A baloldali pénzszivattyú – PPP szerződések.

A baloldali pénzszivattyú – PPP szerződések.

Vajon ez hány felcsúti kisvasút, vagy hány kg hús? Esetleg hány százalékkal lehetne ma magasabb a nyugdíj?

A baloldali pénzszivattyú – PPP szerződések.

Miért fontos erről beszélni ma, 2019-ben? Azért, mert ha ma 20 éves vagy, akkor a gyereked is fizetni fogja még a baloldal 2002-2010 közötti országromboló tevékenységének az árát.

Ma már nem sokan tudják mi az a PPP, holott a mai 20 évesek gyerekei, a mai 30 évesek unokái is fizetik majd ennek árát. Nem elírás – a baloldal által épített sztrádákat 2040-ig fizetjük. Csak ezekkel a szerződésekkel a baloldal 2853 milliárd forint kárt okozott az országnak. Ezzel 291.122 forint vettek ki minden Magyarországon élő magyar állampolgár zsebéből. Egy 4 tagú család közel 1,2 milliót fizet – azok is, akik sosem fognak járni az M5 és M6 sztrádán.

Ez az összeg megegyezik a gyakran hangoztatott "hoválettamagánnyugdíjpénztáripénz" összegével, a különbség az, hogy a PPP ára külföldi cégeknél landol, a Magánnyugdíjpénztári pénzt pedig az Orbán kormány elvette tőlük, és az összeg visszakerült a magyar nyugdíjrendszerbe.

Az első körben 1994-ben koncesszióba adott M5-öst Kiskunfélegyháza és a szerb határ között építették. Ekkor még koncessziónak hívták a PPP-t, és ez „előnyösebb” volt az államnak: nem kellett fizetnie érte, a cég útdíjat szedhetett – 35 év után járt volna le ez a joga, utána az állam kapta volna meg. Az útdíj azonban olyan magas volt, hogy alig használta valaki a sztrádát, a párhuzamos 5-ös út terhelése óriási volt. Ezért úgy döntöttek, hogy 2004-től bevonják a matricás rendszerbe a sztrádát, és ezért cserébe évi 17 milliárdot fizet az állam, és még közel 40 százalékos részesedést is vett. Ezt követően körülbelül 100 milliárd forintért lett volna opciója a magyar államnak megvenni a maradék 60 százalékot, de ehelyett inkább nyomott áron, becslések szerint 21 milliárd forintért eladta a részesedést a külföldi tulajdonosoknak, és évente nagyjából 35 milliárd forintot fizet 26 éven keresztül rendelkezésre állási díjként. Nem igényel bonyolult számítást, hogy ez borzasztó ügylet volt, hiszen három év rendelkezésre állási díjából kijött volna a teljes vásárlás. 910 milliárdot fizetünk 100 milliárd helyett

Az M6-os sztráda pedig az MSZP-SZDSZ kormányok legnagyobb pénzmosodája lett, sokkal durvább, mint a szétlopott M4 metro.

Az M6 ráadásul egy teljesen indokolatlanul megépített út, hiszen még ma is a forgalma megegyezik egy másodrendű út forgalmával, viszont vannak rajta alagutak a pusztában, meg azokat összekötő hidak. A PPP mellett Gyurcsányék az elszálló államháztartási hiány és az EU túlzottdeficit-eljárása miatt döntöttek.

Magyarul amúgy is üres volt a kassza, vettek hát fel még mellé 3000 milliárd hitelt. A beruházás megkoronázása volt a négy pusztába fúrt alagút, amelyeknek azóta is csodájára jár az ország.
Az állam éves fizetési kötelezettségének nagyságát jól illusztrálja, hogy a tavaly e-útdjból és e-matricából befolyt 315 milliárd forintból 114 milliárdot kellett a két autópálya PPP-szerződéssel érintett 359 kilométerére fordítani. 32 év alatt összesen annyi pénzt fizetünk ki értük, ami magyar GDP 7%-a

Ma Magyarországon 1600 km autópálya helyett 2500 km lehetne, de nincs – mert a baloldal 8 év alatt ellopta az ország pénzét 40 évre előre. PPP konstrukcióba nem csak utak, de kollégiumok, tanintézmények, de még börtönök is épültek.

Erről egészen biztosan nem fog írni sem az ATV, sem a 444, sem az index.

ADD TOVÁBB

Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarország_autópályái
https://g7.hu/kozelet/20190723/negy-szerzodessel-annyit-dobott-ki-az-allam-mint-a-nyugdijpenztari-vagyon

Címkék: Baloldali rombolás 

Kapcsolódó