Átalakult Kaposvár: átadták az ország első új intermodális csomópontját

Már megint "loptak"

Átalakult Kaposvár: átadták az ország első új intermodális csomópontját

Ugye milyen kontrasztos, amikor a baloldal lopásról hazudozik, mi pedig minden megosztjuk az éppen átadott, befejezett, sokmilliárdos fejlesztésekről szóló híreket? Ezekkel az a bajuk, hogy ezeket meg lehet "tapogatni", hiszen nem tervekről, nem javaslatokról, hanem elkészült ás átadott fejlesztésekről van szó, melyek által életünk szebb, komfortosabb lesz, az ország energiatakarékosabban, jobban fog működni és megújul.

Kettéválasztott városrészeket kapcsol össze a SWIETLSKY munkájával elkészült kaposvári intermodális csomópont, amellett, hogy a busz- és vasúti állomások is egymás mellé kerültek.

Az országban tervezett intermodális csomópont program során, melyben egy helyszínre kerül számos fontos város vasút-, és buszpályaudvara, Kaposvár kapott elsőként új létesítményeket és egyben a városképet átalakító beruházást.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában délelőtt átadott nagyszabású fejlesztésnek több fő eleme is volt. A SWIETELSKY Kft. kivitelezésében a somogyi megyeszékhelyen számos projekt készült el. Talán a legfontosabb ezek közül az új, az Esterházy Pálról elnevezett gyalogos-kerékpáros híd a Petőfi téren, amely impozáns volta miatt méltán válhat majd Kaposvár új szimbólumává.

Az új, ívelt felüljáró egyik hídfője egy mesterséges dom, rajta tereplépcsőkkel, növénykazettákkal, ligetes kiültetéssel, padokkal. A nyolc méter széles hídon a kerékpárosoknak nem kell majd a gyalogosokat kerülgetniük, hiszen külön sávot jelölnek ki számukra.

Emellett az Újpiac tér közúti forgalma a pályakorrekciónak köszönhetően új nyomvonalon, az elbontott régi távolsági buszpályaudvar helyén haladhat. A Szarvas üzletház és a jelenlegi MÁV Étterem között egy kétsávos körforgalom épült, éppen olyan, mint amilyen a Noszlopy utca vonalában már egy évtizede működik.

A négysávos út forgalmi sávjainak áthelyezésével szabadult fel az a terület, amelyen megépült az új, helyi és helyközi járatokat egyaránt kiszolgáló buszállomás. Emellett még egy 92 férőhelyes P+R parkoló is épült a Csik Ferenc sétánynál, de a MÁV felvételi épülete mellett, az elbontott óvóhely területén is várakozhatnak majd az autósok.

Továbbá a közlekedési központ fontos eleme az új közúti felüljáró, amely a Hársfa utca és a Baross Gábor utca találkozásánál megépülő körforgalomból indul, s vezet majd át vasút felett. Az ívelt pálya a túloldalon egy újabb körforgalomba torkollik, amely a Béla király utcáig meghosszabbított Csik Ferenc sétány részeként épül meg.

Mintegy 120 éve szétválasztott városrészeket kapcsoltak össze. Az ország beruházás várostörténeti jelentősége is kulcsfontosságú, hiszen újra közelebb kerül egymáshoz a vasút által. A vasút 1872-ben épült, és 1897-ben szűnt meg a közvetlen átjárás a Donner és a belváros között.

A teljes környék megújul: a ZÁÉV Zrt.-Magyar Építő Zrt konzorcium által restaurált és fejlesztett Csiky Gergely Színház is a közvetlen térségben található, illetve a szintén a ZÁÉV Zrt. által felújított kaposvári vasúti megállóban pedig nemrég avatták fel az Építőipari Nívódíjért adott táblát.

Az intermodális csomópontot végzett munkájáért pedig szeptemberben a SWIETELSKY Kft. mérnöke, Németh Dorián az Év Ifjú Mérnöke díjban részesült.

Forrás, további nagy képek:
https://magyarepitok.hu/aktualis/2020/11/atalakult-kaposvar-atadtak-az-orszag-elso-uj-intermodalis-csomopontjat
Magyar Építők 🇭🇺

Címkék: Fejlődés 

Kapcsolódó