Egy újabb adag "lopott" pénz

A baloldal szótárában ez azt jelenti, hogy ez a pénz nem az ő ciprusi bankszámláikon van, hanem a magyar emberek javára, Magyarország fejlesztésére lett fordítva

Egy újabb adag "lopott" pénz

🇭🇺 Korábbi cikkeink alapján készült látványos videó:
https://www.facebook.com/szamokada…/videos/1540339236156957/

Lássuk az újabb fejlesztéseket!

📌 1. Új tornacsarnokot kapott Buda százéves gimnáziuma

Elkészült a fővárosi Szent Margit Gimnázium új, mintegy 1400 négyzetméteres tornacsarnoka. A környezetrendezéssel együtt a beruházás mintegy 2,5 milliárd forintból valósult meg.
A nyilvános közbeszerzési adatok szerint az épületet a Laterex Építő Zrt., valamint a Possibuild Kft. kivitelezte. Az átadáson elhangzott, hogy a Szent Gellért-tornacsarnok megépítéséhez az állam 1 milliárd 65 millió forinttal járult hozzá.
A tetején is létrejött egy pálya
A budai Móricz-körtér közelében, a Gellért-hegy lábánál fekvő gimnáziumot 100 évvel ezelőtt alapította az Isteni Megváltóról Nevezett Nővérek Kongregációja.
A közreadott tájékoztató szerint
a hegyoldalban fekvő épület körül cölöpfal tartja a földtömeget, így az épület északi oldala teljesen a föld alatt van.
A tornacsarnok nagyterme egy szabványos kosárlabda pályának ad helyet, középen leereszthető térelválasztó függönnyel. Az épület tetején egy kézilabdapálya készült gumi burkolattal. Az új csarnok iskolai foglalkozások mellett rendezvények helyszínéül is szolgál a jövőben.
Az épület keddi átadásán Simicskó István, a KDNP frakcióvezetője, Újbuda országgyűlési képviselője is részt vett; valamint Soltész Miklós, a Miniszterelnökség egyházi és nemzetiségi kapcsolatokért felelős államtitkára. A beszédeket követően megáldották a Szent Gellért nevét viselő tornacsarnokot.

Forrás: https://magyarepitok.hu/mi-epul/2020/11/uj-tornacsarnokot-kapott-buda-szazeves-gimnaziuma Magyar Építők 🇭🇺
https://11.kerulet.ittlakunk.hu/suli-ovi/201124/atadtak-szent-margit-gimnazium-uj-tornacsarnokat

📌 2. ELKÉSZÜLTEK A MISKOLCI Y-HÍD LÁTVÁNYTERVEI

A beruházás során egy előre gyártott, valamint monolit vasbeton szerkezetű, vasút feletti, 12+4 támaszú, háromágú Y-híd épül. Az Y-híd Kisfaludy utcai ágán mindkét irányban autóbuszöblöket alakítanak ki. A gyalogosok közlekedését a hídon kijelölt gyalogos átjáró, illetve az akadálymentes közlekedést egy-egy lift fogja biztosítani.
A Király és a Vörösmarty utcák keresztezésében a meglévő jelzőlámpás csomópont helyén új, korszerű, háromsávos, jelzőlámpával szabályozott turbó rendszerű körforgalmat létesítenek.
Az épülő körforgalom a gyalogosok számára is biztonságos átkelést jelent majd az úttesteken, hiszen jelzőlámpával biztosított kijelölt gyalogos átkelőhelyet alakítanak ki. A körforgalom építés miatt kivágandó, többségében tűlevelű növények pótlására a városvezetés által meghatározott számú és típusú növényeket telepítenek majd a kijelölt helyeken, a körforgalom belső részén pedig öntözőrendszerrel ellátott zöldfelületet alakítanak ki.
A kivitelező jelenleg cölöpalapozási munkálatokat végez, amíg az időjárási körülmények ezt megengedik. Ezzel párhuzamosan tovább folytatódnak a szeptemberben lezárt Vörösmarty utcai vasúti felüljáróhoz tartozó töltés bontási munkálatai is.
https://nif.hu/2020/11/elkeszultek-az-y-hid-latvanytervei/

Forrás: https://www.facebook.com/nifzrt/posts/1695038727335928

📌 3. ÜTEMTERVNEK MEGFELELŐEN HALADNAK A MUNKÁK A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁG JAVÍTÁSI PROGRAM A MÁV HÁLÓZATÁN ELNEVEZÉSŰ PROJEKT II/A ÜTEMÉBEN

A NIF Zrt. beruházásában megvalósuló közlekedésbiztonságot növelő program során eddig négy útátjáró újult meg Ceglédbercel, Mende (Gyömrő), Sásd és Sárbogárd településeken; a fejlesztés Farmoson és Tápiószentmártonon folytatódik.
A projekt valamennyi vasúti átjáróját minden esetben úgy alakítják, hogy az ott közlekedő járművek biztonsággal és fennakadás nélkül tudjanak áthaladni. Valamennyi felújított átjáróban az utat és a sínt biztonságosan összekapcsoló, nagy terhelhetőségű és hosszú élettartamú útátjárórendszert építettek ki. Kevesebb lesz az utazási idő, valamint a járművek üzemeltetési költsége. A beruházás hozzájárul a személyi közlekedésben és a vasúti teherszállításban a balesetek számának és anyagi károk csökkentéséhez.
További részletek: https://nif.hu/2020/11/utemtervnek-megfeleloen-haladnak-a-munkak-a-kozlekedesbiztonsag-javitasi-program-a-mav-halozatan-elnevezesu-projekt-ii-a-utemeben/

Forrás: https://www.facebook.com/nifzrt/posts/1694272990745835

📌 4. Modern Városok Program: Megújul a NYVSC sportpálya Nyíregyházán

Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere írta:
Aki ismerte a régi NYVSC pályát, tudja, milyen lehetetlen körülmények voltak ott, az enyészet uralta a Kertváros szélén.
Régen a MÁV tulajdona volt, az előző városvezetés eleve rossz megállapodást kötött a vasúttal, s másfél évtizedre előre évi többmilliós terhet is vállalt az akkori önkormányzat. Felelős városvezetőként sikerült megtalálnom a megoldást, hogy a város tulajdonába kerüljön a sporttelep, ami a fejlesztés alapja. Most a szemünk előtt körvonalazódik a helyén egy európai szintű létesítmény a kormányzati Modern Városok Program részeként. Egyre több látványos eleme van kint és bent egyaránt, jövő tavaszra várjuk az elkészültét.
Büszkék lehetünk majd rá!

Forrás: https://www.facebook.com/Dr.Kovacs.Ferenc.politikus/posts/3549361521829762

📌 5. Elkészült a Szent László ÁMK új épületszárnya Baján

Mintegy 456 millió forint kormányzati támogatás segítségével épülhetett meg a Szent László ÁMK új épületszárnya. Az ezer négyzetméteres, háromszintes épületrész, valamint a hozzá tartozó sportpálya és szabadtéri fitness park a legkorszerűbb technológiai elvárások szerint készült el. A fejlesztésnek köszönhetően a diákok otthonos körülmények között, a modern kor követelményeinek megfelelő és magas színvonalú környezetben folytathatják majd tanulmányaikat.

Ahogy korábban beszámoltunk róla, az 1000 négyzetméteres épületrész összesen közel 900 millió forintból, a legmodernebb technológiai elvárások szerint épül, napelemes tetőszerkezettel és hőszivattyús fűtőrendszerrel. Minden szinten több osztályterem, több csoportbontó terem, irodák és kiszolgáló helyiségek kapnak helyet. A korszerűség jegyében interaktív megjelenítők és digitális eszközök is hozzájárulnak majd a tananyag hatékony elsajátításához.
Az intézmény sportudvara is teljesen megújult: fitneszparkkal, többsávos futópályával és egy többfunkciós sportpályával is bővültek a sportolási lehetőségek.
Két éve, a beruházás megkezdése előtt a fejlesztéssel kapcsolatban Zsigó Róbert államtitkár, Baja és térsége országgyűlési képviselője úgy fogalmazott: Magyarország Kormánya 2017-ben döntött úgy, hogy elkezdődhet az elmúlt évtizedek legnagyobb iskolafejlesztési programja, azóta több mint 2,5 milliárd forintból korszerűsödhetnek a térség oktatási intézményei. – Ezt a munkát a jövőben is folytatni fogjuk, hiszen az oktatás feltételeinek folyamatos javítása mindannyiunk közös érdeke.
Az iskola felső tagozatos diákjai már nagyon várják, hogy birtokba vehessék az új épületszárnyat, mondta Hajdók Róbert, a Szent László ÁMK igazgatója november 25-én szerdán a létesítmény bejárása alkalmával. – Az elején sok problémával, buktatóval szembesültünk, de kivitelezőnek köszönhetően határidőre elkészült az iskolaszárny – tette hozzá az intézményvezető.
A Szent László ÁMK diákjai előreláthatóan január elején költözhetnek az új épületszárnyba.

Forrás, további képek: https://www.facebook.com/zsigorobert/posts/3381593321952167
https://amve.hu/2020/11/25/impozans-latvanyt-nyujt-a-szent-laszlo-amk-uj-epuletszarnya/

📌 6. Látványos lépéssel haladt előre a Mosoni-Duna fejlesztése - videó

A Kötiviép’B valamint a Mészáros és Mészáros munkájával megszűnnek a folyó jelentős vízszintsüllyedései.
Befejeződött a szegmenstáblák szállítása a Mosoni-Dunánál épülő torkolati műtárgyhoz - adta hírül az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság közösségi oldala. A projakt a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Kötiviép’B Kft. alkotta konzorcium kivitelezésében zajlik. A mérnöki feladatokat a Főber Zrt. látja el, a zsaluzati eszközöket a Magyar Doka Kft. biztosítja. Az idén augusztusban 60 százalékos szintű beruházást az Országos Vízügyi Főigazgatóság és az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság alkotta konzorcium koordinálja.
A munkálatok fő célja a Mosoni-Duna torkolati szakaszán a vízszint rehabilitációja, vagyis a kis- és közepes vízszintek süllyedésének megszüntetése.
A problémát a Dunán az 1950-60-as évektől kezdődően kialakult jelentős medersüllyedés okozta.

A Kötiviép’B valamint a Mészáros és Mészáros munkájával megszűnnek a folyó jelentős vízszintsüllyedései.
Befejeződött a szegmenstáblák szállítása a Mosoni-Dunánál épülő torkolati műtárgyhoz - adta hírül az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság közösségi oldala. A projakt a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Kötiviép’B Kft. alkotta konzorcium kivitelezésében zajlik. A mérnöki feladatokat a Főber Zrt. látja el, a zsaluzati eszközöket a Magyar Doka Kft. biztosítja. Az idén augusztusban 60 százalékos szintű beruházást az Országos Vízügyi Főigazgatóság és az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság alkotta konzorcium koordinálja.
A munkálatok fő célja a Mosoni-Duna torkolati szakaszán a vízszint rehabilitációja, vagyis a kis- és közepes vízszintek süllyedésének megszüntetése.
A problémát a Dunán az 1950-60-as évektől kezdődően kialakult jelentős medersüllyedés okozta.
A Rába Hotel lakosztályából is filmezték a szállítást
A beruházás meghatározó elemeként egy torkolati műtárgy épül, ehhez kapcsolódóan szállították ki a szegmenstábla elemeket gyártóüzemből a munkaterületre. A műveletről az alábbi kisfilmben számoltak be.
A különleges túlméretes szállítmányokat rendőri felvezetéssel, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a szállító cég kíséretével mozgatták. Az elemeket a HORA Kft. mosonmagyaróvári gyártócsarnokából az 1-es főúton, az M1-es autópályán, a 813-as úton kellett szállítani, érintve Mosonmagyaróvár és Győr belterületét is. A szállítmányok útját több operatőr kísérte, akik többek közt a Rába Hotel egyik lakosztályának erkélyéről is filmeztek.
Az ökológiai átjárhatóságot is biztosítják
Ahogy azt korábban is jeleztük az épülő műtárgy összetett szerepet tölt be. Ennek megfelelően árvízkapuként szolgáló vízszintszabályozó műből, hajózsilipből, valamint halátjáróból áll (ez biztosítja a Mosoni-Duna ökológiai átjárhatóságát).
Emellett egy üzemi hidat is átadnak a területén, illetve egy kétszintes kezelőépületet építenek fel. A műtárgyhoz árvízvédelmi töltések is csatlakoznak majd, illetve csónakátemelő rámpák és sólyák fogják biztosítani a vízi turisták szabad mozgását.
A műtárgy Győr szempontjából is nagy jelentőséggel bír, mivel a vízszint stabilizálódásával Győr régi vízi élete újjáéledhet.
Áthelyezik a folyó torkolatát
Továbbá fontos részlet, hogy a beruházás része a Mosoni-Duna torkolatának áthelyezése. A kiépülő új meder részben a Farkasúsztatói ágon, részben pedig a Torda szigeten, a torkolati műtárgyon keresztül vezeti majd a Mosoni-Duna vizét a Dunába, a jelenlegi torkolattól mintegy másfél kilométerrel feljebb. A jelenlegi meder a Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő felett áttöltésre kerül.
A beruházás helyszínei a Duna és a Mosoni-Duna torkolatában fekvő Torda sziget és a közeli ártéri területek, melyek a Győrtől északkeletre fekvő Vének közelében találhatóak.

Forrás, videó: https://magyarepitok.hu/vizgazdalkodas/2020/11/latvanyos-lepessel-haladt-elore-a-mosoni-duna-fejlesztese-videoval

ADD TOVÁBB A VALÓSÁGOT!

Címkék: Fejlődés 

Kapcsolódó