egy_megyei_jogu_varos_nem_elerheto_negysavos_uton
👉2010 óta összesen 6000 km út és 500 km gyorsforgalmi út épül vagy újult meg teljesen.
https://szamokadatok.hu/Post/2539/Utepites_maskepp
👉Sopron is bekapcsolódott a gyorsforgalmi úthálózatba
A projekt költsége 150 milliárd forint TISZTÁN HAZAI FORRÁS
https://szamokadatok.hu/Post/2502/Sopron_is_bekapcsolodott_a_gyorsforgalmi_uthalozatba
👉Teljessé vált Eger gyorsforgalmi kapcsolata
(Nem hitelből és nem 35 évig fizetendő PPP konstrukcióban)
https://szamokadatok.hu/Post/1521/Teljesse_valt_Eger_gyorsforgalmi_kapcsolata
👉Finisben a Budapest–Hatvan (80a) vasútvonal korszerűsítése!
Így "lopta szét" Orbán az országot, pontosabban így építi újjá Magyarországot!
https://szamokadatok.hu/Post/2769/Finisben_a_BudapestHatvan_80a_vasutvonal_korszerusitese
👉2020-ban 214 projektben 642 kilométernyi útszakasz újult meg.
https://szamokadatok.hu/Post/1775/Utepites_regen_es_most
👉1000 kilométernyi útszakasz újul meg idén!
2010 óta 6000 km út újult meg, az elvégzett beruházások összértéke 755 milliárd forint volt
https://szamokadatok.hu/Post/3124/1000_kilometernyi_utszakasz_ujul_meg_iden
👉Indul az M6-os autópálya horvát határig vezető szakaszának a kivitelezése!
És mivel a Fidesz építi, ezért nem kell majd 35 évig törleszteni és így nem keletkezik 2853 milliárd forintos kár!
https://szamokadatok.hu/Post/3006/Indul_az_M6-os_autopalya_horvat_hatarig_vezeto_szakaszanak_a_kivitelezese
👉Indul az építkezés: 36 kilométernyi négysávos úttal gazdagodik Észak-Dunántúl
Nem beszélünk fejlesztésekről, hanem megvalósítjuk azokat!
https://szamokadatok.hu/Post/2097/Indul_az_epitkezes_36_kilometernyi_negysavos_uttal_gazdagodik_Eszak-Dunantul
👉Átadták az M4-es legkeletibb szakaszát, ezzel elérte a román határt
https://szamokadatok.hu/Post/1843/Atadtak_az_M4-es_legkeletibb_szakaszat_ezzel_elerte_a_roman_hatart
👉Négysávos úttal vált gyorsabbá Debrecen megközelítése keleti irányból. A beruházás értéke 10,5 milliárd forint. Nem beszélnek róla! Megépítik!
https://szamokadatok.hu/Post/1767/Negysavos_uttal_valt_gyorsabba_Debrecen_megkozelitese_keleti_iranybol
👉Szolnok közelébe ért az M4
https://szamokadatok.hu/Post/1544/A_heten_a_masodik_gyorsforgalmi_utszakaszt_adjak_at

👉Tömegközlekedés fejlesztése
https://szamokadatok.hu/Post/3378/Tomegkozlekedes_kornyezetvedelem

👉A kistelepülések úthálózatát a Magyar Falu Program is segíti
https://szamokadatok.hu/Post/3002/Egyetlen_ev_leforgasa_alatt_900_korabban_csokkeno_nepessegu_faluban_emelkedett_a_lakossag_szama
👉Kalocsa-Paks Duna-híd: átadták a munkaterületet, indul a kivitelezés
https://szamokadatok.hu/Post/2853/Kalocsa-Paks_Duna-hid_atadtak_a_munkateruletet_indul_a_kivitelezes
👉Így épül a jövő Magyarországon!
Lendületesen halad az M85 építése! Hamarosan elkészül a balfi csomópont. Egyre közelebb az átadás
https://szamokadatok.hu/Post/3398/Igy_epul_a_jovo_Magyarorszagon
👉Az országépítést bemutató videónkban pedig további 2000 fejlesztés, útépítések is!
https://www.facebook.com/109117190565423/videos/287195332858965
👉A sorozat korábbi cikkei: https://szamokadatok.hu/fejlodes
👉Hidat építünk, ami összeköt! 2010 óta több száz híd épült illetve újult meg! Mutatunk néhány példát!
https://szamokadatok.hu/Post/3570/Hidat_epitunk_ami_osszekot_2010_ota_tobb_szaz_hid_epult_illetve_ujult_meg
👉Hódmezővásárhelyi Népkert megállóhely
11 éve takarítjuk a baloldal által hátrahagyott romokat!
https://szamokadatok.hu/Post/3482/Hodmezovasarhelyi_Nepkert_megallohely

Forrás: https://nif.hu/2021/06/befejezodott-a-szabadbattyan-es-balatonfured-kozotti-vonalszakasz-villamositasa/
https://magyarepitok.hu/vasutfejlesztes/2021/06/lezarult-a-dizelkorszak-az-eszak-balatoni-vasut-egy-szakaszan

Címkék: Környezetvédelem 

Kapcsolódó