Országépítés régen és most

Nekünk Magyarország az első, Gyurcsánynak meg Brüsszel

Országépítés régen és most

🔮 Ebben a videĂłban 1500 hasonlĂł fejlesztĂ©st mutatunk be, beleĂ©rtve a kĂłrhĂĄzakat. MĂĄr 111 ezren lĂĄttĂĄk! OsszĂĄk meg!
https://www.facebook.com/szamokadatok/videos/263391675129773

TovĂĄbb fejlƑdik az esztergomi vasĂștvonal Ă©s környezete, ezĂșttal Dorog ĂĄllomĂĄs Ă©s környezete Ășjult meg.
Az esztergomi vonal felĂșjĂ­tĂĄsa nyomĂĄn több mint duplĂĄjĂĄra nƑtt a vonatok utasforgalma. Ez a siker mutatja, hogy Ă©rdemes beruhĂĄzni az elƑvĂĄrosi vasĂștvonalakba Ă©s hogy reĂĄlis a cĂ©lkitƱzĂ©sĂŒnk a Budapesti AgglomerĂĄciĂłs VasĂști StratĂ©giĂĄban, miszerint 80%-kal megnövelhetƑ a Budapestre kötöttpĂĄlyĂĄs közlekedĂ©ssel ingĂĄzĂłk szĂĄma.

Dorogon most a vasĂștfejlesztĂ©s kiegĂ©szĂ­tƑ beruhĂĄzĂĄsai keretĂ©ben a Nemzeti InfrastruktĂșra FejlesztƑ Zrt. felĂșjĂ­totta az ĂĄllomĂĄsĂ©pĂŒletet, Ășj elƑtĂ©r Ă©pĂŒlt ki, az Ă©pĂŒlet a vĂĄrosközpont felƑl könnyen, akadĂĄlymentesen elĂ©rhetƑvĂ© vĂĄlt. Az eddigieken kĂ­vĂŒl tovĂĄbbi P+R-, K+R-, taximegĂĄllĂłhelyeket Ă©s B+R kerĂ©kpĂĄrtĂĄrolĂłkat Ă©pĂ­tettek ki Ă©s a peronhoz közvetlenĂŒl kapcsolĂłdĂł Ășj VolĂĄnbusz Zrt. megĂĄllĂłk Ă©pĂŒltek, amivel a vasĂștra az autĂłbuszos rĂĄhordĂĄs kĂ©nyelmesen megoldhatĂł.

Az esztergomi vonal mentĂ©n tovĂĄbbi beruhĂĄzĂĄsokat is tervezĂŒnk. MĂĄr megjelent a tender 393 Ășj P+R parkolĂłhely tervezĂ©sĂ©re a felĂșjĂ­tĂĄsa utĂĄn egyre nĂ©pszerƱbb elƑvĂĄrosi vasĂștvonalon. A NIF Esztergomban 149, SolymĂĄron 92, LeĂĄnyvĂĄron 68, PilisvörösvĂĄron 57, PiliscsĂ©ven 27 fĂ©rƑhellyel tervezi bƑvĂ­teni a P+R kapacitĂĄst. A vonal mentĂ©n most meglĂ©vƑ 1496 fĂ©rƑhelynyi teljes kapacitĂĄs Ă­gy 26 szĂĄzalĂ©kkal nƑ.

A cĂ©l vilĂĄgos: hĂ©tfƑtƑl pĂ©ntekig naponta csaknem nĂ©gyszĂĄz autĂłval kevesebb fogja terhelni Budapest Ăștjait Ă©szaknyugatrĂłl, naponta csaknem nĂ©gyszĂĄz sofƑr pihenhet vagy olvashat munkĂĄba menet Ă©s visszafelĂ© a korszerƱ Flirt motorvonatokon, ahelyett, hogy a 10-es fƑĂșt dugĂłiban bosszankodna. Több helyen olyan berendezĂ©st is ĂŒzembe helyezĂŒnk, ami segĂ­ti majd oda irĂĄnyĂ­tani az autĂłsokat, ahol van mĂ©g P+R hely. AranyvölgynĂ©l pedig K+R (Kiss & Ride) helyeket tervezĂŒnk, ahol a sofƑr csak addig ĂĄllhat meg autĂłjĂĄval, amĂ­g utasa kiszĂĄll a vonathoz vagy amĂ­g vĂĄrja a vonattal Ă©rkezƑ rokonĂĄt - ilyenek lĂ©tesĂŒltek most Dorogon is.

A vonal fontosabb ĂĄllomĂĄsain mĂĄr reggel elfogynak a P+R helyek, a bƑvĂ­tĂ©s azonban a sƱrƱn beĂ©pĂ­tett telepĂŒlĂ©seken sokszor nem könnyƱ. PilisvörösvĂĄron pĂ©ldĂĄul rĂ©szben a MÁV-rakodĂł beĂĄldozĂĄsĂĄval teremtenek Ășj helyeket, (a fentieken jelzetten tĂșl a MÁV Zrt. sajĂĄt beruhĂĄzĂĄs keretĂ©n belĂŒl tovĂĄbbi 73 parkolĂł helyet tervez Ă©pĂ­teni) mintegy szimbolikusan mutatva, hogy alakul ĂĄt az egykori mellĂ©kvonal korszerƱ elƑvĂĄrosi vasĂșttĂĄ. A folyamat költsĂ©ges, Ă©s nem gyors, de a kötöttpĂĄlyĂĄs fejlesztĂ©sek az egyetlen utat jelentik, ha vĂĄltoztatni akarunk a Budapestet terhelƑ autóåradaton. Az agglomerĂĄciĂłbĂłl bejĂĄrĂł tĂ­z ember közĂŒl mindössze hĂĄrom vĂĄlasztja a közössĂ©gi közlekedĂ©st, az arĂĄny növelĂ©se mindenkinek, budapestinek Ă©s ingĂĄzĂłnak egyarĂĄnt Ă©rdeke.

Az elmĂșlt Ă©vtizedek kiköltözĂ©si hullĂĄmĂĄval talĂĄn leginkĂĄbb terhelt, Budai-hegysĂ©g Ă©s Pilis közötti rĂ©giĂł közlekedĂ©si folyosĂłja 2008-ban kezdett ĂĄtalakulni, amikor elkezdtĂ©k az Újpesti vasĂști hĂ­d rekonstrukciĂłjĂĄt. EzutĂĄn a MÁV 2-es vonala minden elemĂ©ben megĂșjult. Szakaszosan mĂĄsodik vĂĄgĂĄny Ă©pĂŒlt, termĂ©szetesen ĂșjjĂĄszĂŒletett a pĂĄlya, s amennyire a terepadottsĂĄgok engedtĂ©k, emeltĂ©k a sebessĂ©get is. KicserĂ©ltĂ©k a biztosĂ­tĂłberendezĂ©st, vĂ©gĂŒl villamosĂ­tottĂĄk is a vasutat, ami lehetƑvĂ© tette a Stadler igen jĂł gyorsulĂłkĂ©pessĂ©gƱ Flirt motorvonatainak közlekedĂ©sĂ©t. Új megĂĄllĂłk is nyĂ­ltak, ahol szĂŒksĂ©g volt erre. A rĂ©giĂł lakĂłinak mobilitĂĄsi helyzetĂ©t ezek az intĂ©zkedĂ©sek egyĂŒtt javĂ­tjĂĄk, nem egyszerƱen a vonatok sebessĂ©gĂ©nek növelĂ©se. Az eredmĂ©ny ugyanis az igĂ©nyeket rugalmasabban kielĂ©gĂ­teni tudĂł, sƱrƱbb menetrend. A vonal utasforgalma ennek köszönhetƑen 10 Ă©v alatt 107%-kal nƑtt - tehĂĄt több, mint megduplĂĄzĂłdott.
A közlekedési folyosó fejlesztése azonban ezzel sem ért véget. Az esztergomi vonal tovåbbi sƱrítésére is van igény, azonban ennek ma a budapesti hålózat befogadóképessége szab hatårt.

Épp ezĂ©rt kĂ©t intĂ©zkedĂ©sen is dolgozunk:
1. A H5-ös hĂ©v tervezĂ©sĂ©nĂ©l igyekszĂŒnk lehetƑvĂ© tenni, hogy mĂĄr az ötös metrĂł megĂ©pĂŒlte elƑtt is beközlekedhessenek erre alkalmas kĂ©tĂĄramnemƱ vonatokkal az esztergomi vonalrĂłl vonatok a BatthyĂĄny tĂ©rre, legalĂĄbb ĂłrĂĄnkĂ©nt kĂ©tszer. A rĂ©szletek kidolgozĂĄsa mĂ©g folyamatban van, szĂĄmos mƱszaki rĂ©szletet kell mĂ©g ehhez tisztĂĄzni, de a - KunszentmiklĂłs-Tass felƑl a rĂĄckevei H6 hĂ©v-vonalra valĂł beközlekedĂ©s kĂ©pessĂ©ge miatt is szĂŒksĂ©ges - kĂ©tĂĄramnemƱ vonatok beszerzĂ©sĂ©nek elƑkĂ©szĂ­tĂ©sĂ©t is megkezdtĂŒk a MÁV-HÉV Zrt.-vel közösen.

2. SzintĂ©n elƑttĂŒnk ĂĄllĂł feladat mĂ©g a vasĂștvonal legbelsƑ, a Nyugati pĂĄlyaudvarra vezetƑ szakaszĂĄnak Ă©s magĂĄnak a pĂĄlyaudvarnak a megĂșjĂ­tĂĄsa, mely a legjelentƑsebb kapacitĂĄskorlĂĄtot jelenti ma az esztergomi vonal sƱrĂ­tĂ©se elƑtt. Ez a vasĂști alagĂșt tervĂ©vel is összefĂŒggĂ©sben az elƑttĂŒnk ĂĄllĂł Ă©vek egyik legnagyobb vasĂștfejlesztĂ©si feladata, melynek elƑkĂ©szĂ­tĂ©sĂ©t a Budapest FejlesztĂ©si Központ a NIF Ă©s a MÁV egyĂŒttmƱködĂ©sĂ©vel 2021-ben megkezdi.
FotĂłk: Nemzeti InfrastruktĂșra FejlesztƑ Zrt.

Forrås: Vitézy Dåvid https://www.facebook.com/vitezydavid/posts/3594223340646746
Magyar ÉpítƑk https://magyarepitok.hu/vasutfejlesztes/2021/01/dorog-uj-buszmegallojabol-konnyu-elerni-a-korszeru-vasutallomast

Címkék: Fejlődés 

Kapcsolódó