MÁV Magyar Államvasutak Zrt.

MÁV Magyar Államvasutak Zrt.

Gyakori téma a baloldali politikusok és a hozzájuk lojális sajtó körében a MÁV, a szolgáltatás minősége, a vasútvonalak és az állomások állapota, a dolgozók bére, és még sok minden más, amivel azt a látszatot tudják kelteni, hogy a MÁV ma rosszabb helyzetben van, mint 2010 előtt. Ma arról írnak cikkeket, hogy találtak egy tetűt az egyik kocsiban, közben elhallgatják, hogy hogyan tette tönkre és adta el a baloldal a Magyar Államvasutakat.

Tekintsünk hát vissza a sötét 2000-es évekbe, jusson eszünkbe mit tett a baloldal annak érdekében, hogy a magyar vasút a csőd szélére kerüljön.

- Feldarabolták a MÁV-ot, majd eladták a nyereséges üzletágat.

2008 januárjában, a Gyurcsány-kormány működése idején zárult a magyar privatizáció történetének egyik legvitatottabb magánosítási folyamata, a MÁV Cargo Zrt. eladása. A vevő, az osztrák állami vasútvállalat (ÖBB) több másik pályázó ellen licitálva 102,5 milliárd forintot fizetett a MÁV árufuvarozó leányvállalatáért. A MÁV Cargo megvásárlásához nyújtott szolgáltatásokért 7,1 millió euró visszacsorgatást kapott az ismeretlen magyar Geuronet Bt.

- Vasútvonalakat zártak be

2009. december 13-i menetrendváltással a MÁV megszüntette a személyszállítást 24 vasútvonalon és vonalszakaszon, mintegy 800 kilométeren. Az érintett vonalakon az utolsó személyvonatok 2009. december 12-én közlekedtek. Részletek:

- Évi 70 milliárd forintos megszorítás 2009-től a közösségi közlekedésben: ennyi pénzt vont el a Bajnai kormány annak ellenére, hogy növelték az ország államadósságát, IMF hiteleket vettek fel 6000 milliárd forint értékben.

- A 2002-es 28 milliárdos szintről 300 milliárdra növelték a MÁV adósságát, fejlesztések nem voltak, a vállalat a csőd szélén állt.

- Dataplex-Wallis-Máv Informatika botrány: több milliárdos sikkasztás és hűtlen kezelés a 2005 és 2010 között kötött állami szerződésekkel kapcsolatosan.

A mostani kormány ezzel szemben 1700 milliárd forintot fordít vasúti fejlesztésre a következő években, egyre több vonalon jár új vonat, egyre több a gyorsvasút, zajlanak a pálya- és pályaudvar-felújítások. A bérmegállapodásnak megfelelően pedig a vasúti dolgozók esetében eddig több mint 30 százalékos bérfejlesztés történt, és az egyeztetések a jövőben is folytatódnak. 660 kilométeren történik pályafelújítás, 440 kilométer vonalat villamosítanak, 200 kilométeren új nyomvonal épül, 70 új IC+ kocsi érkezik folyamatosan, 19 db KISS emeletes motorvonal érkezik 600 ülőhellyel, további 21 KISS emeletes motorvonat beszerzése folyamatban van. Pár napos hír, hogy a MÁV 115 mozdony beszerzésére írt ki pályázatot.

A MÁV adóssága a 2010-es szint tizedére, 30 milliárdra csökkent. Az igazi, látványos fejlesztésekre most nyílt újra lehetőség.

A mai fiatalok nem tudják, mi volt 2010 előtt! Ülj le a családodban lévő fiatalokkal, és beszélgess velük. Ne hagyd, hogy a liberális baloldali agymosoda hatással legyen rájuk.

ADD TOVÁBB

Forrás:
https://www.mavcsoport.hu/mav-start/115-darab-vadonatuj-mozdonnyal-gyorsul-vasuti-kozlekedes-2022-tol
https://hu.wikipedia.org/wiki/2009-es_magyarországi_vasútbezárások
http://vtl.ktenet.hu/files/0_1BIZTBER/Mosoczi_Laszlo.pdf

Címkék: Fejlődés 

Kapcsolódó