Infrastruktúra-fejlesztés: nem beszélnek róla - csinálják

Infrastruktúra-fejlesztés: nem beszélnek róla - csinálják

Szinte minden hétre jut valami, amit épp átadnak, vagy olyan új fejlesztés, amit bejelentenek. Ezek sok milliárdos beruházások, melyek szakértelmet, forrásokat, pontos mérnöki, tervezési, kivitelezési és lebonyolítási feladatok elvégzését igénylő projektek. Vannak városok, ahol egy közbeszerzés kiírása is egy évet vesz igénybe, és még ennyi idő elteltével is tele van hibával a dokumentum, és vannak városok, ahol nem beszélnek, és főleg nem mellébeszélnek, hanem dolgoznak. Most 4 újabb fejlesztést mutatunk be.

🇭🇺 1. Teljessé vált a kecskeméti autópálya-kapcsolatot négysávosító projekt. A megyeszékhely gyorsforgalmi bekötéséhez egy 5,7 kilométeres útszakaszt bővített a Duna Aszfalt az 54-es főúton.
Szerdán délben Kecskeméten átadták az 54-es főútnak a város térségében négysávosodott szakaszát. Az M5-ös autópálya és az 5-ös főút közötti szakasz kapacitásbővítését a Duna Aszfalt Kft. kivitelezte.
Forrás, részletek: https://magyarepitok.hu/utepites/2020/08/teljesse-valt-a-kecskemeti-autopalya-kapcsolatot-negysavosito-projekt

🇭🇺 2. Speciális kistraktorokkal erősített a Magyar Közút. A gépeket és adaptereiket kaszálási, hóeltakarítási, síkosság-mentesítési és burkolatseprési munkákhoz fogják használni. A húsz traktorral az összes feladatát lefedi a közútkezelő.
Korábban az önkormányzatok tartották karban a hozzájuk tartozó kerékpárutakat, ám mindegyik más színvonalon végezte el a feladatot, ezért 2018 óta a törzshálózat és a főutak mentén lévő kerékpárutakat a Magyar Közút egységesen végzi. A több mint ezer kilométernyi bicikliút átvételét júniusban zárta le a közútkezelő. A 20 gépből és a hozzájuk tartozó adapterekből álló flotta értéke közel 1 milliárd forint értékű.
Forrás, részletek: https://magyarepitok.hu/iparagi-hirek/2020/07/specialis-kistraktorokkal-erositett-a-magyar-kozut

🇭🇺 3. Negyedszázada várt hídbővítés valósult meg az osztrák határ közelében. A beruházásra a megnövekedett forgalom miatt volt szükség a Lajta felett átívelő hídon.
Átadták a kiszélesített Lajta-hidat Mosonmagyaróváron. A Lajta folyó felett ívelő hidat a megnövekedett forgalom miatt szélesítette ki a város 600 millió forintból. A tavaly ősszel elkezdett beruházást a Kútház Építőipari Kft. kivitelezte.
A híd eredeti szélessége 5,3 méter volt, ezt növelték 14 méterre. A szélesítést követően az új keresztmetszet kétszer négy méteres pályaszélességgel vezeti át a közúti forgalmat. A két forgalmi sáv mellett mindkét oldalon kerékpáros és gyalogos konzolt is kialakítottak.
A híd két végén a csatlakozó utakat is kiszélesítették a hídon való átvezetés érdekében, ezzel együtt a híd közvilágítását is megvalósították.
Forrás, részletek: https://magyarepitok.hu/utepites/2020/08/szelesebb-hidat-kapott-a-lajta-mosonmagyarovaron

🇭🇺 4. Félpályás forgalom mellett újítják fel a tokaji Tisza-hidat.
A 231 méter hosszú híd átépítését és modernizálását az A-Híd végzi el.
Megkezdődnek a munkálatok a tokaji Erzsébet királynő Tisza-hídon – tájékoztatott honlapján a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF). A 38-as főút részét képező, Tokaj belvárosát Rakamaz üdülőterületeivel összekötő átkelőt kiszélesítik, az északi oldalon kerékpársávot, a déli oldalon pedig gyalogospályát alakítanak ki. A munkák során konzolos szélesítési technológiát használnak.
Emellett sor kerül
a 231 méteres híd acélszerkezetének festésére,
a hídfők kőburkolatának felújítására,
a tokaji körforgalom beton pályaszerkezetű korszerűsítésére,
valamint a rakamazi oldalon a jelenleg is használt kerékpárút átvezetésére a 38-as főúton.
Forrás, részletek: https://magyarepitok.hu/utepites/2020/08/felpalyas-forgalom-mellett-ujitjak-fel-a-tokaji-tisza-hidat

Ezek mind fontos, a fenntartható fejlődést célzó fejlesztési projektek. Nekik csak "stadionok", nekünk hazánk felvirágzásának alappillérei.

ADD TOVÁBB!

Címkék: Fejlődés 

Kapcsolódó