Átfogó kép a Magyar Államvasutak helyzetéről

A mai hírekhez mellékeljük a számokat!

Átfogó kép a Magyar Államvasutak helyzetéről

Mától újra közlekedik az emeletes KISS motorvonat a váci vasútvonalon - szól a hír. A cikk végén elhelyezünk több korábbi általunk készített beszámoló linkjét: Számok a MÁV jelenlegi és 2010-es állapotáról.

Újra forgalomba állt hétfőtől az emeletes KISS motorvonat a Budapest-Nyugati-Vác-Szob vasútvonalon.

Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő az alkalomból a Nyugati pályaudvaron tartott sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy a 21. század a gyorsaság és a kényelem kora, az emberek magas színvonalú szolgáltatásokat várnak el a többi között a pénzügy, az üzleti élet, a hivatali ügyintézés és a közlekedés terén is. "A kormány pedig minden területen igyekszik reagálni erre a kihívásra" - fogalmazott azt is kiemelve, hogy a közösségi közlekedésre egyre nagyobb az igény, amelyhez társulnia kell "egy sokkal magasabb színvonalú, évről-évre javuló szolgáltatásnak is".

Példaként elmondta, hogy tavaly több mint 100 millió alkalommal használták a MÁV járatait.
A kormányszóvívő kiemelten szólt az új vasúti szerelvények beszerzéséről, az állomások felújításáról és a vágányrendszer fejlesztéséről, és a fenntartható fejlődés szempontjából is fontosnak nevezte a közlekedési hálózatok fejlesztését.

Emlékeztetett: Magyarország 2010 óta több mint 1300 milliárd forintból valósított meg európai uniós társfinanszírozásban vasúti projekteket.

Az új szerelvények mindenben megfelelnek a 21. század elvárásainak, azok minden korosztály számára kényelmesen, akár babakocsival vagy kerékpár szállítására is használhatóak, és valós alternatívát jelentenek az autós közlekedéssel szemben.

Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója jelezte: a KISS motorvonatok 24 ezer új ülőhely-kapacitás jelentenek majd, ami a meglévő 123 Flirt motorvonattal együtt
48 ezer korszerű ülőhelyet jelent 2022-re.

Szólt arról is, hogy megkezdődött a Nyugati pályaudvar rekonstrukciója, több mint 8000 négyzetméteren újul meg az épület tetőszerkezete, és 2021 nyarának végére egy teljesen felújított, korszerű utastájékoztatással felszerelt állomás várja majd az utasokat.

A Nyugati Magyarország legforgalmasabb pályaudvara, évente több mint 18 millió utast és naponta 480 vonatot szolgál ki
- ismertette a vezérigazgató, hozzátéve, hogy a pályaudvartól a Városliget elágazásáig mintegy hat kilométeren cserélik ki a síneket, a felsővezetéket és a biztosító-berendezéseket.

Juhász Roland, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter állami vagyongazdálkodásért felelős államtitkára elmondta, hogy a kormány össztársadalmi ügyként tekint a vasútra. Az emeletes KISS motorvonatok beszerzése egyúttal a nemzeti vagyon gyarapodását is jelenti - fűzte hozzá, hangsúlyozva, hogy a gazdasági növekedés egyik alapvető feltétele a fejlett közlekedési, azon belül vasúti hálózat működtetése. A következő jármű tesztüzemét a Budapest-Cegléd-Szolnok vonalon indítják el szeptemberben - mondta az államtitkár.

Juhász Roland célként jelölte meg, hogy 2022 végére a fővárosi agglomerációban kizárólag ilyen modern, minden igényt kielégítő motorvonatok közlekedjenek.

Tóth Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára elmondta, hogy a MÁV utasainak több mint fele a budapesti elővárosok vonalán használja a vasutat, ezért az elővárosi infrastruktúrát is jelentősen fejlesztik. Mint mondta, megújult az esztergomi és a székesfehérvári vonal, jelenleg újítják fel a pusztaszabolcsi és a hatvani vonalat és elkezdődött a déli összekötő híd fejlesztése is. Hozzátette: 40 KISS-motorvonatot fog beszerezni a MÁV, közülük 19-et a jelenlegi uniós ciklus forrásaiból, a további 21-et pedig központi költségvetési forrásból "annak reményében", hogy majd a következő ciklusban ezt is uniós forrásból tudják finanszírozni. A 40 vonat beszerzése után a budapesti elővárosban kizárólag korszerű motorvonatok közlekednek - mondta a helyettes államtitkár.

Rétvári Bence (KDNP), Vác és térsége országgyűlési képviselője felidézte, hogy a Budapest-Vác volt az első magyarországi vonatútvonal, és jelenleg is az egyik leginkább kihasznált vonal, amelyen naponta hatezer ember közlekedik. Az új szerelvények az ingázók és a turisták számára is sokkal jobb lehetőségeket kínálnak. Nemcsak a vonatok újulnak meg, hanem tavaly az M2-es autópálya is kétszer kétsávossá bővült - tette hozzá.

A Számok:

📌 MÁV Magyar Államvasutak adóssága, helyzete régen és most:
Zrt.https://szamokadatok.hu/Post/225/MAV_Magyar_Allamvasutak_Zrt_
📌 Tram-Train
https://szamokadatok.hu/Post/1393/Uj_hibrid_villamosvasuti_jarmuvek_erkeznek
📌 Megújul a Nyugati
https://szamokadatok.hu/Post/1347/Igy_zajlik_a_Nyugati_palyaudvar_epitese
📌 Budapest-Belgrád vasútvonal:
https://szamokadatok.hu/Post/725/Versenyt_sivalkodtak_a_baloldali_partok_a_Budapest-Belgrad_vasutvonal_kapcsan
📌 Fejlesztések:
https://szamokadatok.hu/Post/59/Szamok_-_a_Vasut_fejlesztese
📌 Vasútfejlesztés Esztergomban
https://szamokadatok.hu/Post/1720/Ime_a_legujabb_stadion_Vasutfejlesztesi_projektben_kapott_uj_buszpalyaudvart_Esztergom
📌 115 darab vadonatúj mozdonnyal gyorsul a vasúti közlekedés 2022-től
https://www.mavcsoport.hu/mav-start/115-darab-vadonatuj-mozdonnyal-gyorsul-vasuti-kozlekedes-2022-tol
📌 Megújulnak a vasútállomások
https://szamokadatok.hu/Post/278/Folytatodik_a_korszerusites_
📌 Jegyárak nem nőttek 10 éve
https://szamokadatok.hu/Post/213/Vasuti_jegyarak_a_klimahiszti_tukreben
📌 A hazai vasútfejlesztés aktuálpolitikai irányai
http://vtl.ktenet.hu/files/0_1BIZTBER/Mosoczi_Laszlo.pdf

Forrás: https://www.origo.hu/gazdasag/20200824-matol-ujra-kozlekedik-az-emeletes-kiss-motorvonat-a-vaci-vasutvonalon.html

ADD TOVÁBB A VALÓSÁGOT!

Címkék: Fejlődés 

Kapcsolódó