Teljessé vált Eger gyorsforgalmi kapcsolata

(Nem hitelből és nem 35 évig fizetendő PPP konstrukcióban)

Teljessé vált Eger gyorsforgalmi kapcsolata

Miközben a baloldal Brüsszelben Magyarország ellen hergel, itthon szépen csendben átadtak 19 kilométer gyorsforgalmi autóutat 50 milliárd forint értékben. Eger bekötve a gyorsforgalmi úthálózatba! Videóval!
Videó: https://youtu.be/muqJAk33tJk

Hogy ne legyünk elfogultak, a baloldali autópályaépítésről is beszámolunk: 2853 milliárd forint kárt okoztak az M5-M6 autópályák PPP konstrukciójával, amit ma is fizetünk (nagyjából évi 150 milliárd forintot), meg gyerekeink is fizetik még egészen 2040-ig!
Részletek: https://szamokadatok.hu/Post/1221/A_baloldal_csak_az_M5-M6_autopalyakkal_tobb_kart_okozott_a_magyaroknak_mint_a_jovo_evi_oktatasra_egeszsegugyre_vagy_csaladtamogatasra_szant_teljes_keret

Teljessé vált Eger gyorsforgalmi kapcsolata

Az M3-as autópálya és a megyeszékhely között közel 19 kilométeren épült ki négysávos út a Colas, a He-Do és a KM munkája által.

Hétfőn délelőtt Maklár térségében átadták az Eger gyorsforgalmi elérhetőségét megteremtő M25-ös autóút befejező szakaszait.

A projekt első, 4 kilométeres szakaszát Eger és Andornaktálya között már 2018-ban átadták. Most a hiányzó 14,5 kilométer készült el: az Andornaktálya és a 3-as főút közötti 7,5 kilométert (az alábbi térképen pirossal) a Colas Út Zrt. és a HE-DO Kft.; míg a 3-as főút és az M3-as autópálya közötti 7 kilométert (kékkel jelölve) a Colas Hungária Zrt. kivitelezte. A fent említett első szakaszt ugyanezek a vállalatok kivitelezték.

Bekötést nyert Maklár ipari területe
A 14,5 km hosszú déli ütem új nyomvonalon épült ki. A projektben az M3-as autópályán az M25-ös autóút bekötésénél egy olyan teljes értékű csomópont készült, amelyre minden irányból fel- és le lehet hajtani. A 3-as főútnál és a maklári bekötésnél szintén különszintű felüljárók épültek.

A most átadott beruházásban létrejött a maklári bekötő út is: az 1,1 kilométeres, kétsávos szakasz közvetlen összeköttetést biztosít Maklár déli iparterülete és az M25-ös autóút között.

Mindezek mellett Füzesabony és Nagytálya közigazgatási területén egy-egy vadátjáró létesült, és épült két híd az autóút átvezetésére a Budapest-Hatvan-Miskolc vasútvonal és a Laskó-patak felett.

Negyedórával csökkent a menetidő
Az M25-ös évek óta tartó fejlesztése összesen 50 milliárd forintból valósult meg, a 19 kilométernyi négysávos út összesen 15 perccel csökkenti a menetidőt Eger és a főváros között. A gyorsforgalmi szakaszok kiépítése mellett az elmőlt években (a fent említetteken túl) az alábbi munkákat is elvégezték: 850 méteren korszerűsítették a 252-es főutat Eger déli területén; elkészült a 253-as út (korábban 2502-es) Andornaktályát elkerülő 3 kilométeres szakasza.
Mindkét beruházás a Colas, a Colas Út Építőipari Zrt., a Colas Hungária Építőipari Zrt. és a Colas Közlekedésépítő Kft. kivitelezésében valósult meg 2018-ban.

Az autósok idén ingyen használhatják az M25-öst
A hétfői átadón a honvédelmi miniszter is részt vett, Dr. Benkő Tibor úgy fogalmazott, Eger és térsége évtizedes álma és régi elgondolása volt az új útvonal. Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kiemelte, az Útprogram elindításának idején 14 megyei jogú város volt elérhető négysávos úton, míg mára már 18-ra ugrott a mutató. Az újabb csatlakozó is meglesz fél éven belül, amikor Sopronig kiépül az M85.

Hozzátette: „Az M25 használata a személyautók számára a kapcsolódó rendelet jövő január elsejével hatályba lépő módosításáig díjmentes.”

Nagy Róbert Attila, a NIF Zrt. vezérigazgató szavaiból kiderült, az összesen 19 kilométer hosszú szakasz teljes területe mintegy 2 millió négyzetméter. "A munkálatok során 2,8 millió köméter töltés épült, és 75 ezer köbméter aszfaltréteget építettek be" - tette hozzá. "Az autóút és a kapcsolódó beruházásainak építésénél az érintett erdőterületek pótlására 6,9 hektár csereerdőt telepítettek."

Eger egy elkerülő utat is kap a jövőben
Az M25-ös építkezésének előzményeiről, kivitelezéséről és a folytatásáról a beruházó NIF vezérigazgatója, Nagy Róbert Attila nemrég részletesen beszámolt lapunknak.

Ahogy a vezérigazgató is kifejtette, az Egert érintő útfejlesztések nem értek véget: tervben van egy nagyságrendileg egy 10 kilométer hosszú elkerülő út építése is Heves megye székhelyéhez. A projekt környezetvédelmi hatástanulmánya és a tanulmányterve várhatóan 2022 első negyedévére készül el - árulta el Nagy Róbert Attila a fenti interjúban.

Forrás: https://magyarepitok.hu/utepites/2020/07/teljessa-valt-eger-gyorsforgalmi-kapcsolata
🇭🇺 https://youtu.be/muqJAk33tJk

Címkék: Fejlődés 

Kapcsolódó