Az M8-as gyorsforgalmi út első szakaszát már átadták! (+lista a cikk végén!)

Felpörög az útépítés: Az elmúlt 10 évben mintegy hatezer kilométernyi országos közút újult meg teljesen, idén pedig ezer kilométernyi út felújítása indul el

Az M8-as gyorsforgalmi út első szakaszát már átadták! (+lista a cikk végén!)

Közben a szennymédia így tálalta a fejlesztést... Az persze nem zavarja őket, hogy a 63 milliárd a teljes projekt költsége, építőanyaggal, tervekkel, alvállalkozókkal, közművekkel, stb. Nem csak Mészáros építette, tehát a nyereség is feleződik, a nyereség lehet 1-2 milliárd, ami adózás után tovább csökken, ami két ekkora cég esetében nem is olyan sok, és amely pénzből újabb munkahelyek jönnek létre.
https://bit.ly/3ibDxzQ

A NIF Zrt. beruházásában 2018 tavaszán kezdődtek meg az M8-as autóút 2x1 sávos 28,9 km-es szakaszának munkálatai. A mai napon átadták az osztrák határhoz közelebbi szakaszt. Az eseményen részt vett V. Németh Zsolt kiemelkedő nemzeti értékek felügyeletéért felelős miniszteri biztos, a térség országgyűlési képviselője, Huszár Gábor, Szentgotthárd polgármestere, Pékó Tamás, Rönök polgármestere és Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója.

A Vasszentmihálytól Rábafüzesig tartó 9,45 kilométeres szakasz elkészült, így a Vasszentmihályi és Szentgotthárdi csomópontok közötti 6,6 km-es szakaszt a mai napon megnyitották a közlekedők számára, ezáltal Rönök és Szentgotthárd-Jakabháza már mentesül az átmenő forgalom alól.

Az autóút folytatásaként Ausztriában jelenleg még épül az S7-es gyorsforgalmi út közel harminc kilométeres szakasza, így az utolsó 1,5 km-es magyarországi szakaszt – a Szentgotthárdi csomópont és az országhatár között – csak az osztrák rész elkészültét követően, legkorábban 2024-ben helyezik forgalomba.

A 9,45 km-ből ezen felül hiányzó 1,5 km-t pedig majd a Körmend és Vasszentmihály között szakasz 2021. őszi forgalomba helyezésével együtt nyitják meg. Ezen a 19,4 km-es szakaszon jelenleg burkolatépítési, vízépítési és forgalomtechnikai munkák zajlanak.

Az autóút átadást követő elnevezése – útszáma – M80 autóút Körmend-Szentgotthárd-Rábafüzes lesz.

A teljes szakaszon, Körmend és Rábafüzes között négy különszintű csomópont (Körmend nyugat, Csákánydoroszló, Vasszentmihály, Szentgotthárd), egy szintbeni csomópont (86. sz. főút, kezdő csomópont), egy pár egyszerű pihenő (Gasztony) és egy pár komplex pihenő (Szentgotthárd) létesül. A teljes szakaszon 24 felüljáró, 13 aluljáró, 8,6 km útkorrekció, 5,1 km szervizút, 700 m kerékpárút (Körmend Nyugati csomópontnál) és 1,2 km zajárnyékoló fal (Körmend-Horvátnádalja térségében) épül.

A még épülő szakaszon található Magyarország egyik leghosszabb völgyhídja, az 575 méteres vasszentmihályi völgyhíd. A 11 támaszú völgyhíd 22 méteres pillérei ívelik át a Vörös-patak völgyét, illetve a Nemesmedves-Vasszentmihály közötti utat. Emellett a Csencsi-patak felett is épült egy kilencnyílású, 300 méter hosszú, három sávos híd.

A beruházás során összesen 10,2 hektár csereerdőt telepítenek 336 175 db fát és cserjét ültetnek. A kivitelezőnek több mint 2 millió m3 töltésanyagot kellett beépítenie.

V. Németh Zsolt kiemelkedő nemzeti értékek felügyeletéért felelős miniszteri biztos, a térség országgyűlési képviselője elmondta: „A mai nap nagy fordulópont Rönök és Szentgotthárd-Jakabháza, valamint a teljes térség életében, hiszen az M80-as főút kiépítése nagyban megkönnyíti mind a főváros, mind pedig az olyan nagyvárosok megközelítését, mint Győr. A projekt sokszereplős, tervezési fázisában sikerült kompromisszumokat találni s teljes mértékben kielégíteni az igényeket a műszaki tartalmat és a különféle települési elvárásokat illetően. Reméljük, hogy az elkészült gyorsforgalmi út nagyban szolgálja majd mind a gazdasági szereplők, mind pedig a civil lakosság biztonságos és gyors közlekedését.”

Huszár Gábor, Szentgotthárd polgármestere kiemelte: „Szentgotthárd a néhány évvel ezelőtt megvalósult vasútvillamosítással és ezzel a mostani gyorsforgalmi útszakasz átadásával olyan központi logisztikai szerepet tölthet be, amely jelentősen hozzájárulhat az ipari parkban lévő vállalatok üzleti pozíciójának erősítéséhez. Ha volt is olyan üzleti tárgyalás, ahol a leendő partner kifogásolta a viszonylag rossz közúti közlekedést, ez az akadály most elhárul.”

Pékó Tamás, Rönök polgármestere hozzátette: „A mai nappal több évtizedes álmunk valósul meg. Az M80-as autóúttal Szentgotthárd és térségének fejlődése egy szinttel feljebb lép. Újabb gazdasági vállalkozások, nemzetközi beruházók jelenhetnek meg a térségben, akiknek egyik elsődleges szempontja a kiválasztáskor az utak állapota és a térség megközelíthetősége. Az itt élők és az ide látogatók nagyobb biztonságban, időt megtakarítva érhetik el a környező településeket. Községünk és térségünk turizmusát a jövőben, nagyban segíti a most átadásra kerülő közút, amely egyben a környező falvak átmenő forgalmát is minimálisra csökkenti. Végre fellélegezhetünk és a 8-as főút forgalmából fakadó több évtizedes terhelés lassan megszűnik. Élhetőbb lesz lakóhelyünk, tovább gyarapodik községünk, életminőségünk, komfortérzetünk javul.”

Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója arról számolt be, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium az autóút építéséhez kapcsolódóan több további projektelem megvalósításával bízta meg a NIF Zrt.-t. Ezek közül az egyik a 8. sz. főút – 8707 j. országos összekötő út (Berki út) osztályozós csomópontjának körforgalommá történő átépítése, ahol a kivitelezés már folyamatban van. A munkálatok befejezése 2021. november végén várható. Emellett egy új Körmendi Mérnökségi telepet is létesítenek. valamint egy 270 m-es bekötőutat építenek a Szentgotthárd, Ipari park III. üteméhez kapcsolódóan, hogy a 2020-ban kiépített ipari útnak közvetlen kapcsolata legyen az M8 autóúttal.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Kft. – Mészáros és Mészáros Kft. végzi, nettó 62 milliárd forint értékben.

Az idei évben 300 milliárdból forintból nagyjából 1000 kilométer útszakasz újulhat meg Magyarországon - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
Az időjárás jobbra fordultával visszatérnek a közutakra a kivitelezők munkagépei. A tavasszal tömegesen meginduló útfelújítások az év végéig összesen több mint ezer kilométeren tehetik kényelmesebbé és biztonságosabbá az autózást, a buszozást - írja közleményében az ITM. Az elmúlt évtizedben több mint 6000 kilométernyi útszakaszt újítottak fel 755 milliárdból.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta: „2021-ben összesen több mint ezer kilométernyi útszakaszon kezdődhetnek meg a felújítási munkák. Ha a további előkészületekkel a tervezett tempóban haladunk, az idei beruházások összértéke akár meg is haladhatja a 300 milliárd forintot. Az országos közútkezelő a téli üzemeltetési időszak végével, március 15-étől egészen őszig ütemezetten adja át a munkaterületeket a kivitelezőknek. A napokban 87 útszakaszon, összesen 235 kilométeren indulnak meg vagy folytatódnak a teljes körű felújítások. A tavasszal megkezdődő korszerűsítések összértéke meghaladja a 37 milliárd forintot."

A márciusban induló felújítások közül a leghosszabb egybefüggő szakaszon a Nyírtura-Nyíradony összekötő út újul meg mintegy 9,5 kilométeren. Közel 2,5 milliárd forintos árával a legnagyobb értékű beruházás a Nyúl-Ménfőcsanak mellékút komplex fejlesztése, amely teljes csapadékvíz rendezést is tartalmaz. A domboldalról rendszeresen lezúduló vizeket egy zárt csatornán keresztül vezetik be egy élő vízfolyásba. Az 1-es főút budaörsi szakaszán hét buszöblöt újítanak fel, a megállók a jelenlegi térköves helyett jóval nagyobb teherbírású bazaltburkolatot kapnak - áll a közleményben.

Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója kiemelte: "A tavalyhoz képest közel megkétszereződő mennyiségű teljes körű felújítás számos térség úthálózatán érezhető javulást hoz. A legtöbb beavatkozási igény a mellékúthálózaton jelentkezik, ennek megfelelően a projektek döntő része idén is alsóbbrendű szakaszok állapotát rendezi tartósan. De nem feledkezünk meg a többi utunkról sem, hiszen 2021-ben összesen 143 ezer tonna aszfaltot használhatunk fel a lokális és nagyfelületű javításokhoz. A fejlesztések és karbantartások nagyságrendje miatt nyomatékosan arra kérjük a közlekedőket, hogy a munkaterületek közelében fokozott óvatossággal vezessenek, vigyázzanak munkatársainkra és a kivitelezők szakembereire.”

A változatosság kedvéért ez sem egy "kiragadott példa", mutatjuk, hogy miért.
👉A fejlesztéseket bemutató videónkban 13 perc 35 másodperctől van szó infrastrukturális fejlesztésekről
https://www.facebook.com/109117190565423/videos/287195332858965
👉A sorozat korábbi cikkei: https://szamokadatok.hu/fejlodes
👉Már csak egy megyei jogú város nem elérhető négysávos úton
https://szamokadatok.hu/Post/3288/Mar_csak_egy_megyei_jogu_varos_nem_elerheto_negysavos_uton
👉2010 óta összesen 6000 km út és 500 km gyorsforgalmi út épül vagy újult meg teljesen.
https://szamokadatok.hu/Post/2539/Utepites_maskepp
👉Sopron is bekapcsolódott a gyorsforgalmi úthálózatba
A projekt költsége 150 milliárd forint TISZTÁN HAZAI FORRÁS
https://szamokadatok.hu/Post/2502/Sopron_is_bekapcsolodott_a_gyorsforgalmi_uthalozatba
👉Teljessé vált Eger gyorsforgalmi kapcsolata
(Nem hitelből és nem 35 évig fizetendő PPP konstrukcióban)
https://szamokadatok.hu/Post/1521/Teljesse_valt_Eger_gyorsforgalmi_kapcsolata
👉Finisben a Budapest–Hatvan (80a) vasútvonal korszerűsítése!
Így "lopta szét" Orbán az országot, pontosabban így építi újjá Magyarországot!
https://szamokadatok.hu/Post/2769/Finisben_a_BudapestHatvan_80a_vasutvonal_korszerusitese
👉2020-ban 214 projektben 642 kilométernyi útszakasz újult meg.
https://szamokadatok.hu/Post/1775/Utepites_regen_es_most
👉1000 kilométernyi útszakasz újul meg idén!
2010 óta 6000 km út újult meg, az elvégzett beruházások összértéke 755 milliárd forint volt
https://szamokadatok.hu/Post/3124/1000_kilometernyi_utszakasz_ujul_meg_iden
👉Indul az M6-os autópálya horvát határig vezető szakaszának a kivitelezése!
És mivel a Fidesz építi, ezért nem kell majd 35 évig törleszteni és így nem keletkezik 2853 milliárd forintos kár!
https://szamokadatok.hu/Post/3006/Indul_az_M6-os_autopalya_horvat_hatarig_vezeto_szakaszanak_a_kivitelezese
👉Indul az építkezés: 36 kilométernyi négysávos úttal gazdagodik Észak-Dunántúl
Nem beszélünk fejlesztésekről, hanem megvalósítjuk azokat!
https://szamokadatok.hu/Post/2097/Indul_az_epitkezes_36_kilometernyi_negysavos_uttal_gazdagodik_Eszak-Dunantul
👉Átadták az M4-es legkeletibb szakaszát, ezzel elérte a román határt
https://szamokadatok.hu/Post/1843/Atadtak_az_M4-es_legkeletibb_szakaszat_ezzel_elerte_a_roman_hatart
👉Négysávos úttal vált gyorsabbá Debrecen megközelítése keleti irányból. A beruházás értéke 10,5 milliárd forint. Nem beszélnek róla! Megépítik!
https://szamokadatok.hu/Post/1767/Negysavos_uttal_valt_gyorsabba_Debrecen_megkozelitese_keleti_iranybol
👉Szolnok közelébe ért az M4
https://szamokadatok.hu/Post/1544/A_heten_a_masodik_gyorsforgalmi_utszakaszt_adjak_at
👉Tömegközlekedés fejlesztése
https://szamokadatok.hu/Post/3378/Tomegkozlekedes_kornyezetvedelem
👉A kistelepülések úthálózatát a Magyar Falu Program is segíti
https://szamokadatok.hu/Post/3002/Egyetlen_ev_leforgasa_alatt_900_korabban_csokkeno_nepessegu_faluban_emelkedett_a_lakossag_szama
👉Kalocsa-Paks Duna-híd: átadták a munkaterületet, indul a kivitelezés
https://szamokadatok.hu/Post/2853/Kalocsa-Paks_Duna-hid_atadtak_a_munkateruletet_indul_a_kivitelezes
👉Így épül a jövő Magyarországon!
Lendületesen halad az M85 építése! Hamarosan elkészül a balfi csomópont. Egyre közelebb az átadás
https://szamokadatok.hu/Post/3398/Igy_epul_a_jovo_Magyarorszagon

Forrás: https://nif.hu/2021/06/gyorsforgalmi-utszakaszt-helyeztek-forgalomba-a-nyugat-dunantulon/
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20210316/tobb-mint-ezer-kilometernyi-ut-ujul-meg-magyarorszagon-2021-ben-474234

Címkék: Fejlődés 

Kapcsolódó