68 év után először új vasúti pályaszakasz épül a Duna felett Budapesten!

Újabb szintet lépett a “kivéreztetés” (+további képek a cikk végén!)

68 év után először új vasúti pályaszakasz épül a Duna felett Budapesten!

Hajrá Magyarország! Hajrá Fidesz!

Jakab alagutakról hallucinál (lehet a tegnapi balesete miatt - jobbulást!), Karácsony és 55 rablója kivéreztetésről beszélnek, Szabó Tamea "mészárosozik" és kölcsön kérte Jakabtól a technokolt, Gyurcsányné szerint Orbán még soha nem kezelt válságot (noha a férje által okozott válságot is pont ő hozta helyre), Magyarország meg közben szép csendben fejlődik és azoknak a kétkezi munkásoknak köszönhetően épül, melyeket Dobrev Klára betegeknek és kiegyensúlyozatlanoknak nevezett.

A Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében beemelték a helyére a hatodik, utolsó szelvényt is a Déli összekötő vasúti híd új elemei közül, mely immár átér Budáról Pestre, az eddig kétpályás hidat hárompályássá bővítő projektben. A beruházás a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) együttműködésében épülő Déli Körvasút első fejlesztési üteme, a kivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi el.

Tudják, az a Duna Aszfalt, melynek a tulajdonosa, Szíjj László 120 millióval támogatta az SMA-s Zsombor gyógyulását! "NER lovag", ugye? Köszönjük!

Most a NIF arról tett közzé hírt, hogy az utolsó elem beemelésével immár átjárható az új hídszerkezet, amely a Déli összekötő vasúti Duna-híd harmadik vágányának ad helyet. Ezzel közel hetven év után először új vasúti vágányon nyílik majd átkelési lehetőség a Duna felett. A folyamatot fotósaink és videósaink végig követték, legutóbb pénteken írtunk róla, és további videókra és riportokra is számíthatnak majd még olvasóink.
Már tavasszal használatba vehetik a vonatok a vágányt
A Duna magas vízállása miatt közel egy hónapot töltött kényszerű várakozással az utolsó hídelem a pesti oldalon, a Petőfi és a Rákóczi híd között. 2021. február 18-án azonban lehetővé vált a beemelés megkezdése, amely mostanra véget is ért. Az első vonatok még idén tavasszal átkelhetnek az új hídszerkezeten.

A még hátralévő munkálatok – a hídtartozékok szerelése, a korrózióvédelem tökéletesítése, valamint a vasúti szakági munkák – már csupán az utolsó simítások ahhoz, hogy az új vasúti híd teljes értékűen hozzájárulhasson a dunai látképhez is, kiegészítve a Rákóczi híd sziluettjét a belváros felől.

Ezzel 68 év után először, új vasúti nyomon indulhat meg a forgalom a Duna felett. Az úszódarukat még jó darabig láthatjuk majd a Rákóczi hídnál

Mindeközben kezdetét vette a középső hídszerkezet egyes tartozékainak bontása is. Egyelőre csak az üzemi járdát és az ahhoz tartozó korlátot bontották el, de hamarosan megkezdődik az acélszerkezet darabolása és elszállítása is, ami – akárcsak az építés – a vízről fog történni.

A Clark Ádám és a Hebo lift-8 úszódarukat mostantól gyakrabban lehet majd mozgásban látni az Összekötő vasúti híd környékén, ugyanis az építés mellett a bontásban is főszerepet játszanak. Mindez azért szükséges, mert a munkák révén nemcsak új vágány épül, hanem a régi, rossz állapotú vasúti hidakat is kicserélik.

Ennek a nagyszabású fejlesztésnek dolgoznak az első ütemén
A Déli Körvasút – a BFK és a NIF együttműködésében megvalósuló – fejlesztésének célja, hogy több elővárosi vonat közlekedjen az agglomeráció és Budapest között, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén versenyképessé válhasson és nagyobb szerephez jusson Budapest közlekedésében.
Ilyen nagyságú és jelentőségű vasútfejlesztés Budapest belső területén több mint 100 éve nem történt

Hosszú évtizedek óta ez az első olyan vasúti beruházás, amely Budapesten belül új megállókkal és sűrűbb vonatkövetéssel az ingázók mellett a városban közlekedők hasznát is szolgálja. A fejlesztés eredményeként a szakaszon az elővárosi vonatok 10-15 percenként járhatnak majd, összekötve az érdi, budaörsi és környező budai agglomerációt, Budafok-Nagytétényt, Kelenföldet, az újbudai egyetemvárost, a Soroksári út térségét és a Déli Városkaput, valamint a Népliget térségét Kőbánya-Kispesttel, a reptérrel és a pesti agglomerációval.

Forrás: (további képek) https://magyarepitok.hu/aktualis/2021/02/68-ev-utan-eloszor-uj-vagany-szeli-at-a-dunat-merfoldko-a-deli-korvasut-fejleszteseben
Szíjj László több mint 120 millió forintot adományozott az SMA-s kisfiú, Zsombor kezelésére!
https://szamokadatok.hu/Post/2951/Szijj_Laszlo_tobb_mint_120_millio_forintot_adomanyozott_az_SMA-s_kisfiu_Zsombor_kezelesere
Így beszél Dobrev a kétkezi munkásokról
https://www.facebook.com/109117190565423/videos/878025836274864
2000 milliárdos vasútfejlesztési program indul!
Többek közt a Déli körvasút fejlesztése, a Nyugati és a Déli pályaudvarok közötti átmenő vasúti rendszer kialakítása és a járműpark fejlesztése is a stratégia része. https://szamokadatok.hu/Post/2843/Klimahiszti_helyett_2000_milliardos_vasutfejlesztesi_programot_jelentett_be_Furjes_Balazs

Címkék: Budapest  Fejlődés 

Kapcsolódó