Megújul a Nyugati Pályaudvar!

Teljesen megújul az épület, a tetőszerkezet már elkészült. A teljes felújítás költsége közel 10 milliárd forint!

Megújul a Nyugati Pályaudvar!

Történelmi jelentőségű országépítés szemtanúi lehetünk!
Részletesebben a videónkban (vasúti fejlesztések 11 perc 25 másodperctől)
https://www.facebook.com/109117190565423/videos/405415033875363

MÁV írta: Befejeződött a Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének építése
A megújult csarnoképületet tanévkezdéskor birtokba vehetik az utasok. A csarnok tetőszerkezet-építése befejeződött, a 26 méter magas térállványt elbontották. Jelenleg a héjazat építésén dolgoznak a szakemberek, a restaurátorok végzik a főpárkány felújítását. Megújul a csarnok belső világítása is, megkezdődött az új világítótestek beépítése. A továbbiakban a MÁV kormányzati és uniós források segítségével saját beruházásban fontos utasforgalmi fejlesztéseket, utasáramlási és akadálymentesítési beavatkozásokat végez. A teljes aszfaltozott járófelület cserélik és új, modern digitális utastájékoztatási rendszert építenek ki, a jelenleg nem működő liftet pedig kicserélik.

Jelentős előrelépést hoz a magyar vasút üzembiztonságának javításában, az utaskiszolgálás színvonalának emelésében idén, hogy a kormány többletforrásokat biztosított a MÁV Zrt. számára a Vecsés-Üllő-Monor pályaszakasz felújítására, a Nyugati és a Keleti pályaudvarok utasforgalmi beruházásaira - mondta Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Javul a megyeszékhelyek elérése
Homolya Róbert kifejtette, az év végén megjelent kormányhatározatban
A VASÚTTÁRSASÁG 20 MILLIÁRD FORINT FORRÁST KAP A BUDAPEST-CEGLÉD VONALON A VECSÉS-ÜLLŐ-MONOR KÖZÖTTI PÁLYASZAKASZ FELÚJÍTÁSÁRA, ILLETVE A KORMÁNY MINTEGY 2 MILLIÁRD FORINTOT BIZTOSÍT A VASÚTTÁRSASÁG SZÁMÁRA A NYUGATI PÁLYAUDVAR ÉS A KELETI PÁLYAUDVAR UTASFORGALMI BERUHÁZÁSAIRA UNIÓS FORRÁSBÓL.
Homolya Róbert megemlítette, hogy a Budapest-Cegléd szakasz az ország egyik legforgalmasabb vasútvonala, a koronavírus-járvány előtt naponta több mint 40 ezer ember utazott erre.

Kiemelte, a MÁV Versenyképes vasút programja egyebek közt elsősorban a megyeszékhelyek elérését biztosító vasútvonalak esetében a sebességet korlátozó lassújeleket próbálja megszüntetni a pályaállapotok javításával. Ennek első lépéseként támogatja a kormány 20 milliárd forinttal a Vecsés-Üllő, Üllő-Monor nyílt vonali szakaszokon és Monor állomáson a pályafelújítást. A kivitelezés előkészítése megtörtént, és már az idén tavasszal megkezdődnek a lassújelek megszüntetéséhez szükség felújítási munkák - tette hozzá.

Így újul meg a Keleti és a Nyugati pályaudvar
Homolya Róbert szólt arról, hogy idén nyár végére már a megújult Nyugati pályaudvar várja az utasokat. A MÁV tavaly megkezdte a Nyugati pályaudvaron 9,9 milliárd forint saját forrásból a tetőszerkezet teljes rekonstrukcióját, ami
KIEGÉSZÜL AZ IDÉN FELSŐVEZETÉKI ÉS PÁLYAFELÚJÍTÁSOKKAL, A MEGLÉVŐ UTASTÁJÉKOZTATÁSI RENDSZER, A HOMLOKZAT ÉS AZ UTASCSARNOK BELSŐ TERÉNEK MEGÚJÍTÁSÁVAL, VALAMINT A VILÁGÍTÁS KORSZERŰSÍTÉSÉVEL.

A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója beszámolt arról is, hogy a Keleti pályaudvaron a teljes vizesblokk rekonstrukciója tavaly kezdődött, az idén pedig akadálymentes utascentrumot létesítenek. A kormány a MÁV számára az utascentrum kialakításához európai uniós forrást csoportosított át.
A KELETI PÁLYAUDVAR UTASCENTRUMÁBAN ÚJ JEGYPÉNZTÁRAKAT ALAKÍTANAK KI, AKADÁLYMENTESSÉ TESZIK A PÁLYAUDVAR MEGKÖZELÍTÉSÉT AZZAL, HOGY MOZGÓLÉPCSŐVEL LEHET MAJD AZ ALULJÁRÓ SZINTRŐL A VÁGÁNYCSARNOKBA MENNI, ILLETVE LIFTET ÉPÍTENEK KI.

Az utascentrum munkálatai várhatóan az első negyedévben megkezdődnek, a vállalkozó kiválasztása nyílt közbeszerzési eljárás keretében folyik.

VÁRHATÓAN AZ ÉV VÉGÉN MÁR KORSZERŰ UTASCENTRUM FOG MŰKÖDNI A KELETI PÁLYAUDVARON A MINTEGY 1,6 MILLIÁRD FORINTOS BERUHÁZÁSNAK KÖSZÖNHETŐEN.
A budapesti és az elővárosi fejlesztések megvalósítása során szorosan együttműködnek a Budapest Fejlesztési Központtal - mondta Homolya Róbert.

Elmondta azt is, hogy a Volánbusz Zrt. részvényei a magyar államtól a MÁV-hoz kerültek 2020 végén. A Volánbusz Zrt. a MÁV Zrt. leányvállalataként funkcionál majd, az erről szóló kormányhatározatban feladatul kapták, hogy javaslatot tegyenek a közösségi közlekedési tarifaközösség kialakítására, bevezetésére, együttműködve az Innovációs és Technológiai Minisztériummal (ITM), a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszterrel, valamint a Budapest Fejlesztési Központtal.

Forrás: https://www.origo.hu/gazdasag/20210105-ezek-fejlesztesek-keleti-nyugati-palyaudvar-utasok.html
https://www.facebook.com/mavcsoport/posts/3682171658543176

Címkék: Hírek 

Kapcsolódó