Nem létező buszok alvázszámaival házalt a kamucég, melyet Karácsonyék győztesnek hoztak ki

Nem létező buszok alvázszámaival házalt a kamucég, melyet Karácsonyék győztesnek hoztak ki

Tüttő Kata volt férjének pár napos offshore cégével Karácsony hazugságai ellenére a szerződést megkötötték! 6 darab használt, ám nem létező busz bérlése 1 évre 3,5 új busz áráért! Hát nem jó üzlet? Ebből lehet visszacsorgatni rendesen, több irányba is! Ez a mutyi most meghiúsult, de ki tudja mennyi ilyen van még folyamatban...Ezek a régi, Gyurcsányi módszerek, amikor mindent eladtak, majd visszabérelték horror áron. Ilyen klasszikus példák 2010 előtt a MÁV, a Posta vagy az MVM székházak eladása, majd helyettük más irodaházak bérlése.

Még a hitelesség látszatára sem adott a BKV buszbérlési tenderét megnyerő kamucég, amely nem létező buszok alvázszámát írta be szakmai ajánlatában, valamint a pályázatban szereplő adatok több helyen is ellentmondtak egymásnak. A BKV szerint vizsgálták a különböző szabálytalanságokat, ám a szerződést mégis megkötötték.

Közben persze, ahogy illik, Karácsony megemeli az általa kinevezett cégvezetők, többek között a BKK vezér, bérét. Meg kell hálálni valahogy az igyekezetüket! https://mandiner.hu/cikk/20201126_fovaros_beremeles_bkk_walter_katalin

Nem létező buszok alvázszámát írták bele a BKV buszbérlési közbeszerzését megnyerő, ciprusi offshore hátterű kamucég, a CR-Facilities pályázatába, de még az ajánlatban és a sémarajzban szereplő adatok is ellentmondtak egymásnak, tehát még arra sem ügyeltek, hogy legalább első látásra hitelesnek tűnjön az ajánlatuk. Ez a BKV tenderén másodikként kihozott cég, a Truck-Trailer and Parts Kft. (TT&P) iratbetekintéséből derült ki több, további elképesztő részlettel együtt; tegnap például arról számoltunk be, hogy még referenciát sem szerzett a CR-Facilities, amely egy svájci vállalat számára kiállított ajánlást igyekezett eladni a sajátjaként.

A Tüttő Kata MSZP-s főpolgármester-helyettes egykori élettársa, Leisztinger Tamás nagyvállalkozó érdekkörébe tartozó CR-Facilities a „szakmai” ajánlatában homogén flottára utaló műszaki adatközlést tett, ugyanakkor az adatokból egyértelműen kiderül, hogy a megajánlott flotta nem egységes sorozat, ezért a műszaki paraméterek sem egyezhetnének meg.

Ráadásul két olyan alvázszámot is feltüntettek az ajánlatban, amely az MAN európai adatbázisában nem is létezik.

Továbbá a megajánlott buszok 45 ülésesek, ám a becsatolt sémarajzon csak 43 ülés látható. A pályázatban a férőhelynél egyébként konkrét adatot nem, csak körülbelülit adtak meg, amelyből nem is állapítható meg, hogy az megfelel-e az ajánlatkérő előírásainak. Tehát a pályázat alapján annak elbírálója nem is lehetett biztos abban, hogy az ajánlat megfelel-e az elvárásoknak. Azonban ez csak egy a kamucég ajánlatának szembeötlő furcsaságai közül. Ennek fényében rendkívül figyelemre méltó a BKV válasza a lapunk ügyben feltett kérdéseire, mivel annyival intézték el a botrányos ügyet, hogy „a felvetéseket” a közbeszerzési eljárás során előzetes vitarendezésben, illetve jogorvoslati eljárásban vizsgálták, s az ezzel kapcsolatos dokumentumok a BKV honlapján, illetve az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben elérhetők.

Hangsúlyozandó, hogy a később visszamondott szerződést október 30-án bizonyíthatóan megkötötte a BKV.

Ráadásul úgy tudjuk, hogy a TT&P augusztusban előzetes vitarendezési kérelmet nyújtott be, amelyben a CR-Facilities Zrt. ajánlatának érvényességét kifogásolták, ám a BKV elutasította a vesztes vállalat kérelmét.

Láng Zsolt, a fővárosi Fidesz frakcióvezetője a Magyar Nemzetben közöltek alapján további kérdéseket tett fel Karácsony Gergely főpolgármesternek, egyebek mellett arról, hogy a CR-Facilities valóban hasraütésszerűen, tényalap nélkül írt-e be adatokat az ajánlatába, illetve hogy hamis volt-e az offshore hátterű cég referenciája.

LÁNG ZSOLT NYÍLT LEVELE KARÁCSONY GERGELYNEK:
Tisztelt Főpolgármester Úr!
Főpolgármester úr részére 2020. november 19-én, a BKV buszbérlési tender ügyében elküldött levelemre a mai napig nem kaptam érdemi választ. Azóta kiderült, hogy a BKV döntéshozóinak már tavasszal feltűnt, hogy a Leisztinger Tamáshoz köthető CR- Facilites Zrt. vállalatbiztonsági kockázatot jelent, mivel a cég a közbeszerzés kiírásakor nem létezett, tulajdonosi háttere offshore, referenciái és alkalmazottjai nincsenek, nyilvános elérhetősége egy gmail levelezési cím. Ezeket a tényeket a Vállalatbiztonsági Csoport jelentése tartalmazta, ennek ellenére a jelzett offshore hátterű céget hozzák ki győztesnek az eljárásban. Főpolgármester úr 2020. december 2-ai facebook bejegyzése pedig válaszok helyett ellentmondásokat tartalmazott, további komoly kérdéseket vetett fel, ezért ismételten kérdezném Főpolgármester úrtól a következőket:
📌 1. Ön Facebook bejegyzésében azt állította, hogy a közbeszerzés során minden a jogszabályoknak megfelelően történt. Ki döntött úgy, hogy a BKV Vállalatbiztonsági Csoportjának májusi jelentésében foglalt kockázat ellenére az offshore hátterű CR – Facilities Zrt.-t hozzák ki a BVK közbeszerzésének nyertesének? Ki viseli ezért a felelősséget?
📌 2. Ki döntött úgy, hogy a kiírás alatt létrehozott CR – Facilities Zrt. megfelelhet a közbeszerzési kiírás azon kritériumának, amely szerint csak olyan cég indulhat az eljáráson, amelynek az elmúlt három üzleti évben az általános forgalmi adó nélkül számított teljes árbevétele elérte a 160 millió forintot?
📌 3. Mikor kezdi meg Főpolgármester úr a botrányos eljárás érdemi kivizsgálását?
📌 4. Van-e megkötött érvényes szerződés a BKV és a CR – Facilities Zrt. között?
📌 5. Ha létezett megkötött szerződés, annak a felmondása mikor történt? Milyen indokkal lett felmondva a szerződés?
📌 6. Ha nincs szerződés, mi alapján fizet kötbért a cég a BKV részére?
📌 7. Teljesítette-e a CR – Facilities Zrt. a szerződésben foglalt kötelezettségét a buszok biztosításával kapcsolatban? Hol van ma a 6 db alacsonypadlós csuklós busz?
📌 8. Mikor és hogyan fogja főpolgármester úr biztosítani a hiányzó pótlóbuszok beszerzését és forgalomba állítását, hiszen hiányuk a koronavírus járvány idején a budapesti utazók egészségét, életét veszélyeztetheti?
Várom mielőbbi megtisztelő válaszát!

Forrás: https://www.facebook.com/fideszbudapest/posts/207958124236802
https://magyarnemzet.hu/belfold/nem-letezo-buszok-alvazszamaival-hazalt-a-kamuceg-9074174/
Előzmények: https://www.facebook.com/szamokadatok/posts/226349362175538

Címkék: Baloldali rombolás  Budapest 

Kapcsolódó