Indul az M6-os autópálya horvát határig vezető szakaszának a kivitelezése!

És mivel a Fidesz építi, ezért nem kell majd 35 évig törleszteni és így nem keletkezik 2853 milliárd forintos kár!

Indul az M6-os autópálya horvát határig vezető szakaszának a kivitelezése!

(A cikk végén egy kis lista lesz hasonló fejlesztésekről, legalább a címeket olvassák el!)

👉Pont tegnap számoltunk be arról, hogy mekkora kárt okoztak a balliberális pártok az autópályáépítésekkel, erről egy részletes cikket írtunk, amit itt lehet elolvasni:
https://szamokadatok.hu/Post/2995/2853_milliard_forint_kart_okoztak_Gyurcsanyek_csak_az_autopalyak_PPP_szerzodeseivel
A cikkből csak egyetlen dolgot emelnénk ki: a 2 853 MILLIÁRD nem elírás, nem millió, hanem milliárd!
A nagyságrend érzékeléséhez, a 2021-es költségvetés főbb számai:
Oktatás: 2229 milliárd
Egészségügy: 2245 milliárd
Nyugellátások: 3090 milliárd
Családtámogatás: 2295 milliárd
Tehát ez a keletkezett kár, ennyivel többet kell kifizetnünk 2040-ig ahhoz képest, hogy mennyit fizetnénk, ha hitelből építették volna a sztrádát! (önerőről nem beszélünk, a baloldal esetében ez a fogalom értelmezhetetlen)

👉És akkor a mai hír:
Indul az M6-os autópálya zárószakaszának a kivitelezése!

A horvát határig vezető, mintegy 20 kilométeres szakaszt a Strabag és a Duna Aszfalt építi; teljessé válik egy fontos európai közlekedési folyosó magyarországi szakasza. Duna Aszfalt - tudják, a "NER lovag" Szíjj László cége, aki pár napja 120 millió forinttal járult hozzá egy beteg kisfiú gyógyulásához! Köszönjük neki!
https://szamokadatok.hu/Post/2951/Szijj_Laszlo_tobb_mint_120_millio_forintot_adomanyozott_az_SMA-s_kisfiu_Zsombor_kezelesere

Megkezdődik az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda közötti szakaszának a kivitelezése - adta hírül a beruházó a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A projekt uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg a STRABAG Építő Kft. és Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében nettó 88,6 milliárd forintos szerződéses értéken.

Már zajlanak a régészeti feltárások
A közlemény szerint az M6-os autópálya horvát határig vezető, mintegy 20 km hiányzó szakaszának megépítésével teljes körűen megvalósul az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti gyorsforgalmi közúti kapcsolat magyarországi szakasza.

A jelenleg 192 km hosszú M6 autópálya Érdi-tető és Dunaújváros közötti szakaszát 2006-ban adták át a forgalomnak, az M0-s autóút és Érdi-tető közötti szakaszt pedig 2008-ban. A Dunaújváros és Bóly közötti szakasz átadása 2010-ben történt meg.

A befejező szakasz munkaterület átadása megtörtént, a régészeti feltárások 2021. február 10-től megkezdődtek.
A kivitelezés a nagy tömegű földmunkákkal, töltésépítéssel, illetve azokhoz szükséges anyagbeszállítással indul 2021. március végén. A projekt befejezésének várható időpontja 2024. január vége.
A Villányi bekötőút kivitelezése is a projekt része
A beruházás keretében megépül
- három különszintű csomópont (M6-M60 elválási csomópont, Bóly-Keleti csomópont, Villányi csomópont),
- 16 db műtárgy,
- komplex pihenőhely létesül Nagynyárádnál,
- komplex ellenőrzőhely Ivándárda mellett
- és egy mérnökségi telep Babarcon.
A kivitelezés során 2 250 000 köbméter földet, illetve szemcsés anyagot mozgatnak és építenek majd be.

A projekthez kapcsolódó beruházások része a Villányi bekötőút kivitelezése az M6 autópálya Villányi csomópontja és a Villány elkerülő keleti csomópontja között. A 9 kilométer hosszú 2×1 sávos szakaszon 3 db csomópont (M6 autópálya Villányi csomópontjához való csatlakozás, Villányi elkerülő út keleti körforgalmi csomópont, Mároki bekötő út csatlakozása), továbbá egy a Mároki-vízfolyás feletti híd tervezése is a feladatok közt van.

Öt megyei jogú várost ért el négysávos út tíz év alatt
A NIF közleménye idézte Schanda Tamást: az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese elmondta, 2010-ben 14 megyei jogú város volt bekötve a gyorsforgalmi úthálózatba és három országhatárig vezetett négysávos út. 2020-ban ez már 19 megyei jogú városra és hét határállomásra bővült. 2025-re tervezetten pedig az összes megyei jogú várost bekapcsolják a gyorsforgalmi úthálózatba és 9 határállomás válik elérhetővé ezeken keresztül.

Dr. Hargitai János, Baranya megye országgyűlési képviselője hangsúlyozta, a Mohács 500 Program területfejlesztési dimenziójának egyik része az M6 autópálya befejező szakaszának megépítése, a második a mohácsi kikötő építése,
a harmadik része pedig Szeged és Pécs gyorsforgalmi összeköttetése, az új mohácsi Duna-híd megépítésével.

A trieszti kikötőt is közelebb hozza a beruházás
Hozzátette, azáltal, hogy elkészül az M6-os autópálya az országhatárig, ráviszi a világra a térséget, amely így többé nem egy „zsákutca” lesz.

Nemcsak a környező fővárosok válnak könnyebben és gyorsabban elérhetővé, hanem a trieszti kikötő is. Ez egy teljesen új piacot jelent, és hozzájárul a térség gazdasági fejlődéséhez.

Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese rámutatott,: a beruházás keretében mintegy 10 km hosszon főúti korrekciók is megvalósulnak, emellett egy komplex pihenőhely is épül és kialakítják az ivándárdai komplex ellenőrző pontot is.

Kapcsolódó:
ÖTSZÁZMILLIÁRD FORINTNYI NÉGYSÁVOS ÚTFEJLESZTÉS KÉSZÜLT EL 2020-ban. 2010 óta összesen 6000 km út és 500 km gyorsforgalmi út épül vagy újult meg teljesen.
https://szamokadatok.hu/Post/2539/Utepites_maskepp
68 év után először új vasúti pályaszakasz épül a Duna felett Budapesten! Ezt is a Duna Aszfalt építi!
https://szamokadatok.hu/Post/2994/68_ev_utan_eloszor_uj_vasuti_palyaszakasz_epul_a_Duna_felett_Budapesten
Sopron is bekapcsolódott a gyorsforgalmi úthálózatba
https://szamokadatok.hu/Post/2502/Sopron_is_bekapcsolodott_a_gyorsforgalmi_uthalozatba
Mind a 23 megyei jogú város elérhető lesz négysávos úton 2025-re
https://szamokadatok.hu/Post/2298/Mind_a_23_megyei_jogu_varos_elerheto_lesz_negysavos_uton_2025-re
Teljessé vált Eger gyorsforgalmi kapcsolata
https://szamokadatok.hu/Post/1521/Teljesse_valt_Eger_gyorsforgalmi_kapcsolata
Magyarországnak Újra van tengeri kikötője
https://szamokadatok.hu/Post/2834/Magyarorszagnak_Ujra_van_tengeri_kikotoje
Átadták az M4-es legkeletibb szakaszát, ezzel elérte a román határt
https://szamokadatok.hu/Post/1843/Atadtak_az_M4-es_legkeletibb_szakaszat_ezzel_elerte_a_roman_hatart
Ebben a videóban további 1500 fejlesztés
https://www.facebook.com/109117190565423/videos/405415033875363
Ebben a videóban pedig csak az egészségügy (mivel ez a libsik erogén zónája)
https://www.facebook.com/109117190565423/videos/2848283332165305

Forrás: https://magyarepitok.hu/utepites/2021/02/indul-az-m6-os-autopalya-zaroszakaszanak-a-kivitelezese Magyar Építők

Címkék: Fejlődés 

Kapcsolódó