Hatalmas bejelentés: Megújul a HÉV is!

Köszönjük a kormánynak, hogy a fejlesztési forrásokat arra fordítják, amire kell: az ország megújulására

Hatalmas bejelentés: Megújul a HÉV is!

A baloldal szerint ez "ellopott pénz". Nos, legyen, Értjük, hogy a balliberális szemellenző nem engedi át a valóságot, ez legyen az ő bajuk. Mi meg örülünk annak, hogy minden egyes nap átadások és új bejelentések soráról számolhatunk be nagy örömmel! ❤️ Ezek a kamuzöldek csak mesterséges dugókat tudtak okozni, egyetlen érdemi lépést sem tettek a tisztább, élhetőbb környezet érdekében, holott a "visszavett" várások költségvetése több ezer milliárd forint. Ennyi pénzzel gazdálkodnak, és egy nyamvadt kórót sem ültettek el.

Vitézy Dávid írta:
A Kormány döntése alapján a Budapest Fejlesztési Központ és a MÁV HÉV idén ősszel kiírta a járműtendert 54 darab új, korszerű, klimatizált, alacsonypadlós hév-vonat beszerzésére (ebből 12 db opciós). A nyílt, európai uniós közbeszerzési eljárásban ma fontos mérföldkőhöz értünk: két, világszerte ismert, nagy európai járműgyártó, a Stadler és az Alstom jelentkezett a tenderre, a kiíró MÁV HÉV tájékoztatása szerint.

A hévek cseréjével a Kormány döntése alapján folytatódik a budapesti közösségi közlekedési járműpark megújítása, a Fővárosi Önkormányzattal együttműködésben. A budapesti közösségi közlekedési járműpark megújítását 2012-ben az új busztenderek kiírásával kezdtük, azóta kormányzati és európai uniós támogatással összesen 1052 db új metró, alacsonypadlós villamos, autóbusz, troli és a MÁV beszerzésében számos elővárosi motorvonat állt és áll forgalomba Budapesten. Jelenleg is gyártás alatt állnak még 100%-ban kormányzati és uniós támogatás felhasználásával a BKK számára további új CAF villamosok, a BKV számára új alacsonypadlós Mercedes-buszok és a MÁV hálózatára érkező Stadler KISS emeletes motorvonatok - most pedig a HÉV járműbeszerzésben értünk fontos mérföldkőhöz és a közösségi közlekedés járműparkjának megújítását természetesen folytatni kell.

A közbeszerzési eljárás következő fordulójában műszaki tárgyalások következnek, ezután tesznek ajánlatot a járműgyártók az új vonatok végleges műszaki kialakítására és árára. Az új hév-vonatok beszerzése az elmúlt 40 év legjelentősebb budapesti közösségi közlekedési járműbeszerzése, mely egyszerre szolgálja a budapestiek közlekedését a Békásmegyeri lakótelepről, Csepelről, Pesterzsébetről vagy Óbudáról, illetve az agglomerációból ingázókat Szentendre – Pomáz és Ráckeve – Szigetszentmiklós – Dunaharaszti térsége felől.

A MÁV HÉV által beszerzendő új vonatok a szentendrei (H5), a ráckevei (H6) és csepeli (H7) vonalakon állnak majd forgalomba, felváltva az átlagosan 44 éves, magaspadlós, kelet-német gyártású mai szerelvényeket. Az új vonatok olyan specifikációval érkeznek, hogy a tervezés alatt álló fejlesztések után ezek a járművek adhassák a leendő 5-ös metró járműparkját.

A Kormány hosszú előkészítés után döntött arról, hogy kezdődjön meg a H5-ös szentendrei, H6-os ráckevei és H7-es csepeli hévek teljes megújítása és amikor a Budapest Fejlesztési Központ létrejött, Fürjes Balázs államtitkárral közösen azt vállaltuk, hogy az infrastruktúra tervezését azonnal megkezdjük és még idén megjelenik a járműtender az új vonatok beszerzésére – ez a vállalás teljesült a tervezési munkák és a járműbeszerzés megindításával. A beruházás műszaki tartalmában sikerült teljes körű egyetértésre jutni a Fővárosi Önkormányzattal a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában, az összes érintett budapesti kerületi és agglomerációs önkormányzatot pedig folyamatosan bevonjuk a tervezési munkákba.

A most kiírt közbeszerzési felhívásban a felújított pályákon szükséges legfeljebb 100 km/h sebesség mellett előírás, hogy a szerelvények a jelenleg futó járművekhez képest dinamikusabban tudjanak gyorsulni és lassulni, 700 fős utaskapacitásuk legyen, minimum 4 kerekesszékes ülőhellyel rendelkezzenek és kerékpárszállításra is alkalmasak legyenek. Hosszúságuk nem haladhatja meg a 120 métert és a vonalfelújítások elkészültéig a jelenlegi HÉV-hálózaton is tudniuk kell közlekedni. Az új járműveknek a tágas, egyterű belső tér mellett hosszabb távú utazásokra is kényelmesnek kell lenniük, valamint illeszkedniük kell a belvárosban jellemző, metrószerű utasforgalmi igényekhez. Annak érdekében, hogy a gyors utascsere követelményeinek is megfeleljenek, az új hév-kocsiknak oldalanként 14 ajtajuk lesz. Elvárás, hogy az új hév járművek klimatizáltak legyenek, teljes hosszban átjárható utastérrel, modern utastájékoztató berendezésekkel és a biztonságos közlekedést elősegítő fedélzeti berendezésekkel.

A szerződés megkötése után a leendő gyártónak 44 hónapos határidővel kell szállítania a motorvonatokat. A MÁV-HÉV első körben 42 db vonatot rendel, mely a H5, H6, H7 vonalak teljes flottacseréjére elegendő. Ezt követően 6 éven belül élhet majd az opciós jogával, és további 12 db vonatot rendelhet meg – ezek a járművek az ötös metró első ütemét jelentő beruházás, tehát a déli hév-vonalak Kálvin téri meghosszabbítása és a felújítás után a H5, H6, H7 vonalak járatsűrítése esetén lesznek majd szükségesek. A beszerzést később egy másik, kifejezetten a kunszentmiklósi és az esztergomi vonalra kijáró, nagyvasúti és hév-üzemre is alkalmas vonatok vásárlására szóló tender fogja követni.

A tender sikeres lebonyolítása esetén az új vonatok 2023 és 2025 között állhatnak forgalomba, biztosítva a H5-ös, H6-os és H7-es hévek vonalán a teljes járműcserét.

Látványterv: Budapest Fejlesztési Központ (a látványterv gyártófüggetlen előkép a műszaki elvárásrendszer alapján, a végleges jármű nem ezzel megegyező kinézetű lesz!)

Forrás: https://www.facebook.com/vitezydavid/posts/3409591225776626

Címkék: Budapest 

Kapcsolódó