Indokolatlanok és veszélyesek Karácsony Gergely kerékpársávjai

Számszerűsítve is megbukott a divatpolitizálás Budapesten

Indokolatlanok és veszélyesek Karácsony Gergely kerékpársávjai

Elhibázott – tömören így foglalta össze a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke a szervezet szakmai véleményét a nagykörúti kerékpársávról.

Korábban már írtunk a teljesen indokolatlan (mellesleg diktatórikus módon, egyszemélyes söntéssel bevezetett) budapesti biciklisávokról, előre jeleztük, hogy ez az intézkedés felesleges és veszélyes, továbbá egy magát "zöld" politikus részéről még abszurd is, hiszen a korábban is jelentkező dugók most még nagyobbak lettek, a járó motorral álló autók környezetszennyezése pedig megsokszorozza a város levegőjének károsanyag tartalmát.

Most számszerűsítve is kimutatták, hogy kihasználatlan és teljesen felesleges a nagykörúti kerékpársáv.

Átlagosan óránként 125-en kerékpároznak a Nyugati pályaudvar és a Corvin negyed között. A gépjárműveknél ugyanez a szám 1700 körül mozog, ennek ellenére mindkét fél egy sávon közlekedik.

A múlt hét péntek volt eddig a legerősebb nap a nagykörúti kerékpárossáv forgalmában, aznap összesen 3486 áthaladást rögzítettek a Nyugati pályaudvar és Corvin negyed közé telepített szenzorok. Ez azt jelenti, hogy

átlagosan óránként 145-en tekertek a mintegy három kilométeres szakaszon, irányonként 73-an.
A leggyengébb statisztikát az előző vasárnap hozta, amikor 2261-en bicikliztek a Nagykörúton. Óránkénti lebontásban tehát 94-en, irányonként 47-en a LogLine mérése szerint. Mindez azt mutatja, hogy az április végén váratlanul bejelentett fővárosi kezdeményezés egyelőre nem eredményezett áttörést a nyeregbe ülőknél, bár kétségtelen, hogy az áthaladások száma megemelkedett az önálló sáv hatására – előtte napi ezer körüli volt. Csakhogy mindennek az autósok látják kárát. A napi forgalom mintegy 40 ezer gépjárművet számlál a Nagykörúton. Ennek a tömegnek most két sáv helyett egyetlen pályán kell haladnia.

Elhibázott – tömören így foglalta össze a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke a szervezet szakmai véleményét a nagykörúti kerékpársávról. Kovács Kázmér ügyvéd elmondta, hogy egyetértenek a kerékpáros közlekedés feltételeinek javításával, de ez nem okozhatja a gépjárműforgalom ellehetetlenítését. Ha minden így marad, a szeptemberi tanévkezdés botrányos következményekkel járhat a Nagykörúton. A lépés azért is átgondolatlan, mert tudomásul kell venni, hogy a nagyvárosokban a tömegközlekedés mellett az autóhasználat a legjelentősebb közlekedési forma. A biciklizés támogatásának megoldása a Magyar Autóklub szerint nem a sávok csökkentése, hanem nyugat-európai mintára a parkolóházak és a mélygarázsok számának fokozatos bővítése.

Ez Budapesten is kiválthatná a nagykörúti parkolást, annak a helyén már valóban kialakítható lenne a kerékpárosok számára egy önálló sáv.

A főváros számára ehhez rendelkezésre állnak a szükséges, saját tulajdonú ingatlanok, akár a VI. kerületben is.

Videó
https://videa.hu/videok/jarmuvek/kerekparsav-a-nagykoruton-budapest-kerekpar-nagykorut-r0T$QhyeYHDrdBRPI
Forrás: https://www.vg.hu/kozelet/kozeleti-hirek/kihasznalatlan-a-nagykoruti-kerekparsav-2-2286552/

Címkék: Budapest 

Kapcsolódó